הכרמלית (צילום: מיכה בריקמן)
הכרמלית (צילום: מיכה בריקמן)

ציונים גבוהים לכרמלית בדוח בקרה של משרד התחבורה

למרות ריבוי התקלות קיבלה הכרמלית ציונים גבוהים בדוח בקרה חצי שנתי של משרד התחבורה. בנושאי המודיעין הטלפוני, אתר האינטרנט, פניות הציבור, האבידות, נגישות הפנים והניקיון זכתה הכרמלית בציונים שבין 4.3 ל-5 (הציון המקסימלי)

פורסם בתאריך: 16.1.24 14:53

כבוד לכרמלית. על אף שורת התקלות שגרמו למקרים רבים שבהם הופסקה פעילותה, בדוח בקרה חצי שנתי של משרד התחבורה למחצית השנייה של שנת 2023 קיבלה הכרמלית ציונים גבוהים שבין 4.3 ל-5 (הציון המקסימלי).

הדוח בודק פרמטרים שונים בכל מפעילי התחבורה הציבורית בארץ, למעט הרכבת. מהדוח עולה כי הכרמלית, שהיא מפעיל התחבורה החיפאי היחיד שבדק משרד התחבורה, נבדקה 77 פעמים לאורך המסלול ועברה תשע בקרות תשתיות.

בנושא המודיעין הטלפוני קיבלה הכרמלית 4.3 על זמינות, 4.7 על איכות המענה, 3 על אדיבות ו-4.3 על שביעות רצון כללי, כאשר הציון המשוקלל בנושא זה הוא 4.3. בנושא אתר האינטרנט קיבלה הכרמלית 5 על מסלול ומפות, 5 על פרסום לוחות זמנים, 4.5 על פרסום תעריפים ו-5 כציון כללי, כאשר הציון המשוקלל בנושא זה הוא 4.9. בנושא פניות הציבור קיבלה הכרמלית 5 על זמינות, 5 על איסוף מידע, 5 על אדיבות וסבלנות, 5 על איכות התגובה ו-5 על תיעוד התלונה והטיפול בה, כאשר הציון המשוקלל בנושא זה הוא 5. בנושא אבידות קיבלה הכרמלית 5 על זמינות, 3.3 על תהליך העבודה ו-5 על תיעוד ועל ניהול חדר האבידות, כאשר הציון המשוקלל בנושא זה הוא 4.3. בבקרת המסלול נמצאו שני ממצאים לא תקינים בנושא נגישות פנים (כריזה ושילוט דיגיטלי) ושלושה ממצאים בנושא ניקיון מתוך 77 נסיעות.

 

 

בהקדמה לדוח נכתב: "מערך הבקרה מורכב מבקרה תפעולית המבוצעת בשטח על ידי בקרים סמויים וגלויים שהוכשרו לבחון באופן מהימן מגוון של שירותים בתחבורה הציבורית. תוכנית העבודה לבקרה התפעולית מתוכננת ומאושרת מראש, כך שתבטיח ייצור דגימה איכותית ומייצגת של שירות התחבורה הציבורית. לכן, נסיעות בקרה אלו הן מייצגות, ובהתאם לכך, הממצאים שמתועדים בנסיעות אלו הם ממצאים מייצגים לרמת השירות הנמדדת".

מנהל אגף בכיר פיקוח, בקרה ואכיפה במשרד התחבורה דוד יוסף: "הרשות מייחסת חשיבות עליונה לרמת השירות הניתנת לציבור הנוסעים, תוך דגש על אמינותה. עם זאת, הרשות מכירה בכך שלעתים מתקיימות נסיבות חריגות אשר יש בהן כדי להשפיע על רמת השירות שאינן בשליטת המפעילים, כמו הפגנות, אירועים ביטחוניים, אירועים מהותיים, חסימות כבישים ועבודות תשתית, ולכן באירועים מעין אלה שאושרו בכפוף להצגת תימוכין רלוונטיים עוברות הנסיעות לסטטוס החרגה ביומן אירועים. נסיעות אלו אינן נלקחות בחשבון בבחינת הממצאים לקביעת רמת שירות, שכן ביצוען התקין אינו בשליטת המפעיל. בקרה היא כלי מרכזי להתייעלות התחבורה הציבורית. הלקחים שיופקו מהדוח יביאו לשיפור משמעותי של איכות השירות הניתן לכל ציבור הנוסעים בתחבורה ציבורית בארץ".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אייל

    מנהרות הכרמל התבררו ככשלון מוחלט. חייבים תחבורה ציבורית טובה. רכס הכרמל הגיע לשיא היכולת לקלוט עוד רכבים חדשים
    ואי אפשר להמשיך בצורה הזו.
    חייבים קו כרמלית 2 בין סטלה מאריס לעוספיה דרך האוניברסיטה.
    הקו הזה צריך להיחפר בדיוק מתחת לכבישים ברכס עם תחנות בשכונות, באוניברסיטה, מרכז חורב, בית בירם
    איו ברירה גם אם ייצא תכנון זה יוכל להיות משהו לעוד 10 שנים ככה שחייבים להתחיל עכשיו

  2. צפוני

    צריך להנגיש את הכרמלית. קו נוסף: סטלה מריס – תחנת כרמלית "גולומב- בני ציון" – גרנד קניון – נוה שאנן – זיו. (קו אופקי)

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר