מנכ"ל החברה הכלכלית אור שחף (צילום: מיכה בריקמן)
מנכ"ל החברה הכלכלית אור שחף (צילום: מיכה בריקמן)

תוכנית לשמירה על רצף תעסוקתי למפונים בחיפה

החברה הכלכלית לחיפה, בשיתוף עם עיריית חיפה, חברת פיליפס, שותפות חיפה-בוסטון וארגון בעצמי יזמו תוכנית לשמירה על רצף תעסוקתי למפונים בחיפה. שותפות חיפה-בוסטון תרמה כמיליון שקל עבור הפרויקט

פורסם בתאריך: 17.4.24 12:34

החברה הכלכלית לחיפה ושותפות חיפה-בוסטון יזמו תוכנית ייעודית לשמירה על רצף תעסוקתי עבור המפונים השוהים בעיר. התוכנית מתקיימת בהובלתה של נשיאת חברת פיליפס לשעבר אפרת שפר, ארגון בעצמי, מערך הרווחה של עיריית חיפה, מרכז ההזדמנות של העירייה ושרות התעסוקה מחוז צפון.

עם תחילת המלחמה הגיעו לחיפה כ-6,000 מפונים, בעיקר מקרית שמונה, משלומי, מקיבוץ דן ומיישובי הדרום. כיום שוהים בעיר כ-2,500 מפונים מהצפון, שנכון לעכשיו אין צפי לחזרתם לבתיהם. מטרות התוכנית, בשלב הראשון, היא למצוא פתרונות לשמירה על רצף תעסוקתי עבור כ-250 מפונים השוהים בבתי המלון בעיר, ולייצר פיילוט שאותו ניתן יהיה להעתיק למקומות אחרים בארץ.

מנכ"ל החברה הכלכלית אור שחף: "נושא התעסוקה נשאר הנושא המרכזי ללא מענה למפונים. אחרי שטופלו צרכיהם של הילדים במסגרות החינוך ונושאי הרווחה על ידי העירייה, נוצר וואקום שצריך לטפל בו. החלטנו להרים את הכפפה ולייצר מודל ייחודי שניתן יהיה לשכפל אותו לרחבי הארץ, אשר יאפשר למפונים רצף תעסוקתי, בעיקר על מנת לייצר עבורם מהות וסיבה אמיתית לקום בבוקר".

מודל ההעסקה נבנה בהתנדבות על ידי קבוצת משפטנים מומחים בדיני עבודה ביחד עם אנשי המחלקה המשפטית של חברת פיליפס. שפר: "כדי לעודד השתתפות בתוכנית שמנו לנו למטרה לא לפגוע במענקים הניתנים למפונים תוך כדי הכנסתם למערכת תעסוקתית. לכן בניית מודל ההעסקה היתה מאתגרת. ניסינו לבנות ביחד מהלך שיאפשר חזרה לשגרת חיים ככל הניתן – מקומות תעסוקה שיתאימו לצרכים ולדרישות של המפונים, משרה של 50 אחוז ומעלה, ומענה לצרכים כמו חוסן ורכישת מיומנויות".

 

 

יו"ר החברה הכלכלית רני בנדר: "אני מברך על היוזמה החשובה הזו. כחברה שאמונה על העסקים בחיפה, חשוב מאוד לדאוג לעסקים, ולא פחות מכך – לדאוג לקהילה השוהה בעיר מבחינה תעסוקתית בתקופה המאתגרת שבה אנו נמצאים. החברה הכלכלית תמשיך ליזום פרויקטים רוחביים ולהביא לשולחן אחד גורמים משמעותיים להניע תהליכים עסקיים בחיפה".

התמורה עבור התעסוקה של המפונים תמומן על ידי שותפות חיפה-בוסטון שתתרום בשלב הראשון כמיליון שקל עבור הפרויקט.

ארגון בעצמי ביחד עם מרכז הזדמנות יובילו את העבודה מול המפונים. התהליך יכלול בניית תוכנית אישית לכל משתתף, ליווי והכשרה. ההשמה תהווה התמחות לשלושה חודשים שבהם המעסיק מקבל עובד ללא תשלום, והעובד מקבל 5,000 שקל. חברת הפיילוט היא פיליפס, שכבר הציעה מספר משרות בתחומים שונים כגון פיתוח, אחזקה ואבטחה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר