סופרמרקט (צילום אילוסטרציה: FreePik)
סופרמרקט (צילום אילוסטרציה: FreePik)

אלו הם סניפי הברזל של רשתות המזון שיפעלו בחירום

בחיפה, בקריות, בנשר ובטירת כרמל: משרד הכלכלה והתעשייה פרסם את רשימת "סניפי ברזל" של הסופרים שיהיו פתוחים בעת חירום. עשרות אלפי מארזי מזון מוכנים לחלוקה מיידית במידת הצורך לאנשים שלא יוכלו לצאת מביתם, ומלאי המזון לחירום הוגדלו

פורסם בתאריך: 15.4.24 13:31

בשל המצב הביטחוני פרסם משרד הכלכלה והתעשייה רשימת "סניפי ברזל" של רשתות המזון שיהיו פתוחים בעת חירום. כמו כן פרסם המשרד רשימה של מצרכי מזון מומלצת למשפחה, והדגיש כי המלאים מספיקים ומותאמים וכי אין צורך באגירת מזון. המשרד אף הנחה את הרשתות להיערך למכירת כמות שתספיק לשלושה-שבעה ימים.

במשרד הכלכלה מציינים כי מאות סניפי הברזל של רשתות השיווק בכל רחבי הארץ מופו, נבדקו ויופעלו גם תחת אש, בכפוף להנחיות פיקוד העורף, כדי לספק מזון ומוצרי צריכה חיוניים. כמו כן, עשרות אלפי מארזי מזון מוכנים לחלוקה מיידית במידת הצורך לאנשים שלא יוכלו לצאת מביתם, ומלאי המזון לחירום הוגדלו בכמויות ובמגוון המוצרים.

עוד אומרים במשרד כי מיפוי הסניפים התבצע לפי קריטריונים שונים, ובהם מיגון, מלאי וכוח אדם. נוסף על כך גובש מנגנון תיאום מול הרשתות והרשויות המקומיות לצורך תעדוף סניפים אלה בכל הנוגע לאספקת חשמל, מים ומלאים, וכן לצורך תיאום הפצת המידע לציבור בנוגע לפעילותם השוטפת של סניפי אלה. במקביל פועל המשרד ביחד עם רשתות השיווק להכנת כוח אדם מותאם וייעודי שייתן מענה לרשתות בעת הצורך.

משרד הכלכלה עדכן את מלאי המזון האסטרטגיים של מדינת ישראל, ובמסגרת זו הוגדלו כמויות מלאי החירום והוספו פרטי מזון. לצד המלצת פיקוד העורף להחזיק בכל בית מוצרים שיוכלו לתת מענה לשלושה ימי שהייה – מזון, מים, תרופות, מוצרי טואלטיקה, סוללות נטענות לנייד וטרנזיסטור הפועל על סוללות – קיים המשרד דיונים עם משרד הבריאות, רשות החירום הלאומית ופיקוד העורף, וגיבש רשימת מוצרי מזון להצטיידות לעת חירום. מוצרי המזון המומלצים הם טחינה גולמית, אגוזים, קוסקוס, בורגול, שיבולת שועל, שימורים, טונה, מנה חמה, ביסקוויטים, פריכיות, קרקרים, פירות יבשים, קטניות מבושלות, חמאת בוטנים, דבש, סוכר, חלבה, תה וקפה.

 

 

סניפי הברזל בחיפה:

שופרסל: שמחה גולן 54 בתוך הגרנד קניון (נוה שאנן), נתיב חן 1 (נוה שאנן), ברל כצנלסון 67 (זיו), שלמה המלך 55 (נוה דוד), כיכר מאירהוף 9 (קרית אליעזר), חורב 15 (אחוזה), שדרות הנשיא 124 (מרכז הכרמל) ואח"י אילת 18 (קרית חיים).

קרפור: שדרות הנשיא 134 (מרכז הכרמל).

סטופמרקט: אלברט אינשטיין 139 (רמת אלמוגי) ושדרות ההסתדרות 271 (מפרץ חיפה).

קשת טעמים: שבתאי לוי 23 (הדר), תל אביב 11 (קרית אליהו) והאיצטדיון 5 (קרית חיים).

טיב טעם: החרושת 10 (חוצות המפרץ).

נתיב החסד: טרומפלדור 54 (נוה שאנן) ומיכאל 9 (הדר).

שוק מהדרין: הרצל 97 (הדר).

קינג סטור: לבונה 77 (כבביר) .

סניפי הברזל בקרית אתא:

שופרסל: רח׳ אינשטיין 20.

קרפור: העצמאות 10.

סניף הברזל בקרית ביאליק:

שופרסל: דרך עכו 192 בתוך הקריון.

סניפי הברזל בקרית מוצקין:

שופרסל: ויצמן 1 ובן גוריון 1.

סניפי הברזל בנשר:

מחסני השוק: בר יהודה 147 במתחם הקניות נשר.

קשת טעמים: הזית 1.

רמי לוי: בר יהודה 1 במתחם הקניות נשר ובר יהודה 111 במתחם ביג.

סניף ברזל בטירת כרמל:

שופרסל: נחום חת 5 סמוך למתחם מת"מ.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מה ברזל בהם?!

    בחלק מהסניפים כמו בסטופמרקט ושופרסל הקירות כלפי חוץ מזכוכית איך ימשיכו תתפקד אם ייפלו בקרבתם טילים ויתנפצו מההדף הם לא ייפגעו?!
    ברור שהם ייפגעו והסניף יושבת.
    סניפי ברזל צריך לבדוק שבמקומות עם מוגנות מטילים שיכולים לתפקד אפילו תוך כדי נפילות. למשל מינימום זכוכיות והחלפת קירות חיצוניים במשהו קשיח מונע הדף.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר