המעבר לשעון קיץ (איור: depositphotos.com)
המעבר לשעון קיץ (איור: depositphotos.com)

בין חמישי לשישי: עוברים לשעון קיץ

בלילה שבין חמישי לשישי בשעה 2:00 יוזזו מחוגי השעון שעה אחת קדימה. שעון הקיץ, שיימשך שבעה חודשים עד 27 באוקטובר, חל בישראל יומיים לפני המועד שבו הוא מתחיל באירופה ומסתיים באותו המועד כבאירופה. ומה יעשה מי שלא בטוח אם הטלפון הנייד שלו יעדכן את השעה?

פורסם בתאריך: 27.3.24 12:40

שעון הקיץ ייכנס לתוקפו מחר. בלילה שבין חמישי, 28 במרץ, לשישי, 29 במרץ, בשעה 2:00 יוזזו מחוגי השעון שעה אחת קדימה לשעה 3:00, ושעון הקיץ יתחיל בישראל ויימשך שבעה חודשים – עד 27 באוקטובר.

שעון הקיץ ושעון החורף נקבעו לפי חוק קביעת הזמן. בגרסתו האחרונה משנת 2013 נכתב כי "בכל שנה, בתקופה שמיום שישי שלפני יום ראשון האחרון בחודש מרץ בשעה 2:00, עד יום ראשון האחרון בחודש אוקטובר בשעה 2:00, יוקדם הזמן בישראל בשעה אחת". על פי החוק, שעון הקיץ יחל תמיד ביום שישי שבין 23 ל-29 במרץ ויעמוד תמיד בתוקפו עד ליום ראשון שבין 25 ל-31 באוקטובר. שעון הקיץ בישראל חל יומיים לפני המועד שבו הוא מתחיל באירופה ומסתיים באותו המועד כבאירופה.

ביום האחרון של שעון החורף הזריחה תהיה בשעה 5:32 והשקיעה בשעה 18:00. למחרת, בבוקר הראשון של שעון הקיץ, הזריחה תהיה בשעה 6:30 והשקיעה בשעה 19:01.

 

 

ברוב הסמארטפונים מתבצע שינוי השעה באופן אוטומטי. מי שלא בטוח אם הטלפון הנייד שלו יעדכן את השעה, יכול להיכנס באנדרואיד להגדרות — ניהול כללי — תאריך ושעה, לבטל את הגדרת תאריך ושעה אוטומטיים ולהגדיר אותם ידנית. באייפון יש להיכנס להגדרות — כללי — תאריך ושעה, לבטל את האפשרות של כיוון אוטומטי, ותחת שעון מקומי לכתוב ירושלים.

שעון הקיץ הפך בישראל לנושא למחלוקת בין חילונים לדתיים, וחרדים בפרט. התנגדותם רבת השנים של חרדים לשעון קיץ ממושך נתפשת בחלק מהציבור החילוני ככפייה דתית. טענתם העיקרית של חרדים נגד שעון הקיץ היא שהוא מגביר את חילול שבת. בחודשים רבים בשעון הקיץ יוצאת השבת לאחר השעה 20:00, בעוד שהתחבורה הציבורית ושירותים אחרים מחדשים את פעילותם בשעה מוקדמת יותר. התנגדויות נוספות נוגעות לצומות ט' באב ויום הכיפורים, שלטענתם של דתיים הופך בגלל שעון הקיץ לקשה יותר. מנגד אנשי מקצוע מתחום האנרגיה אומרים כי הארכת שעון הקיץ תביא לחיסכון אנרגטי במשק ותעלה את פריון העבודה.

שר הפנים משה ארבל: "האביב הגיע, ובסוף שבוע הקרוב יחל שעון הקיץ. כולנו נהנה משעת אור נוספת אשר תסייע לכלכלה ותביא לחיסכון גדול באנרגיה. במצב המלחמה שבו אנו נתונים, אני מקווה כי שעת אור נוספת תסייע ללוחמים ונחזה כולנו בהחזרת החטופים בשלום במהרה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. להפסיק את השתוללות הרכבים של תיכוניסטים מהמגזר הערבי בחיפה

    יש התפרעויות מהכפרים שנכנסים לחיפה.
    כל טיילת לואי רחוב יפה נוף בצהריים רעשי צופרים ורכבים של תיכוניסטים (חלקם בוודאות גם בלי רשיון)
    באים להתפרע בחיפה. אלו רכבים שבאים מהכפרים להתפרע בחיפה.
    יונה יהב ראש העיר החדש נדרש להפסיק לעצום עיניים כמו הקודמת ולהפעיל פה את המשטרה לעצור את מרוצי הרכבים וההתפרעויות בכבישי חיפה ובמיוחד רחוב יפה נוף

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר