מבצע ניקיונות ברכבות (צילום: רכבת ישראל)
מבצע ניקיונות ברכבות (צילום: רכבת ישראל)

התחנות, הקרונות והקטרים: מבצע הניקיון של רכבת ישראל

3,800 ליטר של חומרי ניקוי, 250 מטאטאים ומגבים, 3,500 מטליות רב פעמיות, מברשות וכריות ניקוי, 650 עובדי ניקיון ומרתון שטיפת רכבות באמצעות מכונת שטיפה חדישה - מבצע הניקיון לפסח של רכבת ישראל בעיצומו

פורסם בתאריך: 16.4.24 11:15

רכבת ישראל יצאה למבצע ניקיון לפסח בכל תחנות הרכבת, הקרונות, הקטרים, המתחמים התפעוליים ומשרדי החברה ברחבי הארץ. במסגרת המבצע, כ-650 עובדים אשר פזורים ברחבי הארץ עושים שימוש ב-3,800 ליטר של חומרי ניקוי, ב-250 מטאטאים ומגבים, וב-3,500 מטליות ניקוי רב פעמיות, מברשות וכריות ניקוי.

כחלק מההכנות לפסח ובמסגרת פרויקט החשמול חנכה רכבת ישראל מכונת שטיפה חדשנית ומתקדמת שפועלת במתחם התפעולי החשמלי החדש באשקלון. המכונה מסוגלת לשטוף רכבות חשמליות ללא צורך בניתוק החשמל, ובכך חוסכת זמן יקר. המכונה פועלת במשך כל שעות היממה, בהפרשים של דקות בודדות בין רכבת לרכבת, עם מיחזור מלא של המים ועם שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה. באמצעות חיישנים מיוחדים המייעלים את התהליך מזהה המכונה את סוג הרכבת הנכנסת למנהרה ואת מספר הקרונות, ומתאימה אוטומטית את תוכנית השטיפה הנדרשת, ללא מגע יד אדם.

 

 

ברכבת מציינים כי מעבר לניקיון בסיסי המתבצע ברכבות בסיום כל נסיעה מסחרית ובתחנות על בסיס יומי, אחת לשלושה שבועות מתבצע גם ניקיון יסודי של הרכבות והתחנות, ואחת לשנה מתבצעים חיטוי והדברה של כל צי הרכבות.

 

מבצע ניקיונות ברכבות (צילום: רכבת ישראל)

מבצע ניקיונות ברכבות (צילום: רכבת ישראל)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר