פנקס חיסונים (צילום: ויקישיתוף, Bolter21, CC-by-SA-4.0)
פנקס חיסונים (צילום: ויקישיתוף, Bolter21, CC-by-SA-4.0)

פנקס החיסונים המיתולוגי – אאוט, מחשוב דיגיטלי – אין

לפי הצעת חוק של חה"כ אליהו ברוכי, משה גפני, יעקב אשר ויצחק פינדרוס, שאושרה בקריאה טרומית בכנסת ותובא בקרוב לקריאה ראשונה במליאה, המידע על כל החיסונים הניתנים בישראל ייכלל במאגר מידע ממוחשב שיקים שר הבריאות

פורסם בתאריך: 28.3.24 12:22

פנקס החיסונים המיתולוגי בדרך לביטול. הצעת חוק של חה"כ אליהו ברוכי, משה גפני, יעקב אשר ויצחק פינדרוס אושרה אתמול (רביעי) בקריאה טרומית בכנסת, והיא תובא בקרוב לקריאה ראשונה במליאה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "הצעת החוק מבקשת לכלול את המידע על כל החיסונים הניתנים בישראל במאגר מידע ממוחשב שיקים שר הבריאות, ולאפשר לכל אזרח לגשת באופן עצמאי באמצעות מאגר המידע לפירוט החיסונים שניתנו לו, ואם הוא הורה לקטין אז גם לילדו, על ידי כל גורם במדינת ישראל, ובכלל זה מידע על מועד ומיקום החיסון, פרטי החיסון שניתן ומידע רפואי רלוונטי הקשור למתן החיסון, וכן לאפשר לו להעתיק את המידע ולהדפיסו באופן עצמאי וללא עלות, והכל בהתאם להוראות שיקבע שר הבריאות בתקנות".

 

 

בהמשך מסבירים המציעים כי כחלק ממערך הרפואה המתקדמת ניתנים חיסונים לאזרחי המדינה מגיל הלידה ועד זקנה, וכי "יש חשיבות רבה למעקב אחר החיסונים שניתנו לכל אדם, לצורך מעקב, מניעת סיבוכים רפואיים, דרישות ביטחוניות ורפואיות ועוד. נכון להיום, המידע המונגש למבוטחי קופות החולים הוא רק על החיסונים שניתנו דרך קופת החולים, ואין בו מידע על חיסונים שניתנו במסגרת טיפות חלב ומשרד הבריאות". לדבריהם, החוק אמור לפתור את הבעיה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר