אירוע נשים מעצימות אתיופיות (צילום: באדיבות שותפות חיפה-בוסטון)
אירוע נשים מעצימות אתיופיות (צילום: באדיבות שותפות חיפה-בוסטון)

אירוע חשיפה מיוחד ומרגש לעמותת "נשים מעצימות אתיופיות"

לרגל יום האישה הבינלאומי, התקיים במועדון הביט בחיפה אירוע חשיפה ענק של עמותת "נשים מעצימות אתיופיות", ביוזמת "פורום השגרירות" של שותפות חיפה-בוסטון

פורסם בתאריך: 18.3.24 15:32

אירוע חשיפה ענק של עמותת "נשים מעצימות אתיופיות", התקיים במועדון הביט בחיפה, ביוזמת "פורום השגרירות" של שותפות חיפה-בוסטון. מדובר באירוע השקה לתחילת הפעילות של קבוצת "המעצימות" בחיפה בהובלה של נשות "פורום השגרירות". המטרה היא לחבר בין הקהילות הארצית והמקומית ולייצר הזדמנויות וחיבורים לנשים ישראליות ממוצא אתיופי. באירוע נכחו יותר מ-100 נשים מהקהילה האתיופית שהגיעו מכל רחבי הארץ.

פורום השגרירות של שותפות חיפה-בוסטון הוא קבוצת נשים שנולדה מתוך תוכנית שפיתחה השותפות, שנקראת "השגרירות". מדובר בתוכנית ייחודית וחדשנית עבור נשים חיפאיות ממוצא אתיופי, אשר רוצות להוביל שינוי חברתי בקרב אוכלוסיית יוצאי אתיופיה בחיפה והסביבה. חברות פורום השגרירות פועלות להבנת צורכי הקהילה, הנגשת שירותים, הפקת סדנאות ואירועים משמעותיים, קישור בין ארגונים ופעילים מפגשי נוער ועוד, וכל זאת, בהתנדבות ומתוך אמונה ששינוי חברתי נוצר בעקבות עשייה חברתית משותפת. הנשים מגיעות מתחומים שונים, גילאים שונים ושכונות שונות בחיפה שהתאגדו יחד על מנת לקדם את קהילת יוצאי אתיופיה בחיפה.

אירוע נשים מעצימות אתיופיות (צילום: באדיבות שותפות חיפה-בוסטון)

אירוע נשים מעצימות אתיופיות (צילום: באדיבות שותפות חיפה-בוסטון)

השגרירות פועלות בשלושה תחומים: יזמות בקהילה, מודלינג לדור הצעיר וקבוצת נטוורקינג להתפתחות אישית.

במסגרת התוכנית, יצרו השגרירות שיתופי פעולה עם עיריית חיפה וארגונים נוספים בעיר, וכתוצאה מכך לקחו חלק באירועים שהביאו את הסיפור של הקהילה האתיופית בחיפה לבמה, ביניהם: פסטיבל סיפור חיפאי, וולקאם, ערב זיכרון רקום ועוד. בנוסף, הן קיימו מפגשים עם קבוצות נוער במרכזי הנוער ובבתי הספר, הקימו שולחנות הזדהות בכיכר החטופים בתל אביב, קיימו מפגש חוסן עבור נשים מבוגרות מתוך הקהילה האתיופית ואף יצרו קלפי השראה להעצמה ושיח.
נאני ברוק, חברת פורום השגרירות ופעילה חברתית מוכרת בחיפה: "בחיפה, הקהילה האתיופית מחולקת לשלוש שכונות מרכזיות. השאיפה שלנו כשגרירות היא לחבר ולגשר בין השכונות כדי שנפעל יחד במרחב משותף ולא רק בשכונה, ומכאן גם החיבור הברור לקבוצת נשים מעצימות. אנו שמחות על כך שהגעתן צפונה, לקחת חלק באירוע משמעותי ומעצים".

רינה בליצ׳נסקי, חברת פורום השגרירות, עו"ד בהכשרתה ותובעת משפטית במקצועה, אמרה בנאומה בהתרגשות רבה: "מבחינתנו להסתכל על האולם, המלא נשים בגילאים שונים ומתחומי עיסוק שונים, ממלא את ליבנו בגאווה. אנו רואות כל אחת ואחת כאן, אישה מוצלחת, אישה אמיצה וחכמה, ששייכת לקהילת יוצאי אתיופיה, קהילה עם שורשים היסטוריים וכוח רב. מטרתנו ושאיפתנו הן שכל אחת ואחת כאן, תעז לחלום ותגשים את עצמה בכל גיל ובכל סטטוס בחיים".

 

 

הילה פרלמן, מנכ"לית שותפות חיפה-בוסטון: "אני רואה חשיבות גדולה לקיומו של הכנס הזה, ליצירת חיבורים ולהעצמת ההשפעה שלנו על החברה הישראלית. זוהי הפעם הראשונה שמתקיים כנס מסוג זה בהרכב כה רחב באזורנו, ושותפות חיפה-בוסטון שמחה לקחת חלק ביוזמה חשובה זו, ובכלל, לתמוך ולקדם נשים, היוצרות שינוי ופותחות דלתות לבאות אחריהן. השותפות תומכת בקהילת יוצאי אתיופיה במיזמים ותוכניות שונות, כגון תכניות הכנה לשירות צבאי לנוער, ייעוץ ללימודים אקדמיים, הענקת מלגות ללימודים אקדמיים והכשרות מקצועיות, ייעוץ וליווי עסקי, תוכניות מנהיגות, סדנאות חוסן בזמן מלחמה, פיתוח אישי ועוד".

פרלמן הוסיפה: "זו זכות גדולה עבורי ללמוד מכל אחת ואחת מהשגרירות ולקבל מהן השראה וכוח להתמודד עם כל אתגר. אני מאחלת לכל אחת מאיתנו למצוא את קבוצת השגרירות שלה, להרגיש שייכת ומוגנת אך גם מאותגרת בו זמנית, להיטען ולהיתרם מהחוכמה והכוח הנשי".
רחלי טדסה מלכאי, מייסדת ומנכ"לית עמותת נשים אתיופיות מעצימות: "עמותת נשים אתיופיות מעצימות שמה לנגד עיניה קידום נשים ישראליות ממוצא אתיופי בזירת ההייטק, החינוך, הכלכלה, ההשכלה הגבוהה ופיתוח הקריירה. יש לנו קהילה עוצמתית חזקה עם שורשים, מסורת ותרבות עמוקים, ואנו, בנשים אתיופיות מעצימות, דואגות להביא זאת לקדמת הבמה בכל עיר ועיר, יש לנו קהילה מאוד משפיע וחזקה ומהווה עוגן לדור הווה ועתיד לא שוכחות מאין באנו ולאן אנו הולכות".

אודות שותפות חיפה-בוסטון

שותפות חיפה בוסטון, הפועלת כבר 35 שנה (מאז 1989), היא הסניף הישראלי של CJP, הפדרציה היהודית של בוסטון (Combined Jewish Philanthropies), ארגון פילנתרופי הפועל למען הקהילות בחיפה ובבוסטון. הפעילות נובעת מתוך אמונה, כי עתידו של העם היהודי תלוי בפיתוח הקשרים בין ישראל והתפוצות ברמה הקהילתית והאישית. הפרויקטים אותם מפעילה השותפות נועדו לחזק את הקהילות עצמן וכן את הקשר בין שתי הקהילות על מרכיביהן השונים לצד קידום ערכים יהודיים של צדק וסובלנות.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר