מגרש רכבים (צילום אילוסטרציה: Fahroni/depositphotos.com)
מגרש רכבים (צילום אילוסטרציה: Fahroni/depositphotos.com)

סוכנות רכב תיקנס ביותר ממיליון שקל על הטעיית צרכנים

חברת י.א אזולאי טרייד קאר בע"מ משדרות ההסתדרות 88 קיבלה מהרשות להגנת הצרכן הודעה על כוונתה להטיל עליה קנס של 1,105,920 שקל, לאחר שהטעתה צרכנים באשר למצבו של רכב שאותו הם רכשו ולא גילתה להם כי הרכב הוגדר "אובדן להלכה"

פורסם בתאריך: 13.3.24 12:16

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה לחברת י.א אזולאי טרייד קאר בע"מ משדרות ההסתדרות 88 על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך של 1,105,920 שקל. הסיבה: החברה, אשר, עוסקת במכירת רכבי יד שנייה וטרייד אין, הטעתה צרכנים באשר למצבו של רכב שאותו הם רכשו ולא גילתה להם כי הרכב הוגדר "אובדן להלכה".

לחברה אין הפרות קודמות, ולכן העיצום הכספי הופחת ב-20 אחוז בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (הסכום המקורי היה 1,382,400 ₪). לחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן הן נגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו תוך 45 יום.

מהרשות להגנת הצרכן נמסר כי במסגרת עיסוקה רוכשת חברת י.א אזולאי טרייד רכבי יד שנייה שעברו תאונה והוגדרו על ידי חברות הביטוח כרכבי "אובדן להלכה", ומוכרת אותם הלאה לצרכנים. מחקירה שקיימה הרשות עולה כי החברה הטעתה את הצרכנים באשר למצב הרכב שאותו הם רכשו ולא גילתה להם כי הרכב ניזוק באופן משמעותי והוגדר "אובדן להלכה".

 

 

סעיפי החוק שהופרו על ידי החברה הם איסור עשיית דבר, במעשה או במחדל, אשר עלול להטעות את הצרכן בכל פרט מהותי, והפרת חובת גילוי של כל פגם, איכות נחותה או תכונה אחרת הידועים לעוסק ואשר מפחיתים באופן משמעותי מערכו של נכס.

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין ברשות להגנת הצרכן: "רכישת רכב היא אחת מהעסקאות היקרות והמורכבות שאנחנו מבצעים כצרכנים. פער הכוח והמידע בין העוסק לצרכן בתחום זה הוא גדול במיוחד. אין לצרכן הסביר את הידע המקצועי הנדרש כדי לעמוד על מצבו של הרכב, ובחלק גדול מהמקרים אין לצרכן גישה למידע על ההיסטוריה של הרכב. אנו שמים דגש באכיפה בעסקאות שבהן לא מגלים לצרכן את כל המידע הנדרש לגבי הרכב, ובוודאי כאשר מטעים אותו בפרטים מהותיים ביחס לרכב. הסוגיה של רכבי אובדן להלכה, שחוזרים לשוק ונמכרים לצרכנים ללא גילוי תוך הטעיה, היא מדאיגה ומעסיקה אותנו, במיוחד לאור העובדה כי ברכבים כאלה יכולות להיות השלכות בהיבטים הבטיחותיים של הרכב, בירידת ערך שלא משוקף לצרכן ובקושי בביטוח רכב שמתגלה לצרכן רק לאחר קנייתו. הרשות ממשיכה בפעילותה נגד עוסקים המפרים את החוק ותביא לדין כל עוסק שפוגע ומנצל את ציבור הצרכנים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר