רכבת מסוג IC3 שהוצאה משירות (צילום: חן מלינג)
רכבת מסוג IC3 שהוצאה משירות (צילום: חן מלינג)

אחרי 31 שנים: הרכבות הישנות יוצאות משירות

רכבות ה-IC3 הגיעו לישראל בשנת 1992, ובשבוע שעבר, לאחר יותר משלושה עשורים, יצאה משירות הרכבת האחרונה מסוג זה. את הרכבות הישנות שהיו מונעות בדיזל מחליפים הקרונועים החשמליים הדו קומתיים מתוצרת סימנס

פורסם בתאריך: 21.1.24 07:45

רכבת ישראל נפרדת מרכבות ה-IC3 המונעות בדיזל. בשבוע שעבר, 31 שנים מאז הנסיעה הראשונה בארץ, יצאה משירות רכבת ה-IC3 האחרונה.

הקרונועים שהגיעו לארץ בקיץ 1992 זכו לקבלת פנים חגיגית עם נסיעת המבחן הראשונה מחיפה לתל אביב, כאשר כל נהגי הקטר ברחבי הארץ צפרו במשך דקה, בחורף 1992, אחרי כמה חודשי בחינה במוסכים של רכבת ישראל, נכנסו רכבות ה-IC3 לשירות. הקרונועים הגיעו בסט של שלושה קרונות כל אחד, ובמהלך השנים הופעלו גם רכבות המורכבות מחמישה סטים, כלומר 15 קרונות. אורכו של כל סט היה 58 מטר, משקלו 101 טונות, והיו בו ארבעה מנועים של 294 כ"ס כל אחד. מהירות הנסיעה המרבית של הקרונועים היתה 160 קמ"ש, ובכל שלישיית קרונות הותקנו 177-167 מושבים.

קרונועי ה-IC3 נחשבו לחוד החנית של הקדמה הטכנולוגית, וגם כעשור לאחר מכן רכשה רכבת ישראל 40 קרונועים נוספים מסוג זה. בשנת 2021 נכנסו לשירות הקרונועים החשמליים החדשים מתוצרת סימנס, המכונים DDEMU (ראשי תיבות של "קרונוע חשמלי דו קומתי").

מערך ה-IC3 הראשון יצא משירות כבר בעשור הקודם והועבר לשימור במוזיאון הרכבת, ובקרוב ייערך טקס פרידה מהמערך האחרון.

 

 

יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל עו"ד משה שמעוני: "קרונועי ה-IC3 הראשונים שהגיעו בתחילת שנות ה-90 החלו את תהליך הפיתוח של הרכבת, שמגיע לשיאו בשנים אלה עם תוכנית הפיתוח השאפתנית של רכבת ישראל אשר מבוצעת בהובלה של משרד התחבורה. התוכנית כוללת בין השאר רכש משמעותי ורחב היקף של קרונות וקטרים מתקדמים וחשמליים, אשר אושר לאחרונה בדירקטוריון הרכבת, והם יחליפו את קרונועי ה-IC3 שיוצאים משירות".

מנכ"ל רכבת ישראל שיקו זנה: "זהו יום מרגש שבו אנו מוקירים תודה לרכבות שהפכו את רכבת ישראל למערכת הסעת המונים מודרנית ומתקדמת. אנו מציינים את העבר אך לא מורידים את העיניים מהעתיד, שלקראתו מבוצעות היום השקעות רחבות היקף בתשתיות, ברכש של רכבות חדשות, בהטמעת טכנולוגיות מתקדמות ובגיוס עובדים".

 

רכבת מסוג IC3 שהוצאה משירות (צילום: רכבת ישראל)

מערך IC3 הראשון עובר בחיפה בדרכו חזרה מנסיעת המבחן הראשונה בארץ, יוני 1992 (צילום: פול קוטרל)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יאן טיפארזי

    במידה ויזם יצירתי קונה קרון כזה והופך אותו למסעדה – אנחנו הולכים לאכול שם אוטומטית!
    כמו כן – יוחזר האויסטר !!!

  2. יוסי מחיפה

    למען הדיוק העובדתי, הקרונות הללו, שהיו גם ממוזגים, אכן היו קפיצת מדרגה של רכבת ישראל בשנת 1991, אך הקרונות הללו הגיעו לארץ אמנם אחרי שיפוץ, אבל לאחר שימוש ארוך רב שנים במדינות סקנדינביה. הם לא הגיעו לארץ חדשים, אלא כרכש חירום משומש-משופץ.

  3. חבל עדיף שיחזירו את הסימנס

    קרונות הרבה יותר טובים ונוחים מהסימנס החדשים בלי שולחנות עם מדרגות מוזרות שאנשים נופלים עליהן בירידה מקומה עליונה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר