מתוך הסרטון שמוצג במשקפי ה-VR (צילום- חברת אווריס, דניאל לנדאו)
מתוך הסרטון שמוצג במשקפי ה-VR (צילום- חברת אווריס, דניאל לנדאו)

המשקפיים של שלומי מגיעים לחיפה: החטיפה לעזה ב-VR

משקפי המציאות המדומה שנקראים על שמו של החטוף שלומי זיו פותחו ביוזמת משפחתו במטרה להפעיל לחץ על מנהיגי העולם באמצעות המחשת חוויית החטיפה והשבי מעיניו של חטוף. המשפחה מזמינה את הציבור החיפאי להתנסות במשקפיים ביום חמישי הקרוב בכיכר החטופים במרכז הכרמל

פורסם בתאריך: 20.5.24 14:14

ביום חמישי הקרוב יגיעו לכיכר החטופים במרכז הכרמל "המשקפיים של שלומי" – משקפי מציאות מדומה (VR) שממחישות את מסיבת הנובה, את החטיפה ואת השהות בשבי בעזה, מעיניו של חטוף. המשקפיים פותחו ביוזמת משפחתו של שלומי זיו, שנחטף משטח המסיבה ליד קיבוץ רעים שבה עבד כסדרן. המיזם נולד במטרה להפעיל לחץ על מנהיגי העולם להשיב את החטופים, וכעת מזמינה משפחתו של זיו את הציבור החיפאי להתנסות במשקפיים.

לפי מפתחי המשקפיים, מחקרים מהשנים האחרונות מצאו כי לחוויה רגשית שמעוררת תגובה גופנית יש השפעה רבה על עיצוב עמדות ועל אופן קבלת החלטות, והיא אף משמעותית יותר מנתונים ומעובדות בתהליך גיבוש עמדות. מטרתם של המשקפיים היא לעורר חוויה רגשית גופנית של כעשר דקות, שתדמה את מה שחווים החטופים כבר יותר משבעה חודשים. משפחתו של זיו מקווה כי חוויה כזו תשפיע על עמדות המנהיגים באופן בלתי מודע ותיצור הזדהות עמוקה שתביא לשחרור החטופים משבי החמאס, לצד חיזוק הלגיטימציה הבינלאומית של ישראל.

"המיזם מוצג במהלך השבוע בכיכר החטופים בתל אביב, ואנחנו נרגשים להביא אותו לערב אחד בחיפה", אומרת ליאת אריאל, בת דודתו של זיו, "חיפה היא עיר גדולה שלוקחת חלק מרכזי במאבק להשבת החטופים. אנחנו מזמינים את תושבי חיפה להגיע ולגלות מעורבות בעשייה למען השבתם".

 

‎⁨שלומי זיו ואשתו מירן (צילום: אלבום פרטי)⁩

‎⁨שלומי זיו ואשתו מירן (צילום: אלבום פרטי)⁩

 

את ההשקעה הראשונית לפיתוח המשקפיים מימן מטה משפחות החטופים. המשקפיים כיום הן בגרסה ראשונית, לאחר שנערך אפיון משתמש ונאספו רשמים מקבוצות שונות באוכלוסייה, ובהן משפחות חטופים, אנשי תקשורת, סטודנטים, יהודים אמריקאים וניצולים מהנובה. כדי לשפר את המשקפיים ולהעצים את החוויה, בני משפחתו של זיו ושותפים נוספים נמצאים בימים אלה בעיצומו של קמפיין מימון המונים לגיוס כסף עבור המשך הפיתוח.

יש לציין כי חוויית השימוש במשקפיים כוללת קטעי וידאו קשים לצפייה הקשורים ל-7 באוקטובר. התוכן דומה בעוצמתו לסרטונים ששודרו בערוצי הטלוויזיה ואינו כולל אלימות גרפית קיצונית, אך ייתכן שלא יתאים לכל אחד. הצפייה היא מגיל 18 ומעלה, וניתן להפסיקה בכל שלב לבקשת הצופה.

המשקפיים של שלומי, כיכר החטופים במרכז הכרמל, שדרות הנשיא 119, 20:30-17:30.

 

מתוך הסרטון שמוצג במשקפיים של שלומי (צילום: חברת אווריס, דניאל לנדאו)

מתוך הסרטון שמוצג במשקפיים של שלומי (צילום: חברת אווריס, דניאל לנדאו)

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר