הבית של עמותת הלל בירושלים (צילום: נוה בן שמואל)
הבית של עמותת הלל בירושלים (צילום: נוה בן שמואל)

עמותת הלל פותחת בחיפה דירת מעבר ליוצאות בשאלה

עמותת הלל, אשר מסייעת ליוצאים וליוצאות בשאלה מהחברה החרדית, מאפשרת מגורים וכלכלה במשך שנה: "הרעיון הוא שמגורים, שכר דירה וחשבונות יורדים מהכתפיים של היוצאים בשאלה, והדירות שלנו מאפשרות להם להתפנות לביסוס תחומים של עבודה והשכלה"

פורסם בתאריך: 16.1.24 12:32

עמותת הלל, אשר מסייעת ליוצאים וליוצאות בשאלה מהחברה החרדית, פותחת לראשונה בחיפה דירת מעבר ליוצאות בשאלה, וזאת בהמשך לדירה שמפעילה העמותה לגברים שיצאו בשאלה.

בעמותת הלל מסבירים כי בדירות מגורים שאותן הם מפעילים ניתן לגור במשך שנה עם כלכלה מלאה: "הרעיון הוא שהדברים הכי מרכזיים בחיים שלנו – מגורים, שכר דירה וחשבונות – יורדים מהכתפיים של היוצאים בשאלה. אין להם עורף כלכלי, משפחתי או קהילתי, ולכן הדירות שלנו מאפשרות להם להתפנות לביסוס תחומים של עבודה והשכלה. בדירות יש צוות שמלווה את הדיירים כי החברה החרדית זו חברה אחרת, עם התנהלות אחרת ועם קודים אחרים, והצוות מסייע להם למצוא עבודה טובה שאפשר להתבסס בה ולהכיר את ההתנהלות של החברה הכללית. המסגרת הזו מאפשרת לדיירים להיות בחברה, לא לגור לבד או עם שותפים שהם לא מכירים אלא עם אנשים שיש להם מכנה משותף. זה שלב בדרך לחיים עצמאיים ולהשתלבות בחברה הכללית".

 

 

בימים הקרובים תיפתח ההרשמה ליוצאות בשאלה שמעוניינות להתגורר בדירה, אך בשל הרגישות בחרו בעמותה לא לפרסם את מיקומה: "בימים הקרובים נצא בקמפיין להרשמה. נפיץ אותו בקרב המתנדבים שלנו ולקהל הרחב כי חשוב שאנשים יידעו שיש להם לאן לפנות".

עמותת הלל הוקמה בשנת 1991 ומטרתה היא לשמש קהילה המקבלת לתוכה יוצאים בשאלה מהמגזר החרדי ולסייע להם להשתלב בהצלחה בחברה הישראלית. פעילותה של העמותה מתבצעת בשיתוף עם משרד הרווחה במרכזי הפעילות בירושלים, בתל אביב, בחיפה, בראש פינה ובבאר שבע, ובמקלטי חירום ייחודיים.

ההרשמה תתבצע באתר של עמותת הלל.

 

עמותת הלל

עמותת הלל

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אתאיסט

    כל הכבוד לעמותה.
    רק שאולי היה צריך לומר חוזרים בשאלה לקהל בני האדם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר