הדיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט (צילום: אתר הכנסת)
הדיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט (צילום: אתר הכנסת)

הצעת חוק: איסור לכידת בעלי חיים באמצעות מלכודות

ועדת החינוך, התרבות והספורט דנה בהצעת חוק האוסר לכידת בעלי חיים באמצעות מלכודות כחלק מהכנתה לקריאה ראשונה. אם ההצעה תעבור, עלולה להיפגע לכידת חזירי בר בחיפה באמצעות מלכודות. רשות הטבע והגנים דורשת החרגות

פורסם בתאריך: 9.4.24 07:46

הצעת חוק האוסר לכידת בעלי חיים באמצעות מלכודות הובאה לדיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט כחלק מהכנתה לקריאה ראשונה. הצעת החוק, אם תעבור, עלולה לפגוע בלכידת חזירי בר בחיפה באמצעות מלכודות.

על פי הצעת החוק אסור יהיה להשתמש במלכודות רגל ובמלכודות דבק הפופולריות ללכידת מכרסמים כמו עכברים וחולדות. מי שיעבור על החוק יהיה צפוי למאסר של שלוש שנים או לקנס עד לסכום של 226,000 שקל.

את הצעת החוק יזמו חה"כ קטי שטרית ויסמין פרידמן, שהסבירו כי השימוש במלכודות האלה הוא אכזרי במיוחד וכי הן עלולות לפגוע לא רק במזיקים ובבעלי החיים שהן נועדו ללכוד אלא גם בבעלי חיים אחרים.

 

 

נציג רשות הטבע והגנים (רט"ג) בן רוזנברג אמר בדיון: "יש מינים שהאמצעי היחיד ללכידה שלהם הוא מלכודת רגל. לטובת שמירת הטבע, אנחנו מבקשים החרגה כדי להשאיר לנו את מלכודות הרגל בארגז הכלים".

במשרד להגנת הסביבה הביעו תמיכה בהצעת החוק והתנו את יישומו בקבלת משאבים ותקני כוח אדם ליישום ולאכיפה. "יש מנגנוני החרגה שיידרשו בחקיקה לרט"ג ולחלק מהמדבירים", אמרה נציגת המשרד להגנת הסביבה גלי דוידסון.

נציגת הייעוץ המשפטי במשרד החקלאות אודליה אסולין דגני הביעה את תמיכת המשרד באיסור להשתמוש במלכודות דבק, אך באשר למלכודות הרגל היא ביקשה החרגה: "אלה מלכודות מרופדות ומודרניות, עם חיישנים שמאפשרות למוקד להגיע לבעל החיים שנתפס ולשחרר אותו. השימוש במלכודות כאלה נעשה על ידי גורמים מוסמכים כשאין אמצעים חלופיים אחרים. החלופות הנפוצות הן ירי בחצי הרדמה או לכידה בכלובים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חברי כנסת חיים בסרט לא מוצלח שהם גיבורי על של חיות

    הצעות חוק מטופשות חסרות תועלת לא לבעלי חיים ולא לסביבת האדם
    אתם יוצרים הפרה מוחלטת של האיזון, יוצרים הרס בתי גידול למגוון מינים וחוסר יכולת לנהל את המערכות האקולוגיות שכולן מופרות וכולן מחייבות במדינה צפופה כשלנו ניהול אקטיבי יזום כולל אמצעי דילול ותפיסה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר