דניאל ריאן ספולדינג בחיפה
דניאל ריאן ספולדינג בחיפה

הקומיקאי הקנדי שתומך בישראל ביקר בחיפה

דניאל ריאן ספולדינג, הקומיקאי הקנדי-להט"בי שאינו יהודי, הגיע לביקור בחיפה לקראת הופעתו בזאפה. הוא ביקר בלוקיישנים המזוהים עם הקהילה ונפגש עם סגן ראש העיר יוסי שלום. תדהר טויכר שליווה את ספולדינג: "הוא בא להציג את ישראל האמיתית, שיש בה זכויות ללהט"בים ערבים ושאין פה ג'נוסייד"

פורסם בתאריך: 3.6.24 09:21

הקומיקאי הקנדי הלהט"בי דניאל ריאן ספולדינג הגיע לישראל לסדרה של שלוש הופעות וקפץ לבקר בחיפה לקראת הופעתו ביום רביעי במועדון הזאפה.

ספולדינג, שאינו יהודי, נודד בעולם ומשמש – באופן לא רשמי כמובן – כאחד מהמסבירים הלאומיים של ישראל במלחמת חרבות ברזל. התייצבותו לצד המדינה והביקורת המחודדת שהוא מעלה בסרטוניו ברשתות החברתיות, שבהן יש לו מאות אלפי עוקבים, הפכו אותו למטרה של תומכי טרור שקראו לו בשלל כינויים, ובהם "רוצח תינוקות".

ספולדינג גם לא מהסס בדרכו השנונה להיכנס חזיתית בכוכבי הוליווד שמביעים תמיכה בתושבי עזה. בסרטונים שלו הוא מבקר בסרקזם האופייני שלו פוליטיקאים שלא מתייצבים לצד ישראל, את קהילת הלהט"ב שהוא נמנה עמה ואת כוכביה ההוליוודייים של הקהילה, על חוסר הבנתם את המציאות ועל מה שקורה לגייז תחת שלטון חמאס, ובכל זאת תומכים בפלסטינים. בסרטונים אחרים מלאי פרגון הוא מראיין חיילי צה"ל.

אתמול (ראשון) כאמור הגיע ספולדינג לביקור בחיפה, ומי שליווה אותו הוא פעיל הקהילה הלהט"בית והבעלים של קפה פאזל בהדר תדהר טויכר, שבחר עבורו את הלוקיישנים המזוהים עם הקהילה הגאה בעיר.

"הסיור של ספולדינג להכרת העיר והקהילה הגאה התחיל במסלול המצעד הממונע הראשון", מספר טויכר, "אספתי את דניאל בג'יפ המצעדים ונסענו לנקודת ההתחלה של מצעד הגאווה בשדרות מוריה, שנמצאת ממש מול האנדרטה לזכר הנרצחים בפיגוע בקו 37 במרץ 2003. למרות הסמיכות, מעולם לא היתה התייחסות או אזכור של הנושא, אולי אף מדובר בהתעלמות מכוונת".

בתחנה הבאה פגש ספולדינג את הקונדיטור גל גבריאלי, הבעלים של גל'ס בייקרי במרכז הכרמל, ואליהם הצטרף ג'ונתן אל-חורי, שעוסק בהסברה ישראלית מנקודת מבט של גיי לבנוני ממשפחות צד"ל שעברו לישראל. משם המשיך ספולדינג לפגישה עם סגן ראש העיר יוסי שלום, אשר משמש מחזיק תיק הגאווה בעיריית חיפה, והצטלם איתו על רקע חזית בניין העירייה, בין דגלי הגאווה וישראל שנתלו לרגל חודש הגאווה.

 

דניאל ריאן ספולדינג ויוסי שלום

דניאל ריאן ספולדינג ויוסי שלום

 

 

טויכר: "ואז חצינו את הכביש לגן הזכרון, שם הוא שמע על ההיסטוריה של המקום כאזור שוטטות גאה (קרוזינג) משנות ה-70 ועד ימינו. לקראת סיום עלינו לרחוב מסדה לסיור בין בתי הקפה והברים הפונים לקהל הגאה והקווירי. ספולדינג התעניין בגוונים ובייחודיות של כל עסק ושמע סקירה מפורטת על הקהילות הפוקדות את הרחוב. סיימנו בקפה פאזל עם די.ג'יי צ'ארמי שהעניקה לו ערכת גאווה עם תיק ועם חולצה שעליה נכתב 'Make Kitsch Not War' – מזכרת ממשאית הטיל משנת 2018 של ליין אוברקיטש שחוגג השנה בת מצווה".

כעת אתם מצפים שהוא יעלה את קרנה של חיפה ויציג את ישראל היפה?

"כן, בוודאי. בכל מקום הוא צילם סרטון והסביר על חיפה. הוא מדבר על זה שישראל היא מדינה מכילה ומכבדת ושיש בה גם יהודים וגם ערבים, גם דתיים וגם חילוניים, ושצריך להפסיק את כל השקרים והסיפורים שממציאים על ישראל. הוא בא להציג את ישראל האמיתית והרב גונית, שיש בה זכויות לערבים, שיש בה להט"בים ערבים ושאין פה ג'נוסייד וכל הסיפור הזה".

 

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. יעל

    אנשים נורמליים שיגורו פה זה כבר לא מספיק לגיטימי? חייבים להטבים כדי למכור את ישראל בעולם?

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר