מדוזות ענק בחופים (צילום: ד"ר דור אדליסט)
מדוזות ענק בחופים (צילום: ד"ר דור אדליסט)

מדוזות בגדלים חסרי תקדים הגיעו לחופים

אחרי קיץ וסתיו נטולי מדוזות נצפו בימים האחרונים לאורך חופי ישראל מדוזות ממין חוטית נודדת, שהגדולה שבהן היא במשקל של יותר מ-30 ק"ג ובקוטר של כ-80 ס"מ. הביולוג הימי ד"ר דור אדליסט מאוניברסיטת חיפה: "אנחנו צופים שהקיץ הקרוב יהיה מרובה יחסית במדוזות"

פורסם בתאריך: 28.2.24 17:03

מדוזות ממין חוטית נודדת בגדלים חסרי תקדים, שהגדולה שבהן היא במשקל של יותר מ-30 ק"ג ובקוטר של כ-80 ס"מ, נצפו בימים האחרונים לאורך חופי ישראל, וזאת אחרי קיץ וסתיו נטולי מדוזות לחלוטין.

"נחילי חורף של חוטיות הם כבר עניין שבשגרה בשנים האחרונות, אבל השנה הגודל של המדוזות הוא בהחלט חריג", אומר ד"ר דור אדליסט, ביולוג ימי ממעבדת AMBER באוניברסיטת חיפה, "אחרי קיץ נטול מדוזות ולאחר שצפינו בגודל העצום של המדוזות בנחילי החורף, אנחנו צופים שהקיץ הקרוב יהיה מרובה יחסית במדוזות".

 

מדוזה במשקל של 30 ק"ג (צילום: ד"ר דור אדליסט)

מדוזה במשקל של 30 ק"ג (צילום: ד"ר דור אדליסט)

 

 

לדבריו של ד"ר אדליסט, ממקימי האתר המדע האזרחי "מדוזות בעם" ביחד עם פרופ' דרור אנג'ל מאוניברסיטת חיפה, יש כמה הסברים אפשריים לתופעת מדוזות הענק. המרכזי שבהם נוגע לכמויות המשקעים המרשימות במהלך החורף, שהביאו חומרי דשן רבים לים. כתוצאה מכך התפתחה יצרנות של אצות, שהזואופלנקטון ניזון מהן, ולבסוף המדוזות שניזונות מהזואופלנקטון.

"בפעם האחרונה שבה היתה לנו תופעה של קיץ ללא מדוזות ואחריו נחילי חורף מפותחים היתה בשנים 2016 ו-2017, ולאחר מכן חווינו בקיץ 2017 נחילי קיץ אינטנסיביים", אומר ד"ר אדליסט, "לכן אנחנו צופים גם בקיץ הקרוב פריחה משמעותית בחודשים יוני ויולי".

 

מדוזה בקוטר של 80 ס"מ (צילום: ד"ר דור אדליסט)

מדוזה בקוטר של 80 ס"מ (צילום: ד"ר דור אדליסט)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רוסי מבין

    בטח…הרגתם 78% מצבי ים בכוונה על ידי קריסת אוניות מזבלה,מלא פלסטיק השתחרר לאוקיינוס ולימיים הפתוחים,תחת הגדרה של תאונה! כיום כמעט ולא נותרו צבי ים! והם אלה שדואגים לנשנש את המדוזות!עוד אחת מיזמות של האליטות כדאי להביא אותנו לקץ.אך יש לי ספין! מצאנו דרך להפוך סרטן לחושניות במיוחד למדוזות,על ידי תוסף טבעי,שפשוט הופך את הסרטן למגא משוגע! והוא מנשנש את המדוזות! כן כן! כך שגם על זה ניצחנו..ותראו שבקיץ בעזרת השם הכול יהיה בסדר..לא יהיה חריג..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר