חיבור כביש 6 לכביש 22 (הדמיה: טוטם)
חיבור כביש 6 לכביש 22 (הדמיה: טוטם)

אושר פרויקט לחיבור כביש 22 עם כביש 6

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה פרויקט לחיבור כביש עוקף קריות לכביש 6 באזור מחלף כרי נעמן, מצפון לקרית מוצקין. הדרך החדשה, שתהיה באורך של כ-2.5 ק"מ, נועדה להפחית את העומס בכביש 4

פורסם בתאריך: 3.4.24 10:26

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה פרויקט לחיבור כביש עוקף קריות (כביש 22) לכביש 6 באזור מחלף כרי נעמן שמצפון לקרית מוצקין.

המיזם נועד להפחית את העומס בציר האורך הארצי, כביש 4, אשר מתחבר לכביש 22 ומגיע עד לכניסה הדרומית לעכו. ציר זה סובל מעומסי תנועה בשל נפח התנועה הגדול וריבוי הכניסות לאזורי התעשייה ולאתרים נוספים. לעומס תורמת גם הוספת תוואי המטרונית לעכו.

התוכנית (תמא/31/א/8/1) כוללת סלילת דרך מהירה בתוואי חדש מכביש 22 באזור מפרידן כרי נעמן ועד להתחברות, באמצעות מחלף, לכביש 6. אורך הדרך המתוכננת הוא כ-2.5 ק"מ, והיא תאפשר את הסטת רוב התנועה שבין עכו והקריות לכביש 6, תוך הפרדה בין תנועת רכב ארצית שתנוע על הדרכים 22 ו-6, ובין תנועה מטרופולינית ומקומית ברכב פרטי ובתחבורה ציבורית, שתמשיך לנסוע על כביש 4, אשר יהפוך מדרך ארצית לדרך אזורית, במקטע שבין כרי נעמן עד לקצהו הצפוני בראש הנקרה.

 

 

התוכנית כוללת סלילת כביש של שני נתיבים לכל כיוון, הקמת שני מחלפים חדשים על כביש 22 ועל כביש 6 שהארכתו יצאה לביצוע, וכן פיתוח ושיקום נופי לאורך התוואי.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב: "במסגרת התוכניות לחיזוק הפריפריה ולשיפור החיבור בין כל חלקי הארץ מצפון לדרום, אנו מקדמים בימים אלה כמה מיזמי תשתית חשובים שנועדו לשחרר את עומסי התנועה באזורי מפתח, ובהם חיבור כביש 22 לכביש 6 באזור עכו. במקביל להקמת תשתיות מתקדמות לתחבורה הציבורית, ובראשן מערכות הסעת המונים חדשניות, אנו משקיעים גם בתשתית הכבישים ומספקים פתרונות לאזורים הסובלים מעומסי תנועה וממפגעי בטיחות. אני מקווה כי כבר בשנה הקרובה נוכל לראות את תחילת העבודות על פרויקטים חשובים אלה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר