יהב במפגש עם עיתונאים בעירייה (צילום: בועז כהן)
יהב במפגש עם עיתונאים בעירייה (צילום: בועז כהן)

יהב: לא צריך לממש את חופש הביטוי בחיפה, שיפגינו בירושלים

ראש העיר אמר את הדברים במפגש עם עיתונאים, ולאחר מכן הבהירו בסביבתו כי הוא התכוון להפגנות של המגזר הערבי ולמחאות הפרו-פלסטיניות בשדרות בן גוריון. רג'א זעאתרה יצא נגד דבריו של יהב: "הסמכות לאשר או למנוע הפגנות היא של המשטרה, לא של העירייה. לגיטימי להפגין נגד המלחמה"

פורסם בתאריך: 6.6.24 15:34

ראש העיר יונה יהב אמר היום (חמישי) כי הוא "לא חושב שאת חופש הביטוי צריך לממש בחיפה. אלה הפגנות פוליטיות והמקום שלהן הוא בבירת ישראל ירושלים". את הדברים אמר יהב בתשובה לשאלה במפגש עם עיתונאים שנערך בעיריית חיפה. לשאלת הבהרה של "כלבו – חיפה והקריות" באלו הפגנות מדובר, השיבו בסביבתו של יהב כי כוונתו היתה להפגנות של המגזר הערבי ולמחאות הפרו-פלסטיניות בשדרות בן גוריון.

יהב נשאל איך מאזנים בין הרגעת הרוחות בעיר בתקופה מתוחה של מלחמה לבין הזכות של התושבים לממש את חופש הביטוי ואת חופש ההפגנה. בתשובתו הוסיף יהב כי "כמו שעצרנו בזמנו את ההפגנות בצ'ק פוסט, אשקול לעשות זאת גם הפעם".

 

הפרות סדר בחיפה (צילום: דוברות המשטרה)

הפרות סדר בחיפה (צילום: דוברות המשטרה)

 

 

בשבועות האחרונים נרשמה עלייה במספר הפגנות התמיכה בעם הפלסטיני אשר קוראות להפסקת המלחמה בעזה. באחת מהן, שנערכה בשבוע שעבר במושבה הגרמנית, אף נעצרו שישה חשודים בתקיפת שוטרים, בהפרת הסדר הציבורי ובקריאות להשמדת ישראל.

חבר הקואליציה של יהב, יו"ר סיעת חד"ש רג'א זעאתרה, אמר בתגובה: "כידוע לכולם, הסמכות לאשר או למנוע הפגנות היא של המשטרה, לא של העירייה. חיפה היא מטרופולין כלכלי, חברתי ופוליטי, ויש בה מקום לחופש ביטוי לכולם, גם בנושאים פוליטיים. לגיטימי להפגין נגד המלחמה. המפגינים במושבה הגרמנית לא נקטו אלימות אלא דווקא המשטרה, שנאלצה לשחרר את העצורים בבית המשפט".

מטעם חברת הקואליציה, יו"ר סיעת רוב העיר סאלי עבד, טרם נמסרה תגובה. גם תגובתו של יו"ר בל"ד שרבל דקוור עדיין לא התקבלה.

 

תגובות

29 תגובות
29 תגובות
  1. אין

    הפגנות שמדבררות סיסמאות של חמאס, הן לא פרו-פלסטיניות, אלא פרו-חמאס.
    חמאס פוגע בפלסטינים, גוזל את כספם, בוזז את הסיוע ההומניטרי שאמור להגיע אליהם, ומשתמש בהם כמגנים אנושיים.
    מציע שתתקנו את הטרמינולוגיה בה אתם משתמשים

  2. טוקבקיסט

    יהב צריך להתבייש. המפגינים שנאבקים ברחובות על סיום המלחמה, הרצח בעזה והחזרת החטופים הם גיבורים. אסור לדכא את חופש הביטוי שלהם והדמוקרטיה בעיר

  3. איש

    לא צריך לממש את צווי הארנונה, דיני החנייה או תשלומי המים גם כן… יונה מיונז

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חופש ביטוי חיוני בכל עיר ולכל מגזר.
    בחרתי ביהב ולא ציפיתי לאמירה כזאת מפיו.

  5. חיפאית

    אין מקום להפגנות נגד המדינה בזמן מלחמה.
    משמח אם יהב מתבגר…

  6. נמראס

    עלק חופש ביטוי זה אנטישמיות לשמה ככה קואים לה הדמוקרטיה פה בארץ עלתה לכם יותר מידי לא בחיפה ולא בירושלים הפגנות פרו חמס בעזה שם הפגנות עלק חופש ביטוי יש לכם עוד מילים שלא תואמים את המציאות אם הייתם גרים באיראן מעניין איזה חופש ביטוי הייה לכם!!!

  7. חתיכת צבועים

    נגד רצח העם שעשה חמאס ב-7.10 הם לא גינו ולא הפגינו. אין דו קיום בחיפה עם תומכי מרצחים הם גם תמכו בקצב אסד שרצח מאות אלפים בסוריה נופפו בתמונות שלו בעדו חבורת צבועים נוכלים ושקרנים זעטוטרא וכו תחזור למצרים וקח איתך את המסיתים שאצה מסיע לחיפה להצית מהומות תעופו לרפיח המצרית..

  8. אזרח יהודי אוהב ישראל

    ראש עיר גיבור על חזירים מסכנים וחסרי אונים שמפחד להגיד את האמת בפנים של הערבים שהם תושבי חיפה אשר מפגינים אך ורק בעד חמאס.
    בנוסף תופעת הרעש האיום שהאופנוענים הערבים עושים זה כבר מעל שנתיים עדיין נמשכת ולא המשטרה ולא העיריית חיפה מסוגלים לשים לזה סוף.
    לסיום שימו לב טוב טוב, בחודשים האחרונים אפשר לראות שרוב הערבים מתלבשים בשחור, כנראה כאות הזדהות עם העזתים והחמאס שהם בבירור קן טרור אחד מלא בשינאה לישראל.
    תתעוררו לפני שהם יתחילו להתעורר עלינו.

  9. אור

    שמאלנים מטומטמים וערבים אויבי המדינה. ההפגנות האלו הם פרט חמאס ונגד מדינת ישראל. לא שום דבר פציפיסטי. מי שפתח את המלחמה ומי שיכול לסיים אותה ברגע זה חמאס. חבורת אנשים עם רגשי נחיתות ונפש שבורה.. מחפשים לתקן את העולם במקום את נפשם הילדותית והפגועה. אין מקום להפגנות נגד המדינה, בטח לא להפגנות של ערבים. מקווה שהציבור היהודי בחיפה ידאג להסביר לכם שלא נקבל את זה. ישראל במלחמה שנכפתה עליה, אנסו שרפו ושחטו לנו ילדים יא חבורת חולים מטומטמים. הייתי מחליף את החטופים היקרים בכם. יהב צודק בכל מילה. מה שהיה לפני ה7.10 הוא לא מה שיהיה יותר.

  10. סיג

    צודק. אנחנו במלחמת העצמאות 2 למי שלא הבין. המטרה היא כיבוש והכחדת ישראל. אז לא להיתמם

  11. כרמלה

    חיפה = לונדון
    האסון על חיפה כבר יהב הביא
    עכשיו הוא לא יודע איך לברוח מי זה

  12. אנרכיפאי

    אמירות אומללות גם של יהב הגזען וגם של רג'א זעאתרה המתחנף למשטרה.

    יש להרחיב ולהחריף את ההפגנות נגד משטר הדמים הציוני והטבח המתמשך המבוצע בתושבי עזה. לא נשכח גם שחיפה עדיין שותת דם מן העקירה והגירוש של רוב בני העיר ב-1948, ורק לאחרונה מן הפוגרום שביצע הימין בשכונות ערביות ב-2021.

  13. מיכל

    יונה ארנונה שוב דיבר שטויות. מי יציל את חיפה מיונה ארנונה?

  14. חיפאית לשעבר

    יונה יהב לא היה חכם גדול גם כשהיה צעיר. היום הוא בטח גם סנילי. מסכנה חיפה, מגיע לה יותר.

  15. צדק

    מעניין שכל הערבים שמדברים על חופש הביטוי למדו זאת במדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון. במדינות ערב ממש אין להם חופש הביטוי. כאשר אתה מרשה לך חופש הביטוי בעד פרו פלסטין וחמאס אז אין לך שום זכות לחופש ביטוי ובכלל זה לזכויות במדינה היהודית.

  16. אליהו חכים חיפה.

    צודק יהב. ״הגיבורים״ אשר מפגינים בשדרות בן גוריון. לא רוצים לזכור. 7/10 רצחו תינוקות ילדים נשים גברים. יהודים ערבים בדואים תיילנדים כל אשר ראו ויכלו. נוצרים כמו ראג׳ה יודע באם וחוח לא יבחינו בו החלאות נאצים חאמאס דאעאש אשר רצחו נשים גברים להט״בים שוכחים השליכו מגגות וחלונות בתים אנשי פתח. מקווה מאמין המפגינים לא חיפאים אלא מכפרים בצפון. יהב בוודאי לא סאנילי ועושה ויעשה למען העיר למרות רעים ללא זיכרון ודעת אשר עדיין למרות 7/10 מצדדים בחלאות מעזה.

  17. לאמור את האמת

    אוהבים את היושרה! אין אחד בפה ואחד בלב. דוגמא למופת!

  18. דוד

    כל אלו פה שיוצאים נגד יהב וטוענים שיש רצח עם בעזה וכל מיני שטויות ושההפגנה נגד המלחמה לגיטימית אתם חולי נפש תעופו לעזה שה7 באוקטובר היה קורה לכם למשפחות שלכם הייתי רוצה לראות שתדברו ככה ואני מאחל לכם שיקרה לכם ה7 באוקטובר שתבינו במה אתם תומכים.אני גר בחיפה ליד המושבה הגרמנית והיו קריאות בערבית בהפגנה לאינתיפאדה חייבר חייבר יהודים שזה לטבוח ביהודים ובדם ובאש פלסטין תשוחרר ונפדה את עזה ואתם הגזענים לא יהב.

  19. ישראל

    אין מקום לשמאלנים בחיפה. תתחילו להגר מרצון לקפריסין. אנחנו היהודים כבר נדע מה לעשות עם ערביי חיפה

  20. לירן

    יונה יהב חושב שחיפה זאת אחוזה פרטית שלו ואפשר להתנהל פה כמו בדיקטטורה. איזה חנטריש.

  21. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צודק!! יונה יהב צודק!! זה מזמן כבר לא חופש הביטוי, זה טרור!!

  22. עם ישראל חי

    כל הכבוד לראש העיר מר יהב ….. מי שמפגין נגד המדינה שיוותר על האזרחות. אין צורך בהפגנות בשם "חופש הביטוי" כשמדובר בחופש הביזוי.

    כל הכבוד לדוברי הערבית שתומכים במדינה ובצוויון השלום.
    האמיצים שמגנים רצח ושנאה.

  23. מקס

    אם ההפגנות הן נגד המלחמה, אז הן בטח גם נגד מי שפתח במלחמה בטבח אכזרי וניסיון לכבוש ללקים מישראל? נגד מי שמחזיק בחטופים ומסרב לשחרר אותם? נגד מי שמחזיק באוכלוסיה של מיליונים ומסרב לשחרר גם אותה ולתת לה לחיות בשלום עם שכניה? האם נגד זה מפגינים? אם כך ההפגנות הן חשובות ונחוצות כדי לשנות את המצב לטובה.

    אבל אם ההפגנות הן הפגנת תמיכה במטרות ובאמצעים שמפעילים ארגוני הטרור, כדי לעודד אותם, להצדיק אותם וולחזק את ידיהם, אז אלה הן הפגנות פסולות, שההשלכה שלהן הן התמשכות המלחמה וסבל האוכלוסיה האזרחית, מוות לשווא של חפים מפשע רבים שרק רוצים לחיות את חייהם ולדעת את האושר של לראות את ילדיהם גדלים ורואים אופק לחיים טובים יותר.

    אז על מה משני אלו מפגינים בהפגנות המדוברות?

  24. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רק להזכיר את כנס התמיכה באסד שהיה בתאטרון אל מידאן בעודו טובח בחצי מליון איש בכל סוריה. ואלו האנשים שמספרים לכם שהם לוחמים עבור זכויות אדם – לא הם רק לוחמים נגד ישראל ונגד הזכות של יהודים לחיות בארצם בשקט בלי הקצבים הערבים סביבם.

  25. יהב מוטב שתכא על חטא על החלטותיך המטופשות

    יונה יהב רצה למנות את תומך החמאס זעתרא לסגן ראש העיר תוך כדי המלחמה.
    יונה יהב איבד את הלגיטימציה.
    בלתי נסלח ולא נשכח את המחדל.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר