-->
סגן א' וסגן מ' (צילומים: דובר צה"ל)
סגן א' וסגן מ' (צילומים: דובר צה"ל)

קיבלו כנפיים: החיפאים שסיימו קורס טיס

סגן א' וסגן מ', בני 21 מחיפה, סיימו השבוע את קורס הטיס מספר 188 של חיל האוויר. סגן א' סיים את הקורס במגמת נווטי קרב, וסגן מ' סיים במגמת מסוקים. אלה הם סיפוריהם

פורסם בתאריך: 25.6.24 08:40

שני צעירים חיפאים סיימו השבוע את קורס הטיס מספר 188 של חיל האוויר – סגן א' וסגן מ', שניהם בני 21 – וקיבלו כנפי טיסה.

סגן א' סיים את הקורס במגמת נווטי קרב. הוא הצעיר מבין שלושה אחים, אמו מרצה לפסיכולוגיה ואביו מרצה להנדסת חשמל. את בת זוגתו הוא מכיר מכיתה ג', והם בזוגיות כבר שנה וחצי. בנעוריו לקח א' חלק פעיל בתנועת הצופים, שם היה חניך ובהמשך מדריך של חניכים עם צרכים מיוחדים. בתיכון הוא הרחיב את המגמות תיאטרון ודיפלומטיה ויחסים בינלאומיים, ובמסגרת הקורס הוא הוציא תואר ראשון בפוליטיקה וממשל.

א' מספר על רגע משבר שהיה לו בקורס: "בסוף השלב הבסיסי, אמא שלי, שמאובחנת עם דיכאון קליני, ניסתה להתאבד עם כדורים ואלכוהול בזמן שהייתי בבית. אחרי שזה קרה לקחתי על עצמי לנהל את כל העניינים בבית, וזה השפיע עלי מאוד, במיוחד בשלב הקריטי הזה בקורס. איחרתי ופספסתי תדריך כי הייתי עם אמא, אבל הרגשתי שזה הדבר הנכון לעשות".

כעבור כחצי שנה נפצע אביו באורח אנוש כשרכב על אופניים ומכונית נכנסה בו. "הוא היה מורדם ומונשם במשך 50 יום", מספר א', "המצב בבית והעומס בשלב הראשוני היו קשים מאוד, אבל זה שהצלחתי בקורס עשה טוב לאמא שלי".

לדבריו, רגע משמעותי בקורס קרה בערב מפקדת: "הופענו עם מחרוזת שכתבתי, הלחנתי וביימתי, זה היה רגע שיא עבורי".

על שלוש שנות קורס הטיס הוא אומר: "אלה היו שלוש שנים שבהן מדברים על יכולות טיסה, אבל בסוף זה יותר האופי ולפתח את הבן אדם שאתה. למדתי על עצמי המון בקורס".

 

 

סגן מ' סיים את הקורס במגמת מסוקים. הוא הבכור מבין שני אחים, אמו היא בעלים של רשת מכללות ואביו נפטר מסרטן כאשר מ' היה צעיר. בתיכון הוא הרחיב פיזיקה, כימיה וערבית, ובמסגרת הקורס הוא עשה תואר ראשון בכלכלה וניהול.

לא תמיד רצה מ' להתגייס לקורס טיס, אך הוא מספר שאביו ז"ל רצה מאוד להיות טייס, וזה מה שדחף אותו להצטרף לקורס. "בשלב הראשוני רציתי מאוד להתחיל לטוס", הוא מספר, "מטיסה לטיסה התאהבתי במקצוע, ורק חיכיתי לכל רגע שאוכל להיות באוויר. לפני הגיוס חשבתי שהקורס הוא מקום שבו כל אחד לעצמו, אבל כשהגעתי לפה הבנתי כמה החברים הם נפח משמעותי בקורס ושאי אפשר לעבור את החוויה הזו בלעדיהם".

על רגע המשבר שלו בקורס מספר מ': "בשנת ההשכלה סבא שלי נפטר. המוות שלו היה לי קשה מאוד, ובמקביל הייתי צריך להתרכז בתואר. זה הביא אותי לנקודת קצה בקורס".

הרגע המשמעותי שלו בקורס היה בטיסה הראשונה על מסוק: "הרגשתי משהו שלא הרגשתי בחיים שלי. אני זוכר את עצמי מחייך שעה וחצי בלי הפסקה". לדבריו, "המלחמה רק חיזקה כל סיבה שהייתי צריך להסביר לעצמי מה אני עושה ולמה. הבנתי שאני רוצה להיות זה שיצליח בקצה לעשות את המשימה, כשהזמן שלי יגיע. אלה היו שלוש השנים הכי משמעותיות בחיים שלי. הקורס מבגר ונותן תחושת עצמאות, מגלים תחומי עניין חדשים, שוברים תקרות זכוכית ומרוויחים חברים לחיים".

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. אלי דבי

    בשנת 1979 הייתי בקורס 94. עד היום הסתיימו 94 קורסי טייס ב-45 שנים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תותחים !!! כל הכבוד !! גאווה גדולה . שימרו על עצמכם .

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר