ניר אביר-גיל (צילום: צילום: edward shtern,olga Mstudio)
ניר אביר-גיל (צילום: צילום: edward shtern,olga Mstudio)

מקור השראה: הנער לקוי הראייה שפרץ אל עולם הדוגמנות

ניר אביר-גיל, בן 17, מתמודד עם לקות ראייה מאז שהיה ילד, והוא נדרש להתרחק ממסכים. ניסיונותיו למצוא תעסוקה לשעות הפנאי לא צלחו, עד שאמו נחשפה לסוכנות NET HUMAN של רדא חן שמייצגת דוגמנים ומשפיענים עם מוגבלויות. "זה הניסיון שלי להרגיש שגם אני מצליח במשהו", הוא אומר, "שאני שווה"

פורסם בתאריך: 28.12.23 10:16

מאז שהיה ילד נאלץ ניר אביר-גיל, 17, להתמודד עם לקות ראייה. עם השנים הלכה ראייתו והידרדרה, ובשל מצבו הוא נדרש להתרחק ממסכים – דבר שהוא טריוויאלי לכל אדם אחד. הניסיונות למצוא לו תעסוקה לשעות הפנאי לא נשאו פרי לנוכח מגבלת הראייה. אמו גלי קראה במקרה על הסוכנות NET HUMAN של רדא חן, אשר מתמחה בייצוג דוגמנים ומשפיענים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים, וסייעה לו לצעוד אל השלב הבא בחייו – עולם הדוגמנות.

"בערך מאז שנולדתי אני עם משקפיים", מספר אביר-גיל, "הלקות החמירה ומחמירה כל הזמן. בעין שמאל אני מינוס 11 ובעין ימין אני מינוס 9, והרופא כל הזמן מזהיר אותי מפני המסכים כי אני עלול להיות עיוור. בטלוויזיה עוד מותר לי להסתכל כי ככל שהמסך גדול יותר זה סביר יותר. אבל מטלפונים סלולריים אני צריך להימנע לגמרי. אפילו רציתי לעבור לטלפון טיפש, זה קשה מאוד".

גם החלום הגדול של אביר-גיל – להיות שחקן כדורגל מקצועי כמו רונאלדו – נגדע בשל לקות הראייה, ובמשחקים של קבוצתו האהובה מכבי חיפה הוא צופה מהמגרש. אבל למרות הכל, הוא לא ויתר ומשחק בקבוצת ספיישל אולימפיקס שמאגדת שחקנים עם צרכים מיוחדים. "לקח לי זמן להבין שהחלום שלי לא יתגשם, ובגלל שאני כבר גדול לקח לנו זמן למצוא קבוצת כדורגל. חיפשתי במשך המון זמן, ובסוף המליצו לי על קבוצת ספיישל אולימפיקס שהיא קבוצת חסות של מכבי, והתקבלתי בתור שוער, גם בגלל שקשה לי לראות את הכדור תוך כדי ריצה. ככה מצאתי לעצמי את הנישה שהכי התאימה לי – שוער – וזה התפקיד שאני הכי טוב ומצליח בו. אמרו לי שזה התפקיד הכי קשה, אבל בשבילי הוא הכי קל".

 

ניר אביר-גיל (צילום: צילום: edward shtern,olga Mstudio)

ניר אביר-גיל (צילום: צילום: edward shtern,olga Mstudio)

 

 

אל סוכנות NET HUMAN הוא הגיע כאמור בזכות אמו. "לפני שנתיים היא אמרה לי שהיא רוצה שאני אהיה דוגמן", הוא מספר, "הגעתי לצלם חובב ועשינו צילומים. אמא התלהבה, ומזה הכל התחיל. לא האמנתי שעוד חלום שלי שיתגשם, לא חשבתי שזה בכלל יקרה".

אביר-גיל יודע שהוא והדרך שהוא עושה יכולים להוות השראה לילדים ולבני נוער ולתת להם כוח להגשים את עצמם: "ברור שאני רוצה להוות השראה. לכל אחד יש את הסיפור שלו, והסיפור שלי יכול להיות סיפור הצלחה. כמו למשל מסי, שלא היה אמור בכלל לשחק כדורגל. מודי בר און ז"ל אמר פעם שאם מסי לא היה כדורגלן, הוא היה כנראה ילד כאפות, אבל אז התגלה הכישרון שלו. מסי גדל מאשפתות, והגיע לאן שהגיע בזכות הכישרון. גם אני לא מצאתי משהו שאני יכול להתחבר אליו ולהרגיש שאני מצליח, עד עכשיו בדוגמנות. זה בעצם הניסיון שלי לנסות לנצל את כישוריי ולהרגיש שגם אני מצליח במשהו, שאני שווה".

גלי, אמו של ניר, מקווה שהתחום החדש יאיר את פניו אליו. "בגלל המורכבות חיפשתי במה הוא יכול להצליח", היא מספרת, "ניסינו ללמד אותו תכנות, אבל זה נפל בגלל לקות הראייה. כל דבר נפל בגלל זה. ניסיתי לחשוב באיזה תחום הראייה היא פחות דומיננטית. ניר נראה טוב, יש לו גוף שרירי, ומה שקפץ לי בראש זה דוגמנות. קראתי כתבה על רדא ועל הסוכנות שלה ואמרתי 'וואו, היא מגשימה את החלום שלי'. פניתי אליה, היא התלהבה וניר הצטרף לסוכנות. היה לזה אפקט מדהים מהמפגש הראשון, וזה נתן לו זריקת מוטיבציה וערך עצמי. פתאום הוא מעז לעשות דברים שלפני כן הוא לא העז לעשות. הלוואי שמישהו ייתן לו הזדמנות, כי זה תחום שהוא יכול להצליח בו. ניר הוא באמת מקור השראה לאחרים, הוא מוכיח שאפשר להצליח. כל מה שצריך זה למצוא את הדבר הזה בתוכך, את הכישרון שלך, את הייחודיות שלך, וללכת על זה".

הסוכנת חן: "אני מאמינה מאוד בניר וביכולת שלו להשתלב בתעשיית הדוגמנות והפרסום. אני מבססת את דעתי על אלפי קמפיינים שיווקיים שניהלתי, והניסיון הזה מאפשר לי לקלוט איזו תמונה נחרתת בזיכרון של האנשים, למי הם מתחברים ולמי פחות. הפרסום היום הופך להיות הומני יותר, והוא נותן ביטוי להיבטים החברתיים שסובבים אותנו. רוב המותגים שינו את האופן שבו הם מנגישים לנו את המוצרים ואת השירותים שלהם, ואין שיווק חברתי ללא גיוון חברתי או מתן ייצוג לאנשים שונים, אנשים אמיתיים, ובהם דוגמנים עם מוגבלויות ועם צרכים מיוחדים".

 

ניר אביר-גיל (צילום: צילום: edward shtern,olga Mstudio)

ניר אביר-גיל (צילום: צילום: edward shtern,olga Mstudio)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר