שמעון סבג (צילום: יוסף הירש)
שמעון סבג (צילום: יוסף הירש)

עמותת יד עזר לחבר תציין מחר את יום השואה הבינלאומי בטקס מרגש

הטקס השנה יעמוד גם בסימן מתקפת הטרור הרצחנית של 7 באוקטובר וישתתפו בו משפחות החטופים. "מגן הצדק החברתי" יוענק למאמן נבחרת ישראל בכדורגל לשעבר, שלמה שרף, שהודות למעורבותו נרכש, במאות אלפי שקלים, אמבולנס חדש לשינוע ניצולי שואה

פורסם בתאריך: 24.1.24 16:41

בשבת, 27 בינואר, יצוין יום השואה הבינלאומי. עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה, בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה שמעון סבג, תקיים מחר (חמישי, 14:00) ברחבת מוזיאון "יד לניצול" של העמותה (רחוב קסל 6 חיפה) את הטקס השנתי לציון יום השואה הבינלאומי. השנה יעמוד הטקס גם בסימן מתקפת הטרור הרצחנית של 7 באוקטובר.

בטקס השנה ישתתפו משפחות החטופים, ניצולי שואה, שגרירים וקונסולים של מדינות שונות, אישי ציבור, יחידות צה"ל, משטרת ישראל וכוחות הביטחון, תלמידים ועוד. את הטקס ינחה העיתונאי גלעד שלמור.

האמבולנס ע"ש מאי נעים ז"ל (צילום: יוסף הירש)

האמבולנס ע"ש מאי נעים ז"ל (צילום: יוסף הירש)

סבג: "בתחילת הטקס ידליקו ארבע ניצולות שואה, דיירות הבית החם של ניצולי השואה, את אש הלפיד לזכר הנספים. השנה, בשל הימים הקשים העוברים על כולנו, הענקנו לאירוע ממד נוסף. זה הזמן להצדיע לניצולי השואה ששרדו את הנורא מכל. בואו לכבד את זכרם של הנספים. ניצולי השואה הם הגיבורים האמיתיים של כולנו ובזכותם אנו חיים כאן היום. ניצולי השואה הם האור שמאיר את האנושות כשהעולם חשוך".

 

 

בטקס ישתתפו ניצולי שואה, שחולצו לפני כשנתיים מאוקראינה ע"י חברי המשלחת ההומניטרית של העמותה, תחת אש כבדה ובדרכים לא דרכים, במבצעים מורכבים ומסובכים. כיום הם מתגוררים בשקט ובשלווה כדיירים מן המניין בבית החם של העמותה בקריית החסד, הפרושה על פני שלושה רחובות בשכונת הדר.

בהחלטת הוועד המנהל של העמותה, הוחלט כי השנה, במהלך האירוע יוענק "מגן הצדק החברתי" מטעם ניצולי השואה למספר אישים שתרומתם סייעה רבות לניצולי השואה. אחד ממגיני הצדק החברתי יוענק למאמן נבחרת ישראל בכדורגל לשעבר, שלמה שרף, שהודות למעורבותו נרכש, במאות אלפי שקלים, אמבולנס חדש לשינוע ניצולי שואה. האמבולנס, שנחנך רק לאחרונה, נקרא על שמה של נכדתו של שרף, מאי נעים-שרף ז"ל, שנרצחה במסיבה ברעים ב-7 באוקטובר.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר