ח"כ יסמין סאקס פרידמן ואלה בר דוד שחר
ח"כ יסמין סאקס פרידמן ואלה בר דוד שחר

"חקרתי את זה במשך חודש – ירי הוא לא פתרון"

בתום פגישה שקיימה עם סגן ראש העיר יוסי שלום ופעילת זכויות בעלי החיים אלה בר דוד שחר בנושא תוכניתו של יונה יהב למיגור חזירי הבר, אמרה ח"כ יסמין סאקס פרידמן: "צריך לשמור על חיות הבר בכל האמצעים לפני שפונים לאופציית ההמתה"

פורסם בתאריך: 16.4.24 18:04

ח"כ יסמין סאקס פרידמן מיש עתיד קיימה היום (שלישי) פגישה עם סגן ראש העיר יוסי שלום ופעילת זכויות בעלי החיים אלה בר דוד שחר בנושא תוכניתו של ראש העיר יונה יהב למיגור חזירי הבר. כזכור, בשבוע שעבר סיפרה סאקס פרידמן ל"כלבו – חיפה והקריות" כי בכוונתה להיפגש עם שלום בנושא החזירים ואמרה: "זה הולך להמתה, ואעשה הכל כדי שבעלי חיים לא יומתו".

לאחר הפגישה אמרה סאקס פרידמן: "היה חשוב לנו לשמוע אותו, למרות שהוא עצמו פחות עוסק בנושא הזה. לפני שמתחילים בדילול צריך להבין את כל האופציות. למדתי את הנושא הזה לעומק בכל הקשור לחיפה – גם פוליטית, גם תקציבית, גם מה עשו וגם מה צריך לעשות. יש לחזק את הגדרות ולחזור לפנות פחים פעמיים ביום. חשוב לי שבתקציב העירייה הבא יבוא נושא חזירי הבר והטיפול בהם לידי ביטוי. אעזור בכל מה שצריך מול רשות הטבע והגנים (רט"ג). ברור לי שצריך לדאוג גם לשלומם של תושבי חיפה, אבל אני רוצה שבעירייה ישנו את החשיבה ובמקום דילול יבצעו המתה סלקטיבית. אם צריך להמית אז רק את החזירים שתוקפים וחוטפים. לא סתם המתה כי המתה היא לא פתרון. חקרתי את זה במשך חודש ובדקתי מה קורה בכל העולם, וירי הוא לא פתרון".

אם לשלום אין סיי בנושא, למה לא נפגשתן עם הגורמים הרלוונטיים?

"ניסינו לקבוע עם הפרויקטור (דוד לוריא; ב"כ), אבל לצערי הוא לא יכול היה להגיע. אבל זו היתה רק פגישה ראשונה, עוד אגיע לפה. לקראת ההחלטות על התקציב אני מעוניינת לפגוש את ראש העיר ולשמוע גם ממנו. אבל היה לי חשוב קודם כל להבין מי נגד מי ולשמוע את הפעילים".

 

 

אמרת לשלום שדילול הוא לא הפתרון?

"כן. הוא אמר 'אף אחד לא רוצה להמית, זה לא משהו שאנחנו רוצים לעשות', ומנגד הוא סיפר שבשבועיים האחרונים הגיעו ארבעה אנשים למיון לאחר היתקלות עם חזירים. צריך לשמור על חיות הבר בכל האמצעים לפני שפונים לאופציית ההמתה. דיברתי גם על מחקר שקראתי על זריקה שגורמת לעיקור, והבאתי להם את החומרים האלה כדי שילמדו על האופציה הזאת".

בר דוד שחר מסרה לאחר הפגישה: "יצאתי בתחושה טובה, אם כי שלום לא עוסק בנושא באופן פעיל ויהב לא ממש משחרר אינפורמציה לאף אחד מהסגנים שלו. הוא שומר את הנושא קרוב ללבו. פנינו למחלקה המשפטית בעיריית חיפה וביקשנו לדעת מה התוכנית לטווח הקצר ולטווח הארוך, ולא קיבלנו תשובה. נכון לעכשיו אין אישור לירי מהרט"ג. מחקרים מראים שזה לא עובד לטווח הארוך, וגם שלום מבין שציד רק מגביר את מספר החזירים. אם יתחילו לירות ללא הבחנה – שזה בכלל מסוכן כי כולנו נמצאים במרחק יריקה מהוואדיות – אז אולי בתוך 90 יום יהב יוכל להגיד שאין חזירים ברחובות, אבל תוך שנה-שנתיים הם יחזרו. ירי לא פותר את הבעיה לטווח הארוך. מי שמקבל החלטות בנושא הזה זה רק יהב, ומה שהוא מתכנן לעשות לא לגמרי ברור לנו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. זה תחקיר או מחזור המנטרות ששלפה??

    היינו בסרט השקרי של חיזוק גדרות וריקון פחים. לא עזר ולא דילל כלום. בכל העולם מאות ערים עושות דילול מבוקר של חזירי בר שהם מין שמכחיד בנתרבות שלו מינים אחרים.
    אז למי שאכפת מכלל בעלי החיים צריך לתמוך בניהול סביבות אקולוגיות שיצאו מאיזון וחזירי הבר יצאו מאיזוןאם זו רמת התחקיר שלה במשך חודש אינה ראויה להיות חברת כנסת.

  2. חיפאי ותיק שזוכר

    חודש? איפה היית בחמש שנים האחרונות? קחי את החזירים לבית שלך. רק דילול מאסיבי הוא הפתרון

  3. רק דילול בירי

    דילול מבוקר הוא הפתרון הישים שנעשה בכל העולם. וגם בחיפה במשך 20 שנה עד קליש אז מה הן קופצות?!

  4. מילואימניק

    חקרתי את זה במשך חודשיים: לחברי כנסת יש בעיות של רמת משכל, דיסלקציה ואהבה יתרה לארוחות חינם,

    עוד אישה בזויה ושפלה שחוץ מלעבוד עם הלשון והפה לא עשתה הרבה בחיים.
    האישה שלפניה – קליש רותם – ניסתה את כול האמצעים ההומנים והבעיה רק צמחה, כי נשים זה תת גזע נטול הבנת חיים כלל, כולה עצם מהגבר.

  5. צודק

    ירי הוא הפיתרון היחידי!! אבל להסביר את זה לנציגת מפלגת שבראשה עומד חזיר עם מוח חלול , זה בלתי אפשרי

  6. תנו לחיפאים לחיות

    בשקט ובביטחון. מה לחברת הכנסת שבכלל מתגוררת בבאר שבע ולחיפה? עדיף שתתרחק מחיפה ולא תתערב בעניינים בהם היא לא מבינה. הגברת ״חקרה את זה חודש״ ורוצה שנחשוב שהיא רצינית? תושבי חיפה סובלים מבעיית החזירים כבר שנים, וביתר שאת בחמש השנים האחרונות, כתוצאה מהמדיניות המטורללת, חסרת התועלת, והכושלת שהובילה קליש הלוחמנית והשרלטנית. הקלישאה שהפיצו קליש ותומכיה לפיה דילול מגביר ילודה הוכחה כלא נכונה, אבל לא אישה נחושה ועיקשת כמו קליש תיתן לעובדות לבלבל אותה. אז לידיעת חברת הכנסת מבאר שבע, ציד לא מגביר את מספר החזירים. נקודה. מספיק עם הקשקוש הזה. מוטב שחברת הכנסת, כמו גם ההזויות המשועממות של ״תנו לחיות לחיות״, יחפשו את פרסומן במקום אחר ויתרחקו מחיפה, יפסיקו ליצור כותרות מגמתיות המבוססות על עובדות לא מדויקות, ויתנו לחיפאים לחיות בביטחון ובשקט.

  7. שי פבול

    בליל שטויות כל העולם מתייחס לחזירי בר מטרד ואיום ….אפשר לדלל לתזמן עונת צייד לזמן קצוב מאוד למשל פעם ב 3 שנים לתת חודש צייד של חזירי בר עם דגש על נקבות כך אפשר לתת נחת לאנשים וגם לשמור על מאזן אקולוגי בלי לפגוע בסביבה

  8. 1

    חזירים שתוקפים "וחוטפים"?
    אולי חוטפים מזון, אבל זה באמת נשמע כאילו היא מדברת על חוטפים לעזה החזירית ואונסים נשים מתוך ניסיון לשחרר לכאורה את ארץ החזירים…

  9. אולי חברת כנסת ישמעאל?

    מוזמנת לשכור משאיות, להעביר אותם אליה לבאר שבע ולגדל אותם אצלה בחצר ובפארקים
    החוצפה להתערב בעיר אחרת ובמטרד שכבר שנים פוגע כאן בציבור – זאת חברת כנסת של מי בדיוק???

  10. גדי

    אז מה מסתבר…….
    שאפילו ראשות הטבע והגנים חושבים שהגברת מטורללת והסכימו לירי ולדילול!
    בפעם הבאה שמגיעים אורחים מבאר שבע לתת להם קושיה איך הם גידלו ורוממו אינפנטילית כנציגתם בכנסת?!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר