הנגשת כיסאות גלגלים בחוף זמיר
הנגשת כיסאות גלגלים בחוף זמיר

מהיום: גישה למים עם כיסא גלגלים בחוף זמיר

חוף זמיר הפך לחוף הראשון בחיפה שבו יכולים נכים להגיע עד לקו המים בכיסאות גלגלים, וזאת לאחר שפיילוט שערכה עיריית חיפה הוכתר בהצלחה. החוף הבא שיונגש: נאות בקרית חיים

פורסם בתאריך: 9.8.18 16:40

החל מהיום (חמישי) ניתן להגיע עד לקו המים בחוף זמיר (החוף המונגש) בכיסא גלגלים. כפי שפורסם כאן, עיריית חיפה רכשה יריעה מיוחדת שעשויה מחומר פלסטי גמיש, חזק ועמיד אשר מסוגלת לשאת עליה משקל רב. היריעה הונחה על החול בחוף זמיר בחודש יוני לצורך פיילוט שבמסגרתו נבחן חוזקה של היריעה על ידי נסיעות של אנשים מבוגרים בכיסאות גלגלים על היריעה הלוך וחזור. הפיילוט הוכתר בהצלחה, והעירייה הציבה את היריעה באופן קבוע בחוף זמיר ומתכוונת להציב אחת נוספת בחוף נאות בקרית חיים.

את מצוקת הנכים בחופי הרחצה העלתה חברת מועצת העיר עו"ד שרית גולן שטיינברג בישיבת המועצה בנובמבר 2017. "זהו יום חג לכל המתניידים בכיסאות גלגלים שיוכלו מעתה להגיע בכוחות עצמם עד קו המים", אמרה גולן היום, "השלב הבא יהיה לתת מענה גם לבעלי לקויות כמו עיוורים שזקוקים למעקה כדי להגיע עד חוף הים. מי שהוציא את הרעיון אל הפועל הוא מנהל אגף החופים בעירייה חיליק אמסלם, שפעל ללא לאות עד שהמשימה הושלמה".

 

 

מתי יונגשו שאר חופי הרחצה בחיפה לכיסאות גלגלים?

"העלות של כל יריעה כזו היא כ-40,000 שקל, וזה לא זול. עמדתי על כך שימצאו תקציב גם למתקן עבור הנכים שמגיעים לחוף נאות, ואני שמחה שזה התאפשר. הובטח לי שבשנת התקציב הבאה יונגשו שאר החופים לכיסאות גלגלים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר