חדר הבריחה "הג'וב היווני"
חדר הבריחה "הג'וב היווני"

חדר בריחה מונגש לנכים ולחירשים נפתח בהדר

אביטל חן וצחי חלימי - זוג מהנדסים חיפאים בוגרי הטכניון - פתחו במגדל הנביאים בהדר את חדר הבריחה "הג'וב היווני" שמאפשר גם לנכים בכיסאות גלגלים ולחירשים ליהנות מהפעילות שכבר הפכה לטרנד היסטרי

פורסם בתאריך: 25.7.18 13:43

חדר בריחה מונגש שהוקם בהדר על ידי אביטל חן וצחי חלימי – זוג מהנדסים חיפאים בוגרי הטכניון – מאפשר לנכים בכיסאות גלגלים ולחירשים ליהנות מהפעילות שהפכה כבר מזמן לטרנד היסטרי ברחבי הארץ. חדר הבריחה, שנקרא "הג'וב היווני", נמצא בקומה השישית במגדל הנביאים, והוא פעיל בכל ימות השבוע מהשעה 9:00 בבוקר ועד לשעות הקטנות של הלילה.

נוסף על נגישותו לנכים ולחירשים מותאם חדר הבריחה גם לילדים ולמשתתפים שאינם דוברי עברית אשר עבורם מתקיימת הפעילות בשפה האנגלית. בכל פעילות יכולים לקחת חלק שניים-תשעה משתתפים, כאשר רמות הקושי של האתגרים משתנות בהתאם לניסיונם בחדרי בריחה. במסגרת הפעילות ננעלים המשתתפים למשך שעה בחללים מעוצבים בסגנון יווני, שמהם הם צריכים לברוח באמצעות פתרון משותף של רמזים וכתבי חידה.

 

אביטל חן וצחי חלימי

 

 

"אני מהנדסת בניין במקצועי, ועם סיום לימודי התחלתי לעבוד בתכנון מבנים בחיפה", מספרת חן, "בשלב מסוים הרגשתי שזה לא המקום שלי ושאני לא אוהבת את העבודה הזו, וחיפשתי דרך לברוח". חן ובן זוגה חלימי, מהנדס אלקטרוניקה במקצועו, חשבו זמן רב על פתיחת חדרי בריחה אך לא העזו לממש את חלומם. "ביום הולדתו בניתי לו חדר בריחה בבית", מספרת חן, "רוב האנשים ששמעו על כך לא האמינו שזה יצליח, אבל זה יצא מדהים. אמרתי לעצמי שאם זה הצליח בבית אז למה לא לבנות משהו אמיתי לקהל הרחב?".

איך עלה הרעיון על בניית חדר בריחה מונגש?

"אמי היא חולת פוליו עוד משנות ה-50, ובמשך רוב חייה היא התניידה בעזרת קביים. בשנים האחרונות התדרדר מצבה והיא עברה להתנייד בכיסא גלגלים. מאותו הרגע השתנה העולם עבורנו. פתאום קלטנו עד כמה הדברים סביבנו אינם מונגשים לנכים. הלכנו ביחד לחדרי בריחה, אבל גם הם לא היו מונגשים. אל אחד מהם אמי לא הצליחה להיכנס דרך הדלת, באחר היא לא הצליחה לעבור במעבר מחלל אחד לשני כי הוא היה צר מדי וציר הסיבוב היה קטן מדי, ובחדר נוסף החידות היו בגובה שהיא לא היתה יכולה להגיע אליהם. המצב הזה הביא אותי להחלטה להתאמץ ולבנות חדר בריחה נגיש, ואם כבר הנגשה אז שהוא יהיה מונגש גם לחירשים. למדתי את שפת הסימנים ונחשפתי לעולמם. במשך חצי שנה חיפשתי מקום וראיתי כ-200 אתרים בעיר עד שמצאתי אחד מתאים. אם לא היה מדובר בחדר מונגש הייתי פותחת חדר בריחה כבר בחודש ינואר".

איך הפכתם את חדר הבריחה למונגש?

"בחדר יש פתחים גדולים שמאפשרים מעבר של כיסאות גלגלים עם ציר סיבוב נכון. הגובה שבו מונחים האלמנטים שצריך להשתמש בהם הוא עד 1.50 מטר. בתחום ההנגשה לחירשים הסבנו כל דבר קולי לכתב. ברוב חדרי הבריחה מתבצעת ההתקשרות עם המפעיל באמצעות מכשירי קשר, מיקרופונים או רמקולים בסגנון 'האח הגדול', וזה בלתי אפשרי עבור חירשים. אצלנו ההתנהלות היא באמצעות מסרונים והודעות ווטסאפ בטלפונים הסלולריים שהם חלק מהמשחק. גם התדריך הראשוני וגם המטלות נעשים על ידי קריאת טקסט. חדר הבריחה שלנו מאפשר גם לבעלי המוגבלויות לברוח לרגע מהמציאות וליהנות מפעילות קסומה מלווה באקשן".

 

חדר הבריחה "הג'וב היווני"

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יעקב מיכאל בר

    חדר מהמם! אחד הטובים שעשינו, ממליץ בחום על הג׳וב היווני

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר