עובד עירייה מסמן את החניה ליד ביתה של ר' (צילום: נמרוד אשכנזי)
עובד עירייה מסמן את החניה ליד ביתה של ר' (צילום: נמרוד אשכנזי)

"עד שקיבלנו את חניית הנכה, אשתי כבר הפכה למשותקת"

ר', חולת סרטן במצב סופני, המתינה שלושה חודשים להקצאת חניה. הוועדה העירונית לא כונסה בגלל מחסור ברופא, ולבסוף, לאחר שאישרה את בקשתה, לא הגיעו מהעירייה לסמן את מקום החניה. לאחר פניית "כלבו - חיפה והקריות", הזדרזו בעירייה לפתור את הבעייה ולהקדים את הפרסום

פורסם בתאריך: 9.5.24 13:08

ר', חולת סרטן במצב סופני שנושאת תג נכה, המתינה שלושה חודשים עד שעיריית חיפה תקצה חניית נכה עבורה בשדרות הציונות, רחוב מגוריה. היום (חמישי) שעתיים לאחר התערבות "כלבו – חיפה והקריות", הזעיקו לשם עובד שסימן את מקום החניה. ע', בן זוגה של ר', אמר הבוקר בתסכול כי "עד שקיבלנו את החניה, היא כבר הפכה למשותקת".

ר' הפכה למשותקת בעקבות המחלה ונזקקה לטיפולים יומיומיים בבית החולים. לכן פנה בן זוגה למשרד התחבורה שהכיר במגבלתה והנפיק לה תג נכה בתחילת חודש פברואר. עם התג, בצירוף כל המסמכים הרפואיים הדרושים המוכיחים את מצבה הסיעודי של ר', פנה ע' למחלקה לתכנון תנועה בעירייה שאמונה על הקצאת חניות הנכים בעיר. שם נאמר לו שאת ההחלטה בנושא תקבל ועדה מיוחדת, אלא שבמשך חודשיים היא לא כונסה. בעירייה הסבירו לבני הזוג שהעיכוב נובע ממחסור ברופא שישתתף בדיוני הוועדה.

 

הצבע הטרי בחניה שזה עתה סומנה (צילום: נמרוד אשכנזי)

הצבע הטרי בחניה שזה עתה סומנה (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

 

בחודש שעבר נמצא סוף כל סוף הרופא המיועד. הוועדה התכנסה ואף אישרה להקצות לר' מקום חניה סמוך לביתה. ע' קיבל את ההודעה המשמחת וחשב שהסאגה הגיעה לסיומה. אך מאז, במשך חודש, המתינו בני הזוג שהחניה שהוקצתה תסומן על ידי העירייה.

שדרות הציונות הוא רחוב תלול וקיימת בו מצוקת חניה חריפה. במשך כחצי שנה נאלץ ע' לדחוף את כיסא הגלגלים, שבעזרתו מתניידת אשתו, בעלייה ובירידה, כאשר לקח והחזיר אותה מטיפולים כימותרפיים ומהקרנות. בשל מצוקת החניה, פעמים רבות חונות מכוניות על המדרכה וחוסמות אותה, מה שהוסיף קושי לבני הזוג.

 

העלייה התלולה בשדרות הציונות (צילום: נמרוד אשכנזי)

העלייה התלולה בשדרות הציונות (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

ע', שסועד את אשתו, פנה עשרות פעמים לנציגת המחלקה לתכנון תנועה, וכך גם למחלקה לפניות הציבור. לדבריו, התשובות שקיבל היו לקוניות במקרה הטוב ולקו בחוסר רגישות במקרה הרע. ע' כבר איבד תקווה, "אני חושש שכשנקבל את החניה זה כבר יהיה מאוחר מדי", אמר מוקדם יותר השבוע, "אין מילים לתאר את הסבל שנגרם לנו בגלל התנהלות העירייה. אנשים שלא באמת זקוקים לחניית נכה מקבלים, ואת אשתי השליכו לפח. שלושה חודשים הם נצח במצבה".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה משום ש"הנושא טופל".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. רוחמה, כרמל

    רוב תושבי חיפה הם קשישים או נכים, או גם וגם. מוזר שבעיריית חיפה לא יעילים בנושא הזה.

  2. אני מיואשת ממה שהנכים עושים כאן.. חוסמים אותי!!!

    יש בחיפה 24 אחוז קשישים רובם בדרגת נכות וקשיים להתניייד. סימון מקומות נכים וחניה על המדרכות פוגעת בהם, ובכל יתר התושבים.
    אני אמא לתינוק בעגלה. נכה עם תוית חוסמת באופן קבוע את המדרכה ככה שאני במצור ולא יכולה לקחת בעגלה חלד בלי לרדת לכביש לעקוף את הרכב החוסם ככה יום יום מסכנת אחתי ואת התינוק.
    אי אפשר לתת לכולם חניה מסומנת ולפגוע באפשרות להוריד ילד קטן ליד כניסה לבית כי סביב כניסה 4 חניות נכים ועוד חוסמים מדרכה אחריהן.
    זה לא תרבות זה ג'ונגל לא אנושי באף עיר בעולם שאנחנו מסתובבים אין מצבים כאלו ומעולם לא ראינו שנותנים לנכים לחסום כניסות לבניינים. זאת לא חוצפה זה כבר התעללות בשאר הדיירים שגרים ליד נכה שחושב שהכל מגיע לו.
    יש שירותי הסעות לנכים שבאים ואוספים מי שנהה בדרגה כל כך קשה אולי גם לא צריך בכלל לנהוג וצריך שיהיה שירות הסעה למצבים כאלו. אבל לא יכולים לחסום את הדבר הכי בסיסי לאפשר לי ללכת עם עגלת תינוק בצורה בטוחה לקניות.

  3. יורם

    לאמא המיואשת – רוב חיפה זה קשישים ונכים. לא מתאים לך עופי מפה.

  4. אבי שלונסקי

    את חניות הנכים צריך לתת למי שזקוק להם באמת.

  5. יןרם תתפגר.

    יורם עוף אתה מפה די לעיר הקשישים על חשבון עתיד העיר.
    הרסתם את חיפה קשישים פריבילגים נרגנים ומגעילים. דור מכוער אתם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר