אסתר גרייצר ז"ל (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
אסתר גרייצר ז"ל (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

קריאה לחלוק כבוד אחרון לשורדת השואה שנפטרה ביום השואה

בשעה האחרונה התמלא הפייסבוק בקריאות להגיע היום בשעה 14:00 להלווייתה של אסתר גרייצר בת ה-94, שתתקיים בבית העלמין שדה יהושע, שער אורן. גרייצר היתה חשוכת ילדים בשל ניסויים שערכו בה הנאצים במהלך שהותה במחנה ההשמדה אושוויץ

פורסם בתאריך: 6.5.24 10:44

קריאה לחלוק כבוד אחרון לניצולת השואה אסתר גרייצר, בת 94, שנפטרה הלילה (בין ראשון לשני). בשעה האחרונה התמלא הפייסבוק בקריאות להגיע היום בשעה 14:00 להלווייתה של גרייצר שתתקיים בבית העלמין שדה יהושע, שער אורן, מכיוון שהיא היתה חשוכת ילדים בשל ניסויים שערכו בה הנאצים במהלך שהותה במחנה ההשמדה אושוויץ.

בעדותה ליד ושם בשנת 2017 גוללה גרייצר את סיפור חייה – על ילדותה כקטנה מבין שבעה ילדים, על החיים תחת השלטון ההונגרי ב-1940, על הטלת החוקים האנטי יהודיים ועל הכיבוש הגרמני ב-1944. גרייצר הועברה לאושוויץ, וניצלה לאחר שהועברה למחנה נירנברג ששוחרר על ידי הצבא האמריקאי. אחרי המלחמה  היא שבה לרומניה, ובשנת 1947 עלתה לישראל.

גרייצר אמרה בעדותה: "אין ילדים, אבל אני כל הזמן מתפללת שלילדים שגדלים עכשיו לא יהיה חורבן – שיעשו משהו כדי שיהיה להם עולם שקט ושהם יוכלו לבנות משפחות. זה מעסיק אותי כל הזמן. מפחיד אותי שחס וחלילה גם לילדים האלה לא יהיה טוב. הילדים האלה מתגייסים, וכל כך הרבה מהם משלמים בחייהם. יש כל כך הרבה משפחות אומללות, הורים שצריכים לקבור ילדים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר