גורת החזיר שנורתה בורדיה (צילום: קארין ארד)
גורת החזיר שנורתה בורדיה (צילום: קארין ארד)

מחזה מזעזע: גורת חזיר מפרפרת אחרי ירי בורדיה

קארין ארד, ממובילי המאבק לזכויות בעלי חיים: "בשעה 00:15 הגעתי לכיכר ורדיה וראיתי רכב לבן לא מזוהה חוסם את הכיכר, פועלים בסרבלים לבנים שופכים ג'ריקן של מים על כתמי דם על הדשא, וגורה מדממת ומפרפרת למוות" | צפו בתיעוד

פורסם בתאריך: 5.6.24 09:27

פעילי בעלי החיים שחשו הלילה (בין שלישי לרביעי) לשכונת ורדיה לאחר הישמע קולות ירי נחרדו לראות גורת חזירים גוססת לאחר שנורתה במהלך פעילות למיגור חזירי בר של עיריית חיפה ורשות הטבע והגנים (רט"ג).

קארין ארד, ממובילי המאבק לזכויות בעלי חיים, היתה הפעילה הראשונה שהגיעה למקום – והזדעזעה. "בשעה 00:15 שמעה פעילת זכויות בעלי החיים אלה בר דוד קולות ירי מכיוון ורדיה, ומיד דיווחה לי טלפונית כי הייתי ממש בקרבת המקום באזור. הגעתי לכיכר ורדיה וראיתי רכב לבן לא מזוהה, שאין לו סימון של אגף התברואה של העירייה, חוסם את הכיכר, פועלים בסרבלים לבנים שופכים ג'ריקן של מים על כתמי דם על הדשא, וגורה מדממת ומפרפרת למוות. הם רצו לקחת אותה חיה לעגלה הנגררת, אבל הרכב נסע בסיבובים סביב הכיכר מחשש שאצלם את העגלה".

 

 

 

 

 

ארד מוסיפה כי "מיד התקשרתי למוקד 106 שישלחו וטרינר תורן במיידי. אחרי כמה דקות הגיעה ניידת פיקוח, והפקחים נענו לבקשתי לא לפנות את הגורה המפרפרת בין חיים למוות. לזכותם ייאמר שהם לא אפשרו גם לפועלים לקחת אותה לעגלת פינוי הפגרים עד שהגיעה הווטרינרית מטעם העירייה ב-1:30 בלילה וביצעה המתת חסד לחזירה. בסופו של דבר הגיע רכב תברואה של העירייה ופינה אותה. אם לא הייתי שם היו מפנים גורה חיה מפרפרת לעגלת הפגרים. לא ראיתי שנלקחה דגימה מהגורה כנדרש בהסכם של העירייה ורט"ג. נותרו כתמי דם רבים בשטח גם לאחר שניסו לנקות באמצעות מים. זה מחזה מזעזע שאני לא מאחלת לאף אדם להיקלע אליו".

בעירייה סירבו להגיב.

 

 

תגובות

17 תגובות
17 תגובות
  1. אלון

    מי שדמיין שדילול אוכלוסיית החזירים תתרחש ללא מראות מסוג זה כנראה ביקש להשלות את עצמו. פרסומים מסוג זה כנראה מבקשים להרפות את ידי העיריה שסוף סוף מבקשת לשים קץ למטרד העירוני הקשה הזה שזמן רב מידי אנו סובלים ממנו.

  2. אלה

    גועל נפש של עיריה וגועל נפש של אזרחים שמעודדים את המזות האלו!!
    תלמדו את ילדיכם לאהוב בע״ח ולכבד את הטבע שסביבנו במקום להשמיד אותו!
    מי שאין אהבה וחמלה בלבו לבעלי חיים לא ימצא אהבה לבני אדם! אחכ עוד מתפלאים על האכזריות של הילדים בבתי הספר- תראו מה אתם מנרמלים!!

  3. אייל

    כל "פעילי בעלי החיים" לא מצלמים את המינים שריבוי היתר הפרוע של חזירי הבר גורם בואדיות
    ואת חוסר האיזון בטבע שהריבוי הפרוע וחוסר דילול חזירי הבר המיתו על מערכות אקולוגיות בחיפה.
    הפופוליזם שלהם רק לצלם מה שתואם לקמפיין שלהם ומיד לרוץ לתקשורת מראה שיש לנו עסק עם אנשים
    הזויים, שפוגעים בטבע יותר מאשר עוזרים לו. ועל הדרך גם פגעו בחיפה והפחידו עשרות אלפי תושבים
    שהחזירים תקפו ונגחו.

  4. בגי

    כמו שצריך ככה דואגים לדילול בעית החזירים בחיפה. מי שקשה לו מוזמן לקנות קולר ולאמץ חזיר לביתו

  5. אזרח אכפתי

    חוץ מהתגובה ההומנית של אלה, שאר התגובות שקראתי רק מוכיחות שאכן כוחות הרשע שולטים בצורה מחרידה בארץ ובעולם כולו.
    שמאל שרק רוצה להפיל את הממשלה וכלל לא אכפת לו מגיבורנו אשר נותנים את כל חייהם על מנת להגן עלינו בנוסף יש לנו עוד אזרחים חייפאים סדיסטים ומטורללים שבעד הרג חיות תמימות וחסרות אונים.
    בא לי להקיא

  6. תמי

    גועל נפש של עיריה והעומד בראשה.
    לא אבין לעולם את הרוע שיש בכאלה שהולכים על 2 שאי אפשר לקרוא להם אנשים או בני אדם,וכל האזרחים שתומכים בהם,
    תזכרו שהקארמה רעה,והיא בטוח יום אחד תפגוש אתכם .
    תנו לחיות לחיות בשקט!!!!

  7. ממש בסדר

    מי שיש לו בעיה עם הסרת המפגע התורדני הזה שיאמץ לו חזיר . שיקח לו חזיר לביתו .

  8. המוהל

    גברת ארד , לפני שאת עושה הרבה רעש ומבקשת גם צומי , את צריכה להחליט אם את רוצה לחיות עם חזירים או לשחק את הצדקת הנאורה וכו׳ . אנשים ברובם אוהבים בעלי חיים אבל מרוב צדקניות כמוך איפשרתם למפגע הזה לצאת משליטה . גם זריקת מוות תגרום ליצור לפרפר , הבעיה אינה הירי אלא נשים כמוך . מזכיר לי קצת את אנשי העוטף בעזה שניסו לטפח את העזתים וקיבלו את התשובה בפנים . החיים יקירתי מלאים באכזריות ולמזלך אין זאבים או צבועים בסביבה ,כי הם הטורפים הטבעיים של החזירים במדרג ההישרדות .

  9. אזרח אכפתי

    למוהל החוכמולוג

    יש פתרונות אחרים חוץ מהרג, אבל זה עניין של כסף, כדור בחזיר מסכן וחסר אונים וציידים חסרי כל מצפון עולה גרושים.
    בקצב הזה ההרג הבא יהיו חתולי הרחוב, כלבים משוטטים ללא קולר וכנראה הומלסים ונרקומנים אשר השתלטו על גנים ציבוריים בגלל שאף גוף לא מוכן לעזור להם ל9חות להשתקם או לקבל דיור בסיסי.
    ראש העיר, רשות הטבע והגנים, כל המעורבים בהרג האכזרי הזה וכל האזרחים שתומכים בהרג האכזרי של חיות בר חסרות אונים, פשוט איבדו לגמרי את צלם האנוש.
    יש עוד זמן והזדמנות לתקן, קחו את זה פתשומת ליבכם כי אחרת כולכם תישלחו כנראה לכף הקלע.

  10. מיס פיגי

    מצוין! להמשיך ככה ולחסל את כל החזירים בעיר! מי שרוצה חזיר שיאכסן אותו בדירה שלו!

  11. ניב

    ההגדרה לדילול על פי הסטנדרט של רט"ג היתה "חזיר שמסוכן לציבור" שמפורש כחזיר שיש תיעוד כי הוא יוזם אינטראקציה מסוכנת עם בני אדם, לצורך העניין חזיר שילד (שלא מושגח על ידי מבוגר) ניגש אליו להאכיל אותו במבה ואז מכניס את האצבעות שלו לפה החזיר שבטעות נוגס בהן לא עונה להגדרה הזו.
    העירייה מצאה לנכון לפרש את ההגדרה של רט"ג באופן מאד רחב וגמיש כ"כל חזיר בוגר שעומד במקומו ולא בורח מבני אדם שמתקרבים אליו" שזו סיטואציה נפוצה בתוך הערים עם כל מיני בעלי חיים שהתרגלו לחיות בכפיפה אחת עם בני אדם ולכן מאפשרת חופש פעולה מאד גדול לציידים.
    למרות ההגדרה הרחבה מאד שהעירייה יצרה לציידים בשביל מרחב פעולה לא מידתי ולא נכון מבחינת הסטנדרטים של רט"ג גורת חזירים עדיין לא נופלת להגדרה הזו היות והיא לא פרט בוגר באוכלוסייה.
    זה רק מראה את הזלזול של הציידים והעירייה באופן "הטיפול בבעיה" של החזירים.
    נכון שאני מתנגד לדילול כאמצעי שליטה על גודל האוכלוסייה של החזירים כי מחקרית למעשה מדובר בבומרנג שחוזר בעונות הרבייה העוקבות בביטוי של שיקום מהיר ןמפצה יתר על הקטנת האוכלוסייה המקורית אבל זה עדיין לא אומר שהדעה שלי לא רלוונטית כי אני חושב שגם כאשר עושים בחירה בדרך פעולה שהיא לא לטעמי ניתן ליישם אותה בצורה יותר הומאנית ואחראית לציבור.
    מי יודע מתי יקרה אירוע שבו ציידים יפצעו זכר בוגר וגדול ושבמהלך הגסיסה שלו יתפרע ויפצע עוברי אורח.
    לכל הפחות היו אותם ציידים יורים בחזירים חומר מטשטש ואז נותנים להם זריקת הרדמה כך שהביצוע היה פחות מסוכן לציבור ופחות טראומתי לחזירים ובטח שלא מחסלים גורים שאינם מסכנים את הציבור.
    כמו שכתבתי למעלה לצערי מחקרית גם אם ישיגו למראית עין את המטרה בדילול החזירים אז בעונות הקרובות נראה פיצוץ אוכלוסין באוכלוסייה של החזירים ויתברר כי כל אותם חזירים שנטבחו מתו לשווא מהציבור סתם נחשף לפרקטיקה מזעזעת בכל רחבי העיר על חשבון משלם המיסים העירוני.
    הלוואי ואני טועה ולכל הפחות שלא נאלץ לחזור על זה שוב.

  12. קלישה

    ואביאה- בוורדיה!!!@ השכונה היוקרתית במדינה היה ירי ולכן הוזעקו כל הכוחות לחיסול המפגע אשר הרס לתושבי שכונת היוקרה את הפרחים, ממליץ לפעילה להגיש תלונה כנגד כל התושבים שלא ישנו טוב באותו לילה

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כמה רוע ואטימות אני רואה פה בתגובות. פשוט מזעזע האכזריות הזו.
    אין חמלה על בעלי חיים ולא על אנשים.
    וראש העיר הנורא ביותר שהיה לעיר. אטום עריץ מתנשא ולא סופר את האזרחים.
    הבטחות סרק.
    ההבטחה היחידה שקיים היא רצח אכזרי בדם קר

  14. חיפאית

    מי שלא טוב לו, שיארח את החזירים אצלו בבית. לנו נמאס לפחד לצאת מהבית

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר