הרחבת בית העלמין תל רגב (הדמיה: משרד אדריכלים איתן רונאל)
הרחבת בית העלמין תל רגב (הדמיה: משרד אדריכלים איתן רונאל)

בית העלמין תל רגב יורחב ב-26,000 מקומות קבורה

בשל מצוקת מקומות הקבורה יורחב בית העלמין תל רגב בשטח של 25 דונם, כאשר 4,000 מהקברים יוצעו לקבורה אזרחית. השלב הראשון בהרחבה הושלם בימים האחרונים עם 11,000 קברים חדשים. עלות הפרויקט: 140 מיליון שקל

פורסם בתאריך: 16.1.24 11:04

בעקבות מצוקת מקומות הקבורה בישראל יורחב בית העלמין תל רגב ב-26,000 מקומות קבורה על 25 דונם, כאשר 4,000 מהקברים יוצעו לקבורה אזרחית.

חברה קדישא חיפה השלימה בימים האחרונים את השלב הראשון בהרחבת בית העלמין ב-11,000 קברים, אשר הקבורה בהם תחל כבר בחודש פברואר. לפי התוכנית, 26,000 הקברים ייבנו כולם בשיטות קבורה המבוססות על אלמנטים טרומיים ועל בניית קמרונות ומבני קבורה צמודי קרקע המאפשרים יצירת חצרות מעוצבות.

 

 

עלותו הכוללת של הפרויקט היא 140 מיליון שקל, והוא כולל גם היכל הספדים חדש. לפי שיטת המימון בישראל להקמה ולפיתוח של בתי עלמין, רוב המימון ממגיע מחברה קדישא באמצעות מימון צולב, כלומר באמצעות מכירת חלקות בתשלום  אדריכל הפרויקט הוא איתן רונאל, שאביו עמיקם תכנן את בית העלמין תל רגב.

מנכ"ל חברה קדישא חיפה עקיבא וייץ: "זהו אחד מהפרויקטים הגדולים ביותר שחברה קדישא ביצעה בשנים האחרונות, והוא חוד החנית לפרויקטים נוספים שאמורים להבטיח פתרונות למצוקות הקבורה. המלחמה חידדה אצלנו את הצורך להבטיח עתודות קרקע לכל אסון שלא יבוא".

בית העלמין תל רגב משרת את תושבי המטרופולין – הערים חיפה, קרית ביאליק, קרית מוצקין וקרית ים, המועצה המקומית רכסים ויישובים במועצה האזורית זבולון.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר