מטרונית (צילום: יח"צ סופרבוס)
מטרונית (צילום: יח"צ סופרבוס)

בדרך לשביתה במטרונית? סכסוך עבודה בסופרבוס

עובדי סופרבוס מוחים על הפרות לטענתם של ההסכם הקיבוצי שעליו הם חתומים, קובלים על יחס משפיל מצד מנהל סניף המטרונית ומתלוננים על קנסות משמעתיים ללא הנמקה. סופרבוס בתגובה: "פנייתו הסחטנית של ארגון כוח לעובדים לסכסוך עבודה היא תמוהה"

פורסם בתאריך: 23.5.24 07:52

איגוד התחבורה בארגון כוח לעובדים הכריז על סכסוך עבודה במטרונית המופעלת על ידי חברת סופרבוס. המשמעות היא שבעוד שבועיים יוכלו העובדים להשבית את פעילות המטרונית.

מארגון כוח לעובדים נמסר כי העובדים מוחים על הפרות לטענתם של ההסכם הקיבוצי בחברה, ובראשן פגיעה בתשלומי הנסיעות של העובדים אשר מתבטאת במאות שקלים בחודש. יו"ר ועד העובדים טלעת נעראני: "עוד לא יבשה הדיו על חתימת ההסכם, וכבר מנסה ההנהלה למצוא דרכים להפר אותו – הם מחליטים לשנות באופן חד צדדי את תשלום הנסיעות לנהג מבלי ששינה את מקום מגוריו. נפגעים מכך במיוחד נהגים הבאים ממרחק ונהגים בפיצולים, כלומר נהגים שמפסיקים לעבוד במהלך היום, מטורטרים בחזרה למשמרת ואינם זוכים לתגמול הקבוע בהסכם".

עוד קובלים בוועד העובדים על יחס משפיל מצד מנהל סניף המטרונית ועל ענישה בוטה ללא הנמקה. "האווירה בסניף היא בלתי נסבלת", אומר חבר הוועד אורן צדיקיאן, "הנהגים מתמודדים עם עומסים רבים ולא מצליחים להתפנות או להתרענן. לא ייתכן שנהג שנהג רצוף שלוש שעות ומבקש שתי דקות של הפסקה, והתגובה היא הענשתו בהורדה מסידור העבודה. לא ייתכן שנהג ששב ממחלה ויש לו סידור קבוע שהוסכם מראש, מגלה ששונה לו סידור העבודה בתגובה על זה שחלה".

 

 

בוועד טוענים עוד כי נהגים דיווחו שהם קיבלו בווטסאפ הודעה על כך שהם קיבלו קנס משמעתי, וכהם ביקשו לקיים בירור, מנהל הסניף סירב לכך.

תמר זילברשטיין, רכזת איגוד מקצועי באיגוד התחבורה בכוח לעובדים: "אנחנו קוראים להנהלת החברה להתעשת ולהידבר עם הנהגת העובדים במטרה לחזור וליישם את ההסכם הקיבוצי. אווירת האיומים וההענשה במטרונית חורגות מהמקובל ביחסי העבודה בסופרבוס, מרחיקה נהגים מהמטרונית ופוגעת בנהגים שגם כך כורעים תחת הנטל".

מסופרבוס נמסר בתגובה: "פנייתו הסחטנית של כוח לעובדים לסכסוך עבודה היא תמוהה, שהרי רק לפני כשלושה חודשים נחתם הסכם קיבוצי מקיף, ועמו הטבות שכר. סופרבוס מקיימת את ההסכם במלואו, והוא כולל תנאי העסקה מהטובים במשק. צר לנו שהארגון מנסה לפעול על גבם של ציבור נוסעי התחבורה הציבורית, במיוחד בימים מורכבים אלו".

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. ינקל דודל

    כוח לעבוד על כולם יש לכם תשבתו יותר טוב מהשירות שאתם נותנים נהגים שלא יודעים לנהוג [רובם ערבים כמו רוב המבקרים] שעושים קנסות רק ליהודים ולא לערבים תשבתו כבר בדן היה הרבה יותר טוב מסופרבוס אפשר להבין את ההנהלה עם כאלה נהגים חצופים ועובדים לא אמינים בכלל

  2. דוד דוד

    שביתה על שם מה האגו של ארגון כוח לעובד רק הציבור השבוי שחייב לנסוע במטרונית ואוטובסים יסבול וזה לא מענין את סופרבוס והנהגים האישמעלים שרק רוצים ורוצים כל הזמן עוד ועוד כמו כל אישמעלים רק להם מגיע תמיד הם מקופחים תמיד מסכנים תחליפו אותם כבר

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר