אוולין ל"ב לובשת מהאוסף של אלינור אמה (צילום: אמבר ניזרי)
אוולין ל"ב לובשת מהאוסף של אלינור אמה (צילום: אמבר ניזרי)

קופסת ההפתעות: הפקת אופנה לזכר האמא שנפטרה

אלינור ל"ב לא הספיקה להגשים את חלומה - לפתוח חנות וינטג' ויד שנייה. לפני כחודשיים היא נפטרה, ובתה אוולין פנתה לשושי אברהמוב, הבעלים של אניצ'ה, שתעזור לה בחיסול הפריטים שאספה האם. לאחר שנחשפה לאוצרות העיזבון הציעה אברהמוב לבת להנציח את אמה בהפקת אופנה מרגשת

פורסם בתאריך: 8.2.24 09:54

לפני כחודשיים נתקלה שושי אברהמוב, הבעלים של חנות אניצ'ה במרכז הכרמל, בפוסט בפייסבוק שבו בחורה צעירה ביקשה עזרה להתמודד עם העיזבון של אמה. במסגרת ליקוט פריטים לחנות הווינטג' והיד השנייה שלה נוהגת אברהמוב להגיע למכירות חיסול של דירות שבעליהן נפטרו, שכן לרוב אין ליורשים כל רצון ועניין להתעסק עם מכירת הפריטים שנותרו.

"הפוסט של אוולין ל"ב קיבל יותר מ-3,000 לייקים, מאות שיתופים ואלפי תגובות של הצעות, המלצות ובקשות", מספרת אברהמוב, "כל מה שהצלחתי לחשוב עליו זה איך בחורה צעירה כל כך הולכת לפנות עכשיו שלושה מחסנים של אמא שלה בשלושה מקומות שונים, ואיך אני יכולה לעזור לה להתמודד עם זה".

ובאמת, למרות שהומלצו לה בפוסט מאות סוחרים אחרים, בחרה ל"ב לעבוד עם אניצ'ה, שנפתחה מתוך שליחות ורצון ליצור עסק חברתי, קהילתי וסביבתי, שמבוסס על עקרונות של כלכלה מעגלית, תוך שימוש בערכים סביבתיים של שימוש חוזר ומיחזור. ומעל הכל, זהו מקום שנותן כבוד לאופנה. לפני חודש הגיעה אברהמוב חמושה באמבר ניזרי, אחת מהעובדות שלה, לעזור לל"ב בפינוי המחסנים. אחרי 15 שנים שבהן היא הגיעה לאלפי דירות ומכירות חיסול של פריטי וינטג', אפילו היא הופתעה ממה שמצאה. 

"האוסף של אלינור, אמה של אוולין, מורכב מפריטים שמספרים סיפור, בעיקר את סיפור אהבתה לעולם האופנה והרצון שלה לחיות את החיים במלואם", מספרת אברהמוב, "כשהגענו לפנות את המחסנים, על רוב הקופסאות היה רשום 'Boxes full of surprises', והן אכן היו כאלו. קופסאות עם הפתעות מהעבר שמספרות על הבן אדם שהיא היתה. השתלטנו על אלפי פריטים שאוחסנו במחסנים כי לאלינור היה חלום – היא רצתה להקים חנות וינטג' ויד שנייה, והתכוננה לזה במשך שנים רבות. היא ליקטה בשווקים ובחנויות, ויצרה אוסף מגוון ואינסופי של פריטים, החל משנות ה-70 ועד הפריטים המגניבים של שנות ה-90, דרך פרטי מעצבים מדהימים מהעונות האחרונות. הכל מהכל".

 

אוולין לן בלצר עם אמה אלינור (צילום: אלבום פרטי)

אוולין ל"ב עם אמה אלינור (צילום: אלבום פרטי)

 

היה לך חשוב לשמוע על אלינור.

"מאוד, ואוולין סיפרה עליה מנקודת מבטה וגם כתבה לזכרה. היא סיפרה שעלתה בה תהייה עד מתי אדם ממשיך להיות בעולם, והתשובה שלה היא שאדם ממשיך להיות בעולם כל עוד הסיפור שלו מסופר, כל עוד האהבה שלו מדגדגת בלבבות, כל עוד היצירה שלו זוכה להתבוננות, כל עוד החפצים שלו עוברים גלגולי שימוש ומשמחים אנשים".

וכך כתבה ל"ב על אמה: "כנערה בשנות ה-70, אמא עלתה לארץ והתאהבה בתל אביב הסואנת. אמא וסבתא, שתי עולות טריות, היו עולות יום יום על אוטובוס, מגיעות לנחלת בנימין, קונות גיליונות של 'בורדה', חוטי סריגה, בדים נוצצים ותחרות, חוזרות הביתה ותופרות לעצמן חלומות. בשנות ה-80 הן אהבו לעשות שופינג באלנבי, ואז לשבת ולצפות בשקיעה בחוף בוגרשוב מול מלון דן. שתיהן היו תמיד מדוגמות, כמו בגיליונות אופנה – סבתא עם עגילים ושרשרת פנינים ואמא עם סיפור שעוד רגע הולך להתרחש. לפעמים היא נראית כמו מושא אהבה מאגדת ימי ביניים – שרוולים מנופחים, גלימות, שרשראות. לפעמים ילדת הפרחים – חצאיות שכבות, חגורות עור, סריגה אוורירית, צמידי עץ וקריסטלים. לפעמים דקיקה ומעודנת – עם צעיפים שקופים וצמידי כסף, לפעמים אפלה – כמו זמרת פולק, עם עפרון עיניים, מגפיים גבוהים ושכבות של קטיפה שחורה. תמיד סיפור מסקרן. בעשורים הבאים, אחרי שאמא נהייתה אמא, חוץ  מהתינוקת שלה נולדו לה גם חלומות שלא הספיקו לצאת אל הפועל כמו לפתוח חנות יד שנייה".

 

 

אברהמוב, נראה שהיא היתה פשיניסטה אמיתית עם סיפור מרתק.

"כמו תמיד, תהליך כזה מעלה כלפי השטח את כל הרגש, הצער, הכאב, החלומות והאכזבות. זה תהליך פרידה מאדם אהוב. התבוננתי בהתמודדות של אוולין עם הסיטואציה, הקשבתי לסיפורים על אמה והצעתי לה הצעה שאני לעולם לא מציעה ללקוחה שלי – להנציח אותה בהפקת אופנה עם הפריטים שלה ולהגשים את החלום שלה למשך יומיים ברחבת אניצ'ה".

ממש יצרת אירוע.

"ההצעה שלי פגשה את הלב הפתוח של אוולין, כאילו הענקתי לה מתנה שאף אחד לא יכול לתת לה – הזכות לזיכרון שונה ומיוחד. כך נוצר האירוע 'האוסף של אלינור' או כמו שהיה רשום על כמעט כל הקופסאות במחסנים – 'Boxes full of surprises'. טליה טלמון עשתה לאוולין סטיילינג מנצח ויצרה לוקים שזכורים מהילדות שלה ומייצגים את הטעם האופנתי של אמה. אמבר, שהיא ברוכת כישרונות וגם צלמת, הנציחה ברגישות ובאהבה הפקת אופנה מרהיבה ומרגשת של אוולין לובשת את הפריטים האהובים על אלינור".

ואיך אניצ'ה משתלבת?

"אניצ'ה נותנת לכל החלום הזה לקרות בסופ"ש הקרוב – שישי בשעות 15:00-9:00 ושבת מ-10:00 עד 17:00. באירוע ננגן את המוזיקה שאלינור אהבה, נחלק הפתעות שאלינור אספה, נציג מיני תערוכה עם פריטי אמנות שהיא יצרה וכמובן נציג למכירה את הפריטים היפים שהיא ליקטה. ניתן מקום של כבוד לאוסף יפיפייה, מגוון ומלא בהפתעות. אני באמת מתרגשת שכל זה יקרה בחלל של אניצ'ה, זאת זכות גדולה להיות נוכחת ברגעים קסומים, מרגשים ומלאי משמעות. מטרת האירוע המקסים היא לנסות להגשים לה ניצוץ אחד קטן של החלום".

גם אוולין תהיה שם?

"ברור, כדי לספר על אמא שלה דרך היצירות, השירים והפריטים שהיו כל כך יקרים לה. זהו אירוע מיוחד שכולו הומאז' לאמה".

 

אלינור ואוולין מלאות בסטייל (צילום: אלבום פרטי)

אלינור ואוולין מלאות בסטייל (צילום: אלבום פרטי)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר