בית הגפן (צילום: בועז כהן)
בית הגפן (צילום: בועז כהן)

עיריית חיפה דחתה את האירוע השנוי במחלוקת בבית הגפן

עיריית חיפה הודיעה כי האירוע שמתכננים פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני והוצאת הספרים נובמבר להשקת המהדורה העברית של הספר "אפירוגון" יידחה "לאחר ליבון הנושא ובתיאום עם בית הגפן". עוד מסרה העירייה כי השירות המשפטי בוחן את תקינות הפעילות של התאגיד

פורסם בתאריך: 6.2.24 17:43

עיריית חיפה הודיעה על דחיית קיומו של האירוע שמתכננים פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני והוצאת הספרים נובמבר להשקת המהדורה העברית של הספר "אפירוגון" בבית הגפן.

האירוע מעורר המחלוקת אמור היה להתקיים ב-15 בפברואר, ובהודעתה של העירייה נכתב כי "לאחר ליבון הנושא ובתיאום עם בית הגפן הוחלט על דחיית קיום האירוע בשלב זה, זאת בהמשך לבחינה המתקיימת זה מספר חודשים על ידי השירות המשפטי בנוגע לתקינות פעילות התאגיד, ללא קשר לתוכנו של האירוע ולסוגיות הפוליטיות העולות מקיומו".

מנכ"ל ארגון בצלמו שי גליק מסר: "אני מודה לראש העיר עינת קליש רותם וליועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין. אין כל ספק שקיום האירוע במתכונתו הנוכחית הוא פגיעה חמורה ביותר במרקם החיים המשותף בחיפה. אני גם מברך על הבדיקה המקיפה של המחלקה המשפטית בעירייה על כל התנהלות התאגיד. בית הגפן איננו מקיים את ייעודו כבית משותף שמקדם שלום ותרבות, ולכן חובה להדיח את המנכ"ל ואת חברי ההנהלה ולהביא הנהלה שמחויבת לחוק למדינה ולדו קיום ולפיוס בחיפה. נמשיך לוודא שבית הגפן שנחטף בידי קומץ קיצונים תומכי חרם יחזור לתושבי העיר".

 

 

מבית הגפן נמסר: "מכיוון שעלו שאלות משפטיות הקשורות להיבטים המסחריים של האירוע, אנחנו נאלצים בשלב זה לבדוק אותם, ולא נוכל לקיים את האירוע במועד המקורי. ועד בית הגפן והצוות המקצועי מחויבים לפעול על פי הנהלים המחייבים תאגידים עירוניים בכל הקשור להשכרת חללי פעילות. בית הגפן ימשיך לאפשר השמעת קול לקבוצות שונות ומגוונות מהחברה הישראלית ולשמור על חופש האמנות, ויארגן בהקדם אירוע ברוח האירוע שנדחה. אין מקום בחברה דמוקרטית להתנהלות האלימה שהופנתה כלפינו, כולל שקרים והכפשות אישיות. אין מקום לסתימת הפיות שקבוצות קיצוניות מנסות לכפות על החברה הישראלית".

מפורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני נמסר: "אנו מודים לבית הגפן על תמיכתו ומאבקו למען חופש הביטוי, ובטוחים ששיתוף הפעולה יימשך בעתיד ושנקיים עוד אירועים לקידום השלום. אנחנו מצרים על החלטת עיריית חיפה ועל הלחץ שמפעילים גופים מחרחרי שנאה, ריב ומלחמה. מנגד נציין כי הופעל לחץ גדול מצד תושבי חיפה והסביבה לקיים את האירוע, וגל התמיכה מצד אזרחים מרגש אותנו ומחמם את הלב. חברי הפורום קוראים לדיאלוג, לפיוס, להקשבה הדדית ולשלום דווקא בימים מורכבים אלה. לא נעצור, לא נרפה ולא נחדל. זה לא ייגמר עד שנדבר – ואנחנו נדבר. לכן האירוע יתקיים במועדו – ב-15 בפברואר בשעה 19:30 – במרכז מוסאוא בחיפה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם אחרי החורבן הזה של חיי אלפי משפחות צה"ל לא מגיע לציר פילדלפי ומסלק את חמאסטן אז ישראל אבודה. משבר האמון מול צה"ל לא ייפתר אם עוד פעם תהיה בריחה מעזה ושוב חמאסטן תעמוד על הגדר כמו חזבאללה אחרי לבנון השנייה ויסמנו לנו "V" וינופפו לנו בדגלי האויב. זה חייב להישבר פעם אחת שהלקח יופנם שטבח כזה לא יביא לשום הישגים מדיניים. זה הבסיס להכל.

    החטופים זה נושא כאוב אבל בלי להבהיר את הבסיס של לקח מהטבח לא עשינו כלום ויהיה טבח נוסף כזה. בצפון, בבקעה, בירושלים. חייבים להסביר – זה קו פרשת המים, עניין קיומי. בלי הכרעה ישראל הוכרעה.

  2. שלל ארועים בשמות "חמודים" שמאחוריהם הפצת הסתה חד צדדית

    צריך לקרוא לבית הגפן – בית עלה התאנה לטרור

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר