טקס נישואים חד מיניים (צילום: AP)
טקס נישואים חד מיניים (צילום: AP)

הצעה לסדר: טקסי נישואים חד מיניים בעירייה

חברת מועצת העיר שרית גולן שטיינברג הגישה הצעה לסדר לקיום טקסי נישואים לזוגות חד מיניים בבניין העירייה על ידי ראש העיר או בכיר אחר בהנהלת העירייה ולהשוואת זכויותיהם לאלה של זוגות סטרייטיים

פורסם בתאריך: 27.3.19 08:04

האם נזכה לראות בקרוב טקסי נישואים של זוגות חד מיניים בבניין העירייה? חברת מועצת העיר שרית גולן שטיינברג מסיעת חיפה בשבילנו הגישה הצעה לסדר לקיום טקסי נישואים לזוגות חד מיניים בבניין העירייה על ידי ראש העיר או בכיר אחר בהנהלת העירייה ולהשוואת זכויותיהם לאלה של זוגות סטרייטיים.

בהצעה לסדר שהוגשה אתמול (שלישי) כתבה גולן שטיינברג: "בחודש יוני ייחגג חודש הגאווה בישראל, וחיפה תציין את אירועי חודש הגאווה באירוע מרכזי – מצעד הגאווה שיהיה המצעד ה-13 במספר שיתקיים בעיר. בשנים האחרונות אנו רואים כי יש עלייה במודעות הציבור לנושא וכי קהילת הלהט"ב היא מגזר שכבר אין להתעלם ממנו. כמו כן אנו עדים לקידום הנושא גם במסגרת העירייה עם איוש תיק הגאווה ועם הקמת בית הקהילות בשכונת הדר. בחודש האחרון דווח כי עיריית תל אביב-יפו בוחנת את האפשרות לרישום זוגיות גאה במסגרת עירונית. חיפה, שידועה מאז ומתמיד כעיר פלורליסטית ורב תרבותית שמכילה את כולם, צריכה ללכת בעקבותיה ואף להקדימה. בהתאם לכך מוצע כי העירייה תאפשר לזוגות חד מיניים להינשא בבניין העירייה במסגרת טקס שייערך על ידי ראש העיר או בכיר אחר בעירייה. עוד מוצע כי לבני הזוג הנישאים תוענק תעודת נישואים רשמית של עיריית חיפה".

בהצעתה הוסיפה גולן שטיינברג כי "מלבד ההיבט הטקסי-הצהרתי שבצעד זה, אשר מכיר בזכותם של זוגות חד מיניים להינשא, מוצע כי זוגות חד מיניים, בין שנישאו בטקס בהיכל העירייה ובין שנישאו במקום אחר, יזכו לאותן הטבות וזכויות המוענקות לזוגות נשואים אחרים. צעד זה, שמהווה הכרה של גוף רשמי בזכותם החוקתית של זוגות חד מיניים לאהוב, להינשא ולהקים משפחה, יציב את חיפה כאחת מהערים המובילות בארץ בתחום זכויות האזרח".

 

 

יצוין כי גולן שטיינברג הבטיחה כבר במהלך קמפיין הבחירות שלה כי היא תקדם את זכויות הקהילה הלהט"בית ותפעל לקידום נישואים חד מיניים בעירייה. ההצעה לסדר תוכננה לעלות בישיבת מועצת העיר בחודש יוני, שהוא חודש הגאווה, אך בשל ריבוי ההצעות היא עשויה להידון רק בחודש ספטמבר.

גורמים בעירייה ציינו כי למרות גישתה החיובית של ראש העיר עינת קליש רותם לקהילה הגאה, ספק רב אם היא תתמוך בהצעה לנוכח ההסכמים הקואליציוניים עם הסיעות החרדיות ועם סיעת הבית היהודי.

גולן שטיינברג, שמודעת להתנגדות הצפויה של כמה מחברי המועצה ולסערה שעשויה להתחולל בעקבות הצעתה, אמרה ל"כלבו – חיפה והצפון": "אינני חושבת שההצעה עלולה להפר את הסטטוס קוו העירוני. הסטטוס קוו מנקודת מבטי מתייחס למרחב הציבורי ולפגיעה ברגשות האוככלוסייה החרדית בעיר, ואין לכך כל נגיעה להכרה של העירייה בזוגות חד מיניים ובזכותם להינשא. לכן אני מקווה שחברי לקואליציה יתמכו בהצעה זו. מה שלא עושה השלטון המרכזי נעשה בשלטון המקומי".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. מאור

    כן ירבו. נמאס מעובדי האלילים מטלטלי הלולבים ששולטים לנו במדינה ובחיים. תנו לנו לחיות.

  2. למגיב הקודם-תחיו,מי מפריע לכם?

    הנורמלים ימשיכו לטלטל לולבים ואתם תמשיכו לטלטל לולבים אחד לשני,זוהי תכליתכם הרי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר