משה קפלן (צילום: באדיבות המשפחה)
משה קפלן (צילום: באדיבות המשפחה)

משה קפלן, היו"ר המיתולוגי של רמת אשכול, הלך לעולמו

משה קפלן היה ממובילי המאבק להקמת כביש גישה בין רמת בגין לדרך פרויד וממובילי המאבק למען הקמת המתנ"ס השכונתי, שנחנך בנובמבר 2018 - 25 שנים לאחר הקמת השכונה. בנו אורי: "הוא אהב מאוד את השכונה, את האנשים ואת הפעילות למען הציבור"

פורסם בתאריך: 21.1.24 18:05

אבל כבד ברמת אשכול. יו"ר ועד השכונה המיתולוגי משה קפלן הלך היום (ראשון) לעולמו בגיל 88. קפלן היה ממובילי המאבק להקמת כביש גישה בין רמת בגין לדרך פרויד שיקל על הפקקים בכניסה לשכונה, וממובילי המאבק למען הקמת המתנ"ס השכונתי, שנחנך בנובמבר 2018 – 25 שנים לאחר הקמת השכונה.

בנו אורי קפלן: "אבא היה חיפאי משנת 1949. הוא נולד בכפר סבא, ובגיל 14 נשלח ללמוד בבסמ"ת את מקצוע העתיד – אלקטרוניקה. לשם כך הוא גר בדירת חדר שנשכרה עבורו בבית של משפחה בהדר. הוא למד אצל הגדולים וקשר את גורלו בגורלה של חיפה ובגורלו של החינוך בעיר. הוא התגייס לחיל הים ובתחילה שירת במשחתות, גם ב'אח"י אילת' לפני שטבעה. לאחר מכן הוא הצטרף למחזור הראשון של שייטת הצוללות, ושם הוא הכיר את אמי. אחרי הצבא הוא חזר לבסמ"ת כמורה וכמנהל מחלקת האלקטרוניקה, והקים דור של גדולים בהייטק הישראלי. הוא אהב מאוד את המקצוע, את הלימודים ואת החינוך. הוא היה בין התושבים הראשונים בכרמליה. ב-1989, עם הקמת רמת אשכול, הוא עבר אליה. במשך תקופה ארוכה הוא שימש יו"ר ועד השכונה ועשה זאת באהבה רבה ועם המון אכפתיות. הוא אהב מאוד את השכונה, את האנשים ואת הפעילות למען הציבור".

 

 

יו"ר הוועד הנוכחי עמית גונן: "קפלן היה פעיל בוועד השכונה במשך שנים רבות ושימש יו"ר הוועד. הוא זכור לתושבי השכונה בנמרצותו האין סופית. היינו רואים אותו מסתובב בשכונה ומסמן מפגעים וצמחייה שזקוקה לטיפול. לזכותו ייזקף המאבק המוצלח שניהל הוועד להקמת המתנ"ס השכונתי ששיפר את איכות חייהם של כל תושבי השכונה. הוא גם פעל לקידום פיתוח צירי תחבורה חלופיים לציר פרויד, ואנו נמשיך את דרכו. כל מי שפעל לצדו של קפלן זכה ללמוד ממקור ראשון על ניהול פעילויות ציבוריות לטובת הקהילה. כולנו מודים לו, נתגעגע אליו".

הלווייתו של קפלן תתקיים מחר (שני) בשעה 12:00 בשער תמר בבית העלמין שדה יהושע.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אריה

    וואו זה סיפור כרמליסטי עתיק: רמת אשכול רצתה כביש חיבור עם רמת בגין אותו תיכננה חברת יפה נוף ז"ל. אבל רמת בגין התנגדה בכל תוקף. בינתיים בגין מנצחת כמו כל הרחובות האחרונים בכל רכס שמתנגדים לחיבור לכביש החוף: ניצנים , כבביר, כרמליה, הרופא, דניה. אז יפה נוף הסתפקו בהרחבת מוריה וחורב תוך כריתת אלפי עצי אורן והפקעת חצרות הבתים ברחובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר