-->
גורת חזיר שנורתה בורדיה (צילום: קארין ארד)
גורת חזיר שנורתה בורדיה (צילום: קארין ארד)

בשבוע הבא: הפגנה נגד "התוכנית הרצחנית" למיגור חזירים

מתנגדי התוכנית של יונה יהב למיגור חזירי הבר יקיימו הפגנה ביום רביעי ברחבת עיריית חיפה. המארגנת אוקסנה גרנקין: "העירייה אשמה בהתרבות החזירים. במקום להעביר אותם לטבע החליט יהב לירות בהם באש חיה באזורי מגורים. זה פוגע לא רק בחזירי הבר האומללים אלא גם בתושבים"

פורסם בתאריך: 13.6.24 07:52

למתנגדי התוכנית למיגור חזירי הבר נמאס מהירי בחזירים, והם יקיימו ביום רביעי בשעה 16:00 ברחבת עיריית חיפה הפגנה "נגד התוכנית הרצחנית של יונה יהב".

מארגנת ההפגנה אוקסנה גרנקין אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "אני פעילה בהצלת בעלי חיים כבר 27 שנה. בישראל, בניגוד לאירופה, אין גישה מתורבתת לבעלי חיים. בחודש אפריל שמעתי שראש העיר החליט לפעול בצורה אכזרית כדי למגר את חזירי הבר במקום למצוא פתרון הומאני ולהעביר אותם למקומם הטבעי. יש דרכים אנושיות יותר מירי. העירייה אשמה בהתרבות החזירים בחיפה. לקחנו להם את הבית שלהם, ובמקום לעזור להם ולהעביר אותם לטבע, שם הם שייכים, החליט יהב לירות בהם באש חיה באזורי מגורים. התופעה הזאת כבר לא פוגעת רק בחזירי בר האומללים אלה גם בתושבי העיר".

 

 

לדבריה, "בכל יום אני מקבלת תלונות מתושבים. בשיחות האלו אני שומעת בכי, צעקות. שולחים לי סרטונים שבהם רואים עובדי עירייה יורים בלי הבחנה בחזירי בר האומללים שמתבוססים בדמם, והירי כמובן מסכן את התושבים. בדיון בבית המשפט בתביעה של תנו לחיות לחיות הייתי בהלם מההתנהגות של ראש העיר שלנו. הוא קיבל כוח מבית המשפט, ועכשיו הוא טובח בחזירים באופן אפילו יותר אינטנסיבי".

גרנקין קוראת לתושבי העיר להצטרף להפגנה: "יהב לא מקשיב לנו. הוא צריך להבין שיש דרכים אנושיות יותר למיגור תופעת חזירי הבר. ביחד אנחנו כוח, ואולי יהב יקשיב לנו".

 

תגובות

19 תגובות
19 תגובות
  1. מיכל

    את רצינית?דברי בשם עצמך,הם יותר מתושבי חיפה מעבר לנזק,לפחד לצאת,לתקיפות ולמחלות,לאיזה טבע להחזיר?לטבע שלא קיים?דברי בשם עצמך,הוא נבחר כדי למגר את התופעה

  2. קוקו

    באיטליה מעודדים ציד של חזירי בר. בכל מקום זו בעיה חמורה. אם לא ידוללו, הם יהיו בכל מקום. אין שום דבר שהורג אותם בטבע, אין כאן חיות טרף מספיק גדולות כדי לאזן את האוכלוסיה שלהם. לכן צריך לדלל.
    באיזו שעה מתוכננת ההפגנה? יש לבוא ולהפגין נגד

  3. אמיר

    יונה יהב אדם נבזי. הבעיה שזו קדנציה אחרונה שלו ולא ממש אכפת לו מאף אחד. ביום ההפגנה שלכם למשל הוא בכלל יהיה בחופשה בחו"ל.

  4. לאה

    אנשים משעמם להם שיקחו את "חיית המחמד"ויאמצו אותם בביתם. אחרי שראיתי מספר רב של תקיפות מצד החזירים . ובמשך חמש שנים . אותה גברת לא דאגה להם שחיפשו להם פיתרון . פשוט ישבה בצד והעה לה טוב . ועכשיו רוצה לעשות פולטיקה על חשבון 330000 תושבים שהצביעו כדי שהחזירים יצאו מהעיר אז בשביל כמה עשרות בודדות שלא עושות כלום ומחפשות להעביר את היום . תתחילו לארוז מנות לחיילים זה יותר חשוב . לפנות לעיתון זה רק מראה כמה שזה פולטיקה

  5. רוחמה, כרמל

    קשה לדעת מה יותר דומיננטי אצל יהב הקשיש – הרשעות או הטיפשות. כנראה ששניהם.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא מצאתי מקום לתגובה מלבד כאן. חייבים לדלל כי אין להם אוייב טבעי בזמנים אלו ולכן הם מגיעים עד אלינו. זו הסיבה שאין איזון בטבע אצלם. במקום לירות בהם ניתן להכין מיכלאות בניפרד לנקבות ולזכרים ואז לא יתרבו. זה לפחות "אנושי" אולי יותר. לספק להם מזון ותו לא. ניתן להתחיל בצעירים שהם פחות גדולים, אם יש בעיית הובלה. בתקווה לפתרון מכיוון שנוכחותם מסכנת אותנו, אם כאשר מסתובבים בדמדומים ולפתע נתקלים בהם, בכבישים וכאשר מגיעים עם שקיות של קניות וכד'.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מדוע איני רואה את התגובה שלי ? כתבתם שהתקבלה.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בגרמניה ובמדינות נוספות באירופה פועלים בשיטות הומניות להעברתם של חזירי הבר לטבע ואף נעזרים בהם כיוון שהן חיות אינטליגנטיות.
    ירי בחזירי הבר ברחבי העיר הינו אכזרי ונורא. החיות האומללות גוססות בסבל רב. בנוסף, ירי חי מסכן את חיי התושבים שעלולים להפגע ואיזו טראומה לילדים ולמבוגרים לראות חזירי בר מתבוססים בדמם גוססים ואיזה מסר נורא ולא אנושי עבורם.

  9. חיים

    גברת נכבדה ,
    את מוזמנת להעבירם לכל מקום שתחפצי.
    כדאי שתשתמשי במסיכה וכפפות שלא תחלי במחלה בהם החזירים נגועים.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לחיים וכהן כנראה אתם נגועים בטפשת וברוע לב

  11. שילי

    אי אפשר שהחזירי ימשיכו להסתובב בינינו. אלו חיות בר. לעתים תוקפות. אנחנו חוששים לצאת בלילה מהבית. לא יודעים מאיזה כיוון יגיח חזיר. אנחנו בעד הדילול!

  12. יולי

    תודה רבה לך שיש אנשים כמוך ! את צודקת יש דרכים יותר הומניות יש הרבה מאחוריי ישר כוח

  13. פלצנית חצופה חיה בסרט

    יפת נפש פלצנית קחי לך כמה חזירים הביתה ואל תבלבלי לנו את המוח .

  14. אריה

    שקר שקר שקר!!! בחיפה האדם לא לקח לחזירים את שטח המחייה. בדיוק להיפך. במקביל לעלייה הרוסית בשנות ה-90 החזירים פלשו לשטח האדם מפארק הכרמל. אני יודע את זה כי אני גר בחיפה בכרמל מיום שנולדתי ועד היום גיל 67. בשנות ילדותי לא היו חזירים לא בואדיות ולא בשום מקום. עד לפני 25 שנה לא ידעתי בכלל שקיימת חיה כזו

  15. הדס משכונת נוה שאנן

    ואף אחד, לא מדבר, על להקות התנים
    המסתובבות ומתרוצצות על מדרכות
    בשכונות אני מתגוררת בנוה שאנן
    והכל ערב, הם פולשים לחצרות, ומאיימים על חתולים אומללים
    מה גם שהם מסוכנים, מעבירי מחלות
    בעיקר כלבת מסוכנת, דחוף לטיפול

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר