מפעל חיפה כימיקלים (צילום: עופר ארנון, המשרד להגנת הסביבה).
מפעל חיפה כימיקלים (צילום: עופר ארנון, המשרד להגנת הסביבה).

חיפה כימיקלים הורשעה בגרימת זיהום אוויר ונקנסה ב-800,000 שקל

בית משפט השלום בחיפה הרשיע את חברת חיפה כימיקלים בגין אירועי גרימת זיהום אוויר והפרות של היתר הפליטה.החברה חתמה על התחייבות להימנע מביצוע העבירות בסך 1.3 מיליון שקלים לשלוש שנים

פורסם בתאריך: 13.2.24 14:59

לאחר חקירה פלילית שביצעה המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה והגשת כתבי אישום, שופט בית משפט השלום בחיפה זאיד פלאח הרשיע שלשום (ראשון) את חברת חיפה כימיקלים במסגרת הסדר טיעון, וגזר עליה קנס של 800 אלף שקל והתחייבות להימנע מביצוע העבירות בסכום של 1.3 מיליון שקל, בגין גרימת זיהום אוויר חזק ובלתי סביר והפרות של היתר הפליטה. בנוסף, גזר השופט על עמיחי זיידר, ששימש סמנכ"ל תפעול בחברה בעת ביצוע העבירות, פיצוי של 30 אלף שקל.

על פי כתבי האישום, חברת חיפה כימיקלים החזיקה בעת הרלוונטית לכתב האישום מפעל לייצור דשנים לחקלאות ותעשייה במתחם בזן במפרץ חיפה, מפעל שנסגר מאז. במסגרת סיורי פיקוח ובדיקות פתע שערך מחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה במפעל בשנים 2017-2016, נמדדו חריגות בערכי הפליטה בארובות המפעל, בניגוד להוראות היתר הפליטה ותוך גרימת זיהום אוויר חזק ובלתי סביר. כמו כן, החברה לא ביצעה את ההתאמות הנדרשות בארובות המפעל כנדרש ממנה בהיתר הפליטה.

 

 

בעקבות הפרות אלו, פתח מחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה בהליך אכיפה, אשר הוביל לחקירה פלילית של המשטרה הירוקה במשרד. עם תום החקירה, הגיש המשרד כתב אישום נגד החברה ונושא משרה בה, בגין גרימת זיהום אוויר חזר ובלתי סביר והפרות של היתר הפליטה בניגוד לדרישות ולחוק.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר, כי הוא פועל, בשגרה ובחירום, בפיקוח על מפעלים בחיפה בפרט וברחבי הארץ בכלל, במטרה למנוע ולצמצם זיהום אוויר. המשרד ימשיך לפעול למיצוי הדין מול כל חברה או מפעל אשר יפרו את הוראות החוק ויפגעו בבריאות הציבור והסביבה.

את המשרד ייצגה עו"ד קרין בן סימון, בליווי הלשכה המשפטית של המשרד להגנת הסביבה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. נועם

    האם הם הולכים לפנות את הזיהום שהם גרמו לקריות או רק ישלמו קנס ימשיכו בשלהם?

  2. נתין עצבני

    800 אלף… איזה בדיחה.
    תמיד תזכרו ילדים: להרוג ולזהם בשרות ההון – משתלם.

  3. תדמית שלילית לחיפה בגלל שימוש פסול בשמה במפעל הזה

    מדוע הם משתמשים בשם העיר חיפה? הפכו מחיפה כימיקלים ל"חיפה"
    מי הרשה להם לקחת את שם העיר לפעילות מסחרית?
    למה עיריית חיפה לא פועלת משפטית להפסיק את זה?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר