-->
השריפה על האונייה "Yaf horizon" (צילום: דוברות שירותי הכבאות וההצלה)
השריפה על האונייה "Yaf horizon" (צילום: דוברות שירותי הכבאות וההצלה)

נמל מספנות ישראל תובע את בעלי האונייה הטורקית

ביום שני פרצה שריפה בחדר המכונות של האונייה "Yaf Horizon" שעגנה בנמל מספנות ישראל. היום הוגשה לבית המשפט המחוזי, בשבתו כבית משפט לימאות, תביעה בסך של שני מיליון שקל נגד האונייה ושתי החברות הטורקיות הרשומות כבעליה

פורסם בתאריך: 13.6.24 12:07

אחרי השריפה מגיעה התביעה: נמל מספנות ישראל הגיש היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי, בשבתו כבית משפט לימאות, תביעה בסך של שני מיליון שקל נגד האונייה "Yaf Horizon" ונגד החברות הטורקיות Yaf Horizon Shipping מטורקיה ו-Milestone Gemi Islet Ve Acent שמשמשות בעלים רשומים ומנהלי האונייה, בעקבות השריפה שפרצה באונייה ביום שני.

בכתב התביעה שהוגש על ידי עו"ד יוסי שפרינצק נכתב כי השריפה התגלתה בסביבות השעה 16:15 בחדר המכונות של האונייה וכי "לשטח הנמל הגיעו כוחות רבים של כבאות אש והצלה, מגן דוד אדום ומשטרה, ולרציף הגיעה הגוררת 'אמציה 2' השייכת לחברת נמל חיפה בע"מ שסייעה עם צוותה בפעולות כיבוי אש ביחד עם עובדי הנמל. בסביבות חצות כובתה השריפה באונייה ללא נפגעים בנפש. מאז אירוע השריפה ונכון למועד הגשת התביעה, האונייה רתוקה לרציף כאשר מאוחסנים בה כ-5,006 טון של מטען (לאחר שנפרקו ממנה כ-2274 טון של מטען)".

בתביעה נטען כי מאז השריפה סופג הנמל הפסדים ונזקים: "לאור מצבה הפיזי והטכני של האונייה בשל השריפה, לא ניתן לחדש את פעולות הפריקה בנמל אלא רק לאחר שהנתבעות יעשו את כל הסידורים המתבקשים שיהיה בהם כדי להבטיח פריקה בטוחה לגוף ולרכוש. כעת האונייה רתוקה לרציף כאבן שאין לה הופכין".

 

 

עוד נטען כי "בנמל מספנות ישראל מצויים שלושה רציפים קצרים יחסית בלבד המאפשרים לנמל לספק שירותי פריקה רק לארבע אוניות בו זמנית. כל עוד האונייה רתוקה ולא פונתה מהרציף, נמנעת כניסת האוניות הבאות בתור הכניסה לרציף בנמל, ובשל כך נגרמים לתובעת הפסדים ונזקים שונים כגון פגיעה במערכת התפעול, הפסדי הכנסות בגין אגרות נמל ופגיעה במוניטין על טיפוחו שקדה התובעת. אי פינויה של האונייה מהרציף על ידי הנתבעות צפוי להסב נזקים והפסדים בשל כך שאונייה אחת, העוגנת עתה במפרץ חיפה ואשר נועדה להיכנס לנמל, צפויה לדלג לאחד מרציפי נמל חיפה תוך זמן קצר. אונייה נוספת, המתוכננת להגיע היום למפרץ, צפויה אף היא לדלג לרציף נמל חיפה אלא אם יפונה הרציף מהאונייה דנן".

לפי כתב התביעה, הנזקים הכספיים שנגרמו לנמל נאמדים בשני מיליון שקל: 103,000 שקל עבור ציוד ואמצעים שהועמדו על ידי המספנות לאונייה בשעת השריפה, 31,000 שקל עבור כוח אדם ותגבור עובדים, ו-43,000 שקל עבור כוח אדם שהוזמן למשמרות – ובסך הכל 178,000 שקל. כמו כן טוען נמל מספנות ישראל לאובדן הכנסה בסך של 108,000 שקל בשל אי פריקת אונייה שעברה לנמל חיפה, 156,000 שקל בשל אונייה נוספת שעברה לנמל חיפה, ואובדן הכנסה בסך של 1,138,104 שקל בשל אי פריקת מטען מאונייה שצפויה לדלג לנמל חיפה.

בכתב התביעה הודגש כי "כל עוד האונייה נותרת ברציף כאבן שאין לה הופכין, סך ההפסדים והנזקים הנגרמים לתובעת צפוי להחמיר ולהאמיר, ולכן מדובר בהערכת הפסדים ונזקים ראשונית. לפיכך, התובעת שומרת על זכותה לעתור להגדלת סכום תביעתה ו/או להתאמת ראשי הנזק לפי הנסיבות והעניין".

 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. יעקב

    ארבעה טון דשן באניה בוערת, מאד דומה לפיצוץ העצום בנמל ביירות.

  2. מרדכי

    מלשכתו של אדואן נמשסר הערב כתגובה לתביעה :
    בירים בורום צ'ורקוזל ארקדש תשימו איברהים טטלייס בווליום.. סיגר סילוופלה אנקרה ….

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ארדואן שלח אוניה מתאבדת.
    ממקורות טורקיים

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר