הכרמלית (צילום: מיכה בריקמן)
הכרמלית (צילום: מיכה בריקמן)

הכרמלית תושבת מחר לאורך כל היום וביום הבחירות מ-22:00

הסיבה להשבתה: טסט שנתי שיבוצע על ידי נציג של מעבדה מגרמניה. בשנת 1986 הכרמלית נכשלה בטסט בשל תקלות בטיחותיות והוחלפה, אך בהנהלת הכרמלית משוכנעים שהפעם זה לא יקרה ושהיא תעבור את הטסט למרות ריבוי התקלות לאורך התקופה האחרונה

פורסם בתאריך: 25.2.24 11:32

הכרמלית תושבת מחר (שני) לאורך כל היום וביום הבחירות (שלישי) מהשעה 22:00 לצורך טסט שנתי. הבדיקה תתבצע על ידי נציג של מעבדה מגרמניה אשר מתמחה בבדיקות מהסוג הזה.

בשנת 1986 הכרמלית נכשלה בטסט בשל תקלות בטיחותיות והוחלפה. בהנהלת חברת הכרמלית משוכנעים שהפעם זה לא יקרה ושהכרמלית תעבור את הטסט למרות ריבוי התקלות לאורך התקופה האחרונה. "הכרמלית עוברת טסט מדי שנה כמו כל כלי רכב", אומר גורם בכרמלית, "החוק מחייב אותנו להעביר אותה טסט פעם בשנה".

ההבדל הגדול הוא שטסט לרכב אורך כמה דקות, ובמקרה של הכרמלית נדרשים לכך כמעט יומיים. מהן הסיבות לכך?

"הכרמלית היא כלי תחבורה מורכב שמסיע הרבה נוסעים. מביאים את הכרמלית עד לקצה גבול היכולת שלה מבחינת עומסים, ובודקים כל פרט ביסודיות. כל מכלול ייבדק, כמו למשל התפקוד של הבלמים ומרווחי הבלימה. אנחנו מבצעים את הבדיקה בנוכחות של נציג המעבדה, והכל מתנהל לפי מפרט של המעבדה".

 

 

יש חשש שהכרמלית לא תעבור את הטסט?

"כן, בהחלט, ואז נצטרך לתקן את כל מה שלא תקין, אבל זה די נדיר. עד כה, רק פעם אחת – בשנת 1986 – הכרמלית לא עברה טסט, והיא הושבתה מטעמי בטיחות. כל המרכבים הוחלפו בחדשים".

מדוע מעבדה מחו"ל מבצעת את הבדיקה?

"לצערנו, אין בארץ מעבדה שמסוגלת לבצע את העבודה הזו. המעבדה הגרמנית בודקת את הכרמלית לפי התקן האירופי. באותה שיטה נבדק גם הרכבל בראש הנקרה. מכיוון שלמעבדה הזו יש ניסיון רב בבדיקות מהסוג הזה, היא נבחרת לבצע את הבדיקות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נשמע הזוי מארץ ההזיות

    להשבית את הכרמלית ביום הבחירות?
    כשלנציגי קלפיות ומצביעים שעושים בה שימוש להגיע לנקודות ההצבעה לא יהיה איך לחזור אחרי סגירת הקלפיות?
    זאת עיר שירדה לחלוטין מהפסים. מכל הימים בשנה שאפשר היה להשבית ולעשות טסט, ביום הבחירות???

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר