חזיר בר (צילום: סיון אברהם)
חזיר בר (צילום: סיון אברהם)

תנו לחיות לחיות נגד תוכנית מיגור החזירים של יהב

בעקבות הבטחת הבחירות של יונה יהב לנקות את חיפה מחזירי בר תוך 90 יום, עמותת תנו לחיות לחיות פנתה לעיריית חיפה בבקשה לקבל הסברים על "התבטאויות המרמזות על כוונה לקדם תוכנית להמתה גורפת של חזירי הבר בניגוד לחוק". פרויקטור החזירים דוד לוריא: "נגבש תוכנית ונפעל לפיה"

פורסם בתאריך: 25.3.24 11:00

עמותת תנו לחיות לחיות פנתה לעיריית חיפה בדרישה לקבל הסברים על מדיניות חזירי הבר שאותה מתכוון ראש העיר הנבחר יונה יהב ליישם. כזכור, במהלך קמפיין הבחירות הבטיח יהב כי תוך 90 יום מיום היבחרו תהיה העיר נקייה מחזירים, ועל רקע זה שלחה עו"ד תמר מאיו מהמחלקה המשפטית של העמותה מכתב לעירייה.

"הריני לפנות אליכם בעקבות התבטאויות שונות של יהב באמצעי התקשורת, הנוגעות ל'פרויקט' שבכוונתו להוביל לטיפול בבעיית חזירי הבר בחיפה. התבטאויות אלו מרמזות על כוונה לקדם תוכנית להמתה גורפת של חזירי הבר בעיר, בניגוד להוראות סעיף 2(א) לחוק צער בעלי חיים ולפסיקה בנושא המתת בעלי חיים ופגיעה בהם. הבטחתו של יהב להביא ל'פתרון' לבעיית חזירי הבר המשוטטים בחיפה היוותה חלק משמעותי מקמפיין הבחירות שלו. לאחר בחירתו לראשות העיר מיהר יהב להתבטא בתקשורת בשלל אמירות המרמזות על טיבה של הבטחה זו. כך למשל, בראיון ב-mynet חיפה הוא ציין כי 'החזירים יכולים להתחיל לחשב את קצם לאחור'. כך גם בריאיון לרדיו חיפה, כשנשאל מה בכוונתו לעשות ביחס לחזירי הבר בהמשך להבטחת הבחירות, הוא השיב 'לא רוצה להגיד', ובהמשך הסביר כי 'יש כאלה שילכו מחר לעתור ולעצור ולהפסיק', וכי 'תוך 90 יום העיר תהיה נקייה'".

עוד כתבה עו"ד מאיו: "מן הראוי שמדיניות העירייה בנושא חזירי הבר תהיה גלויה וידועה לציבור, ולא תוסתר עקב חשש מנקיטת הליכים משפטיים או מביקורת ציבורית נגד אותה מדיניות. שקיפות, בפרט בעניינים שנויים במחלוקת ובפרט כאשר זאת מתחייבת כדי למצות זכויות משפטיות, היא מעקרונות היסוד של מינהל תקין. כמו כן, החלטות רשות מינהלית שאינן מתקבלות על בסיס קריטריונים ברורים, ענייניים וגלויים, מעלות חשש לשרירותיות בקבלת ההחלטה. הדבר נכון קל וחומר כאשר מדובר בנושאים הנמצאים בלב העניין הציבורי בעיר, וקל וחומר כאשר מי שצפוי להפעיל את הסמכות (במקרה זה, ראש העיר הנבחר), מצהיר באופן חד משמעי שתכלית הסתרת המידע היא למנוע ביקורת ציבורית ושיפוטית".

 

 

לדבריה, "ביחס למדיניות שעניינה הוא המתה של בעלי חיים או פגיעה בהם, שהיא המשתמעת באופן טבעי מדבריו של יהב באמצעי התקשורת – גם שזו נעשית בהיתר מכוח סעיף 3 לחוק להגנת חיית הבר – עליה לעמוד בסטנדרטים המחייבים שנקבעו בחוק ובפסיקה. כפי שוודאי ידוע לכם, רשות הטבע והגנים (רט"ג) פועלת בשנים האחרונות בשיתוף פעולה הדוק עם עיריית חיפה ליישום פתרונות לבעיית חזירי הבר המשוטטים בעיר, הכוללת הפעלה של מספר אמצעים כגון גידור, סניטציה והסברה. עמדת רט"ג, כפי שבאה לידי ביטוי במסמך המדיניות ובתוכנית הפיילוט המשותפת עם העירייה, מראה שקיימות חלופות מבוססות מדע ונתונים להמתת חזירי הבר, כאשר ההמתה תיעשה במקרי קיצון וכמוצא אחרון בלבד. הובלת מדיניות המתה גורפת של בעלי חיים, אשר עולה מדבריו של יהב, באופן נמהר (ובאופן תמוה אף טרם כניסתו לתפקיד), ללא בחינת חלופות, מכשירה פגיעה בלתי מוצדקת לפי מבחני המידתיות שנקבעו לעניין איסור ההתעללות".

עו"ד מאיו הוסיפה כי "יהב מציג את תוכנית מיגור החזירים שלו כפתרון מיידי ואגרסיבי, עוד טרם נכנס לתפקידו, ומן הסתם טרם התייעץ עם גורמי המקצוע בעירייה ומחוצה לה. על כך אין אלא להוסיף את המסתורין האופף את המדיניות שאותה הוא מבקש ליישם באופן מיידי – התנהלות שההסבר המוצהר לה הוא חשש מביקורת ציבורית ושיפוטית, ושעל כן חזקה עליה שאינה הולמת את הדין הישראלי, הן מבחינת כללי המשפט המינהלי והן מבחינת דיני ההגנה על בעלי חיים. לנוכח הספרות המדעית המרובה בתחום ועמדותיהם המבוססות של גורמי המקצוע, לא ברורה הבטחתו של יהב במסגרת קמפיין הבחירות 'לפתור את בעיית חזירי הבר בתוך 90 יום' – עמדה שאין לה שום בסיס מחקרי והיא מנוגדת לעמדות הגורמים המקצועיים, ובהם רט"ג ואקולוגים מטעם עיריית חיפה, שחוקרים את התחום זה שנים. מדובר במדיניות שאינה חוקית ושאינה יעילה, ודאי שלא בטווח הארוך. רצונו של יהב לייצר מיצג שלפיו הוא פועל לקיום הבטחת הבחירות שלו, אינו יכול להצדיק גישה אגרסיבית הסותרת הן את המחקר המדעי והן את ממצאי עבודת העירייה עצמה לאורך השנים".

את מכתבה סיימה עו"ד מאיו בבקשה לקבלת "התייחסות בהקדם לנקיטת פעולות שיבטיחו כי לא יופר הדין, לרבות הדין הנובע מחוק צער בעלי חיים; ולהבטחת שקיפות מלאה בפעילות העירייה בנושא, כפי שנעשה בשנים האחרונות בדוחות גלויים ובשיתוף הציבור בפעולות שננקטו ביחס לחזירי הבר. בהיעדר מענה ניאלץ לבחון את צעדינו המשפטיים על בסיס ההתבטאויות הקשות שהובאו בריאיונות שונים בתקשורת".

דוד לוריא, שמונה על ידי יהב לפרויקטור בנושא החזירים מסר: "אני לא מכיר את המכתב. נגבש תוכנית ונפעל לפיה. הכל יהיה במסגרת החוק ובשיתוף עם הגורמים הרלוונטיים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

32 תגובות
  1. גלי פ.

    תודה רבה רבה רבה על מה שעשיתם. זאת אמנם פעולה מאוד מאוחרת ואיטית אבל מוטב מאוחר מלעולם לא ואולי עוד נצליח להציל כמה מהמסכנים האלו שלא חטאו בכלום.
    המגיב מעליי משקר – נדיר שבנדירים שיש פגיעות גוף בבני אדם שביצעו חזירים. זו חיה עדינה ולא תוקפנית שרק מחפשת אוכל במרחב שנגזל ממנה. לרצוח חיות בר חסרות ישע זה פשע ואני ממליצה לתנו לחיות חיות לגייס כמה שיותר תמיכה מארגוני הגנה על חיות עולמיים, כמו PETA למשל, כדי להיכנס ביהב ובתוכנית המרושעת והפושעת שלו.

  2. נועה

    לרצוח חזירים לא יפתור לכם שום דבר
    אמצעים כמו הטמנה של פחי אשפה ותפסיקו לפזר זבל בכל מקום -כן
    עברתם לגור בתוך הבית של החזירים… אז אל תתפלאו שהם מסתובבים בבית שלכם
    לרצוח חזירים אולי ישביע את תאוות הדם שלכם אבל לא יפתור את בעיית החזירים

  3. שונא חזירים ולחיות לחיות

    תעבירו את כל החזירים לבית של הגברת המזדוו**ת עם חזירים הזאת

  4. אלי קופטר

    צריך תכנית גורפת להיפטר מהזקן הכושל הזה.חיפאים אידיוטים מה בחרתם בו שוב?

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא מבין מדוע לא מציבים פינות האכלה בוואדיות עם תופה נגד הריון, המתה של חזירי בר מלחיצה את הנקבות ואז הן ממליטות יותר ובגיל יותר צעיר.

  6. ענת

    מציעה שיאספו את כל חזירי הבר ויעבירו אותם לעזה. במקום כלבי הגישוש של צה"ל. יעשו עבודה נהדרת שם….. (-:

  7. ענת

    מציעה להעביר את כל חזירי הבר לעזה. במקום כלבי הגישוש של צה"ל.

  8. חיפאי

    יונה יהב. בחרתי בך כדאי שתדאג לאנשים, ולא לחיות כמו קודמתך. חזק ואמץ

  9. אופיר

    'לבחון חלופות'

    כבר 5 שנים מנסים את ההמלצות של ה'מומחים' ו'אנשי המקצוע' והחזירים רק מתרבים.

    צריך פתרון קצר וקולע של המתה של כל החזירים.

  10. ר. מרגלית

    איפה היו צדקני תנו לחיות לחיות כאשר החזירים הרגו את חיפה? אז לא היו באמתחתם פתרונות הומאניים? החזירים הללו אם היו למאכל- מה היו הצדקנים אומרים? – אבל הם לא למאכל והדרך היחידה להשתלט עליהם זה דילול. דילול משמעו הריגה כי כנראה לא עומדים בתור לרכוש אותם כליות מחמד. יש כאן מלחמת קיום בין תושבי העיר לבין חזירים שהתרנו להם להתרבות באופן היסטרי ועכשיו הגיע יום הדין.
    " תנו לחיות לחיות", איחרתם להתערב!

  11. יוסי

    בגלל כמה הזויים אסור לעצור את התכנית יש להיפטר מכל החזירים בכל דרך העיקר שלא יראו אותם יותר

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לשים אותם ברמת הגולן לטהר שטחים ממוקשים

  13. שמפו

    כמו ה מטומטמים יכולים אנשי המין ה"אנושי" להיות!!!!
    אין ספק שהחזירים מבינים שהם חכמים הרב יותר מהולכי על 2 העלובים!!!

  14. חיפאית מוטרדת

    החזירים לא הרסו את חיפה ולא הרגו את חיפה. בחרתם ראש עיר כשלון שחושב שמותר לו והוא לא שווה את הפתק ההצבעה שלו . היה כשלון וישאר כשלון. ונקווה שיש עיניים עכשיו פקוחות על מעשיו ויפעלו נגדו

  15. עבדול

    יונה בבקשה תיכלול בפינוי גם את היצורים המדושנים ששומרים על החזירים שחוץ מנזק הם לא עושים כלום,הלאה כל מי שלא סובל מהחזירים שיכלל במיגור,

  16. אריק

    שמנכ"ל תנו לחיות לחיות שיקח לביתו את החזירים או שיגדר אותם סביב ביתו. עלק מתנגד 10 שנים לא חשב על שום פתרון . שילך לאכול לאפה

  17. אבי ובר

    קשקשנים מי שרוצה להגן על החזירים.שיקחו אותם אליהם הבייתה !!! תופעה מבישה שגדלה בגלל החשש מבעלי האג’נדות.

  18. משה רדמן, פעיל זכויות אדם

    כל הכבוד לאנשי תנו לחיות לחיות, מה זה לדלל חיות בר, איפה החמלה שלכם, הכל אשם ביבי.

  19. צפוני

    מספיק הטרור עם החזירים; אי אפשר לצאת מהבית מבלי לפחד מן החיות!

  20. בני אדם החיה הכי אכזרית שיש

    מה הבעייה לדלל אותם בעיקורים וסירוסים??? גם לקחתם להם את כל איזורי המחייה וגם מתפלאים שלא נשאר להם מקום והם מסתובבים ברחובות. אם כבר הרסתם, לפחות על תגרמו ליותר הרס וסבל!

  21. ליטל

    ככה זה היה במשך 20 שנה. פתאום קליש מבטלת את זה ל4 שנים שוכחים שזה מה שהיה עד עכשיו.

  22. עינבר

    שאנשי "תנו לחיות לחיות" יקבלו את חזירי הבר בביתם בשימחה. תושבי חיפה סובלים מהם. ורעיון טוב שהוצעה כבר מיספר פעמים זה להעביר אותם לעזה ושהם ילכו למקומות שאולי ממולכדים בימקום חילנו.

  23. חיפאית

    מעולה! במקום להרוג אותם לתפוס ולהעביר את החזירים למחסות של תנו לחיות לחיות ברחבי הארץ. בטוחה שהם כבר ימצאו את הדרך לטפל בהם הכי טוב (וזול יותר לתושבי חיפה)

  24. חיפאית29

    איזו צביעות…באמת הם נזכרו להגן על החזירים? כל יום מומתים כ"כ הרבה כלבים בכלביות רק כי לא אימצו אותם. איפה אתם רועמים על זה? אז שכלבים מתים בלי רחמים זה בסדר, אבל על החזירים יש תרעומת? תנו לחיות לחיות- שתחליטו שכבר לא בא לכם לגונן על החזירים תוכלו לעבור לבעייה הבאה- התנים בעיר.

  25. מפוקח

    מה עם העמותה תנו לתושבים לחיות. הם משלמים ארנונה החזירים לא.
    שהעמותה תטפל בהם מקופת העמותה שלא יחפשו מאיתנו תרומות.

  26. איל

    אם האדון יהב יעבור על החוק, הוא צריך להיות מאחורי סורג ובריח

  27. ציפי

    אדון יהב יהיה בכלא אם באמת לפי הבטחתו שתוך 90 יום יעלמו חזירי הבר !

  28. גדי

    תנו לחיות לחיות ועו"ד מאיו הם ארגון טרור ויש לטפל בהם כמו שמטפלים בפעילי חמאס ותומכיהם!

    ל מ ג ר.

  29. המצליף

    הבעיה היא החזיר הערבי שמינה יהב להיות הסגן שלו .עדיפים אלפי חזירים משוטטים על חזיר ערבי אחד שיכהן כסגן ראש עיר . יהב אתה בושה!!!

  30. חיפאי קשיש

    עם כל החמלה על חזירים, טובת תושבי העיר קודמת! אנשים סבלו פה 5 שנים מאידיאולוגיה הזוייה של הראשה הקודמת, נפגעו בגוף וברכוש, נפגעה איכות החיים שלהם, מחירי הדירות ירדו בשכונות מוכות חזירים, לא היה ביטחון ברחובות. ועכשיו יונה יהב רוצה לתקן – לעשות בדיוק מה עושים בכל הערים בארץ – דילול הוא חוקי בכל העולם, כולל בישראל, בשיתוף עם הגורמים הוטרינריים המוסמכים. בהצלחה ליונה. התושבים מודים לך.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר