פרויקט מטרונית מערב חיפה וטירת כרמל (הדמיה: ינון הדמיות)
פרויקט מטרונית מערב חיפה וטירת כרמל (הדמיה: ינון הדמיות)

בראשון: תחילת העבודות לפרויקט מטרונית חיפה מערב וטירת כרמל

העבודות יבוצעו ברחוב רוטנברג, בקטע שבין רחוב נתיב האור לשדרות ויצמן, ובצומת של רחוב ויצמן וקניון קסטרא, והן יימשכו כארבעה חודשים. אורך התוואי החדש הוא כעשרה ק"מ, ולאורכו יהיו 30 תחנות

פורסם בתאריך: 15.5.24 13:20

ביום ראשון תחל חברת חוצה ישראל, המשמשת זרוע ביצועית של משרד התחבורה, בעבודות תשתית בפרויקט המטרונית חיפה מערב וטירת כרמל במקטע סמי עופר. העבודות יבוצעו ברחוב רוטנברג, בקטע שבין רחוב נתיב האור לשדרות ויצמן, ובצומת של רחוב ויצמן וקניון קסטרא, והן יימשכו כארבעה חודשים.

במסגרת העבודות יחולו שינויים בהסדרי התנועה ובמעברי הולכי הרגל, והם ייחסמו ויצומצמו לסירוגין. העבודות יבוצעו בימים ראשון-חמישי בין 7:00 בבוקר ל-19:00 בערב, ובימי שישי בשעות 14:00-7:00. אם יבוצעו עבודות בשעות הלילה, חוצה ישראל תעדכן את הציבור.

פרויקט מטרונית חיפה מערב וטירת כרמל ייצור רצף תחבורתי מהיר ונוח במטרופולין חיפה, וישלים את המערך התחבורתי העתידי באזור. המטרונית תפעל באמצעות רכבים חשמליים, והיא צפויה לצמצם את עומסי התנועה ולהרחיב את השימוש בתחבורה הציבורית באמצעות מערכת חדשנית ומתקדמת להסעת המונים, שתהווה חלופה לרכב הפרטי. המטרונית תקבל העדפה ברמזורים.

 

 

אורך תוואי המטרונית החדש הוא כעשרה ק"מ, ולאורכו יהיו 30 תחנות בחיפה ובטירת כרמל. נתיבי המטרונית יוקמו לאורך כביש 11 בחיפה ורחוב הרצל בטירת כרמל, יתחברו לכביש 4, ימשיכו לצומת מת"ם בכניסה לחיפה, יקיפו את העיר ויסתיימו בנשר ובמרכזית המפרץ.

במסגרת הפרויקט יחודשו וישודרגו תשתיות המים, הביוב והחשמל, ויבוצע שיקום של המדרכות ופיתוח סביבתי, כולל העתקת עצים ושתילת עצים חדשים.

מנכ"ל חוצה ישראל דן שנבך: "הפרויקט מהווה אבן דרך נוספת לשיפור איכות החיים של התושבים במטרופולין חיפה. המטרונית תביא לחיבור בין חיפה, טירת כרמל והקריות, ותאפשר לתושבי האזור נגישות מירבית לקווי תחבורה ציבורית נוספים ולמוקדי מסחר, תעסוקה ופנאי".

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. חלם זה חיפה

    שימו לב לטמטום המוחלט קודם להקים שכונה חדשה נאות פרס ולסלול כבישים ואז להרים את האספלט מחדש ולשנות את כל ההסדרים בשביל נתיב מטרונית שבהדמייה אפשר לראות איך הוא ישגע את הנהגים עובר מצד לצד הכל בגלל תכנון לקוי מראש
    וככה מקפיצים את העלויות וככה כל המקורבים הקבלנים מקבלים לכיסים …

  2. מקיא ממה שקורה במדינה כמו כל אזרח

    כבר אין אנשי מקצוע בענף אין כבוד למקצוע קבלנים חאפרים קבלן לוקח את העבודה במאות מיליונים זורק אותה לקבלן טנדר ונהנה מהאחוזים המטורפים מפקחים לא בודקים את קבלני המשנה אם בכלל הם עם יכולת ידע וניסיון בעבודות כאלה והחגיגה נמשכת ללא כל מפריע מפקח לא מבין כלום עובדה ביום הראשון כבר היה מפגע בטיחותי באתר ואף אחד לא עניין אותו לתקן הפקרות מטורפת על חשבון תושבי השכונה בושה וחרפה לחוצי ישראל לעירייה ולמשרד העבודה שנותן להם להמשיך לעבוד בכלל בלי לבדוק בדיקה מעמיקה מי הקבלנים שעובדים ואת מי מעסיקים בפרוייקט כלכך גדול בעלות מעל 600 מיליון ש"ח

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר