שמעון סבג ופרופ' אביחי מנדלבליט (צילום: יוסף הירש)
שמעון סבג ופרופ' אביחי מנדלבליט (צילום: יוסף הירש)

פרופ' אביחי מנדלבליט ביקר בקריית החסד של עמותת יד עזר לחבר בחיפה

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר התרגש במיוחד מהביקור במוזיאון השואה והתעכב ארוכות ליד אוסף החותמות המקוריות ששימשו את הנאצים כדי לקעקע את המספרים על זרועות אסירי מחנה ההשמדה אושוויץ. בספר המבקרים הוא כתב: "חייב להודות על האמת. לא ציפיתי כלל לכל מה שראיתי כאן היום בהשקעה אדירה ועצומה. כולי נרגש ונפעם"

פורסם בתאריך: 20.2.24 23:39

אתמול (שלישי) ביקר היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, פרופ' אביחי מַנדלבליט, בקרית החסד של עמותת יד עזר לחבר בחיפה, הפרוסה על פני שלושה רחובות בחיפה.

מייסד ומנכ"ל העמותה, שמעון סבג, ליווה את פרופ' מנדלבליט בסיורו בעמותה וסקר בפניו את מפעל חייו, עמותת יד עזר לחבר, אותו הקים לפני כשלושה עשורים. פרופ' מנדלבליט ביקר במתקני העמותה, בין היתר במכון  לפיזיותרפיה, בבתיהם של דיירי הבית החם, בחדר האוכל ובמוזיאון השואה הנמצא במתחם העמותה.

שמעון סבג ופרופ' אביחי מנדלבליט (צילום: יוסף הירש)

שמעון סבג ופרופ' אביחי מנדלבליט (צילום: יוסף הירש)

בביקורו במוזיאון התעכב פרופ' מנדלבליט על כל פריט ופריט, וניתן היה להבחין בנקל גם בלחלוחית בעיניו. במוזיאון השואה מוצגים טליתות, ספרי תורה, חנוכיות, תפילין ועוד. לסבג סיפר פרופ' מנדלבליט על אביו ובני משפחתו, ניצולי השואה.

 

 

פרופ' מנדלבליט התעכב ארוכות ליד אוסף החותמות המקוריות, ששימשו את הנאצים כדי לקעקע את המספרים על זרועות אסירי מחנה ההשמדה אושוויץ. הוא סיפר, כי בשעתו התנגד בכל תוקף לסחר בחותמות אלה, כאשר ביקשו למוכרן במכירה פומבית. לדבריו, סחר מעין זה הוא פסול מבחינה ערכית, מוסרית, לאומית וציבורית. "מכירה פרטית של החותמות, מעבר לזילות  שבמכירתן לכל המרבה במחיר, עלולה אף להביא לאובדן פיסת היסטוריה חשובה ביותר לעם היהודי", אמר מנדלבליט.

אוסף החותמות המקוריות נתרם לפני כשנתיים למוזיאון של העמותה בחיפה, והוא כיום המקום היחיד בארץ, אם לא בעולם כולו, שבו הוא מוצג.

פרופ' מנדלבליט חותם בספר המבקרים | צילום: יוסף הירש

פרופ' מנדלבליט חותם בספר המבקרים (צילום: יוסף הירש)

בספר המבקרים של המוזיאון כתב פרופ' מנדלבליט: "חייב להודות על האמת. לא ציפיתי כלל לכל מה שראיתי כאן היום בהשקעה אדירה ועצומה. כולי נרגש ונפעם. אשריכם שזכיתם לפעול כך בנתינה אדירה ועצומה למענם של ניצולי השואה. אני באמת יוצא מכאן נרגש עד עמקי נשמתי, שה' יזכה אתכם בפעילותכם ושתמשיכו רק לתת ולתרום, והלוואי וכל עם ישראל ייקחו דוגמה וילמדו ממעשיך, שמעון. בהערכה עצומה ובאהבה גדולה, אביחי מנדלבליט".

פרופ' מנדלבליט עם דיירות מהבית החם של העמותה (צילום: יוסף הירש)

פרופ' מנדלבליט עם דיירות מהבית החם של העמותה (צילום: יוסף הירש)

בתום הביקור העניק סבג לפרופ' מנדלבליט את ספרו "עדות חיה". פרופ' מנדלבליט הרים תרומה באמצעות הוראת קבע לטובת רווחתם של ניצולי השואה של העמותה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר