רחוב מאנגר. אחד מהשכנים לא הסתפק בשלט והתקין מחסום על המדרכה (צילום: נמרוד אשכנזי)
רחוב מאנגר. אחד מהשכנים לא הסתפק בשלט והתקין מחסום על המדרכה (צילום: נמרוד אשכנזי)

חניה לכולם, מלבד לדיירת בכיסא הגלגלים

ליד כל בית ברחוב איציק מאנגר בקרית חיים תלוי לפחות שלט אחד שמתריע: אין חניה. יש רק בעיה אחת - החניות הן המדרכה הציבורית. ירדנה, תושבת הרחוב שמתמודדת עם קושי בהתניידות, רודפת אחרי העירייה כבר חודשים ארוכים. מהעירייה נמסר: "מדובר בשטח פרטי שבו מנועה העירייה מלפעול"

פורסם בתאריך: 7.5.24 14:11

"חניה פרטית – נא לא לחסום" או "חניה לדיירי הבית בלבד" בצירוף האיום המוכר "רכב זר ייגרר" הפכו לשלטים נפוצים בעיר. כמעט בכל רחוב עם מצוקת חניה ניתן למצוא אותם. אך אם היתה תחרות במספר שלטים למטר מרובע, רחוב איציק מאנגר בקרית חיים היה לבטח מנצח. ליד כל בית ברחוב הקטן תלוי לפחות שלט אחד, וליד כמה בתים גם יותר, שמתריע בפני העוברים ושבים – אין חניה, תתקדמו. יש רק בעיה אחת – אלה לא חניות פרטיות אלא מדרכה בשטח ציבורי שאמורה לשמש את הולכי הרגל.

ירדנה מתגוררת ברחוב מאנגר כבר 32 שנה. היא מספרת כי בהתחלה ידעו השכנים להסתדר עם מצוקת החניה ברחוב, היו פחות מכוניות ויחסי השכנות היו טובים יותר. לעתים דייר אחד חנה ולעתים אחר. אך לאחר שאחד מהשכנים החליט לנכס לעצמו את החניה באמצעות הצבת שלט, הצטרפו אליו אט אט שאר הדיירים. אחד מהם לא הסתפק בשלט, שכן יכולת ההרתעה של שלט היא מוגבלת, והתקין מחסום מתקפל מברזל על המדרכה הציבורית.

 

ירדנה. מחכה לתשובה מהעירייה כבר חודשים ארוכים (צילום: נמרוד אשכנזי)

ירדנה. מחכה לתשובה מהעירייה כבר חודשים ארוכים (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

ירדנה, שמתניידת בכיסא גלגלים, ניסתה להילחם בתופעה בעבר, אך כשהדבר הגיע לעימותים עם השכנים – שחלקם התלקחו לכדי אלימות ותקיפה פיזית – היא נכנעה והשלימה עם מר גורלה. בעקבות מקרה שאירע לפני כמה חודשים היא החליטה שאינה יכולה לשתוק עוד. היא חשה אז ברע והיתה צריכה להגיע לטיפול בבית החולים, לשם כך הזמינה מונית מיוחדת. נהג המונית המתין לה על אותה מדרכה-חניה וכמעט עזב בלעדיה בגלל צעקות שהקימו השכנים מהבית הסמוך בניסיון להבריחו. גם חניית ביניים לאיסוף נכה אסורה ברחוב איציק מאנגר מחשש שהזמני יהפוך לקבוע.

 

 

ירדנה פנתה במייל לעיריית חיפה בדצמבר 2023. ומאז פנתה שוב ושוב – במייל, בוואטסאפ ובטלפון. אם הפקס היה עוד בשימוש, היא היתה פונה גם באמצעותו. נכון לכתיבת שורות אלה, המחלקה לפניות הציבור טרם השיבה בצורה רשמית לפניותיה. התשובות הן טלפוניות והמסר הוא אחיד – הנושא בבדיקה.

כשירדנה מתקשרת לעירייה ניכר כי הנציגה במחלקה מכירה את הסיפור היטב. היא לא צריכה להעלות את הפרטים במחשב או לחפש את התיעוד בארכיון. מספיק לציין את שם הרחוב, והיא כבר יודעת במה מדובר. לאחר פניות חוזרות ונשנות ביקשה הנציגה שירדנה תצלם ותשלח תיעוד של המפגע "כדי לחסוך יציאה של פקח לשטח". ירדנה עשתה זאת, במאמץ רב בשל קשייה בהתניידות, אבל זה לא סיפק את נציגת העירייה שנזפה בה על פרק הזמן הארוך שלקח לה להשלים את המשימה שהוטלה עליה.

 

מכוניות חונות על המדרכה ברחוב מאנגר (צילום: נמרוד אשכנזי)

מכוניות חונות על המדרכה ברחוב מאנגר (צילום: נמרוד אשכנזי)

בשל מצבה זכאית ירדנה לחניית נכים מסומנת. היא אומרת שוויתרה עליה מפני שבעירייה ייעדו לה מקום ברחוב המקביל והסואן – שדרות ורבורג – לא מרחק אידאלי למי שמסתייעת בכיסא גלגלים. ברחוב איציק מאנגר שבו היא מתגוררת לא ניתן להקצות לה מקום. למה? כי הרחוב, תאמינו או לא, כלל אינו מורשה לחניית מכוניות.

מהעירייה נמסר בתגובה: "כפי שנמסר במענה לכל הפניות בנושא, מדובר בשטח פרטי שבו מנועה העירייה מלפעול. נציגי האגף לפניות הציבור יעמדו בקשר עם הפונה על מנת לבחון עמה אפשרות לחנייה תקנית קרוב ככל הניתן לביתה".

 

החנייה אסורה ברחוב מאנגר (צילום: נמרוד אשכנזי)

החנייה אסורה ברחוב מאנגר (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ביבי

    חבל שכותב הכתבה לא עושה שיעורי בית ומגיע לערייה הרשלנית עם תשובות. בתור אחד שמכיר יופי את האיזור .לאיש אסור להחנות כל אנשיי החנייה הפרטית הכניסה לביתם במקור מצד שני של הרחוב. אך הרי זה נוח שיש שטח שניתן להשתלט עליו ולהציב עובדה. שום שלט באיזור אינו חוקי ולא חנייה פרטית. בעבר שגרתי שם כל אחד ששם שלט נזרק לו לגינה השלט אם הסבר. גם שמישטרה התערבה לא עזר דבר כי אין שם חנייה. לכן אם בכוחנות עסקינו הרי שמגיע לה חנייה ועם לא אבויי לנו מפרצופה של הערייה ואדון יהב שבראשה . כמה טוב שעזבתי שם צר לי על האשה שצריכה להיתמודד כך.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר