החוף המונגש (צילום: שרית זיתוני)
החוף המונגש (צילום: שרית זיתוני)

העירייה הכשירה משטחים לכיסאות גלגלים על חוף הים

עיריית חיפה הכשירה בחוף המונגש בחוף זמיר משטחי בטון לכיסאות גלגלים מתחת לסככות הצל על החול, מלתחה ושירותים מיוחדים לנכים עם מוגבלות קשה, ומקומות חניה שמורים לנכים במגרש החניה הסמוך לחוף. בכך נענתה העירייה לבקשתה של קבוצת אמהות מובילות שינוי בחיפה

פורסם בתאריך: 19.5.19 20:33

עיריית חיפה הכשירה בחוף המונגש בחוף זמיר משטחי בטון לכיסאות גלגלים מתחת לסככות הצל על החול, מלתחה ושירותים מיוחדים לנכים עם מוגבלות קשה, ומקומות חניה שמורים לנכים במגרש החניה הסמוך לחוף. בכך נענתה העירייה לבקשתה של קבוצת אמהות מובילות שינוי בחיפה של עמותת קשר – הבית של המשפחות המיוחדות.

משטחי הבטון מיועדים להעמדת כיסאות גלגלים בחוף הים. והם נצבעו בכחול והוצבו מתחת לסככות בחוף הנכים ומסומנים בתג נכה. הירידה מהטיילת אל המשטחים מתבצעת באמצעות שבילי הגישה הקיימים. המלתחות ותאי השירותים מיועדים גם לאנשים עם מוגבלויות המלווים במלווה שאינו בן מינם. המלתחות נעולות לאורך כל שעות היום, ואת המתפתחות שלהן ניתן לקבל בתחנת ההצלה הסמוכה.

קבוצת אמהות מובילות שינוי היתה היוזמת של גן השעשועים המונגש בגן הזיכרון בהדר שנחנך לפני שנתיים, ושל הצבת יריעה מיוחדת המסייעת לנכים לרדת עם כיסא גלגלים עד למים.

שרית זיתוני פעילה בקבוצת אמהות מובילות שינוי: "הנגשת חוף הים לבעלי צרכים מיוחדים החלה לפני כשנתיים, אז לבקשתנו קנתה העירייה יריעה מיוחדת מחומר פלסטי שאפשרה בפעם ראשונה לנכים על כיסאות גלגלים להגיע ממש עד לקו המים. גם נתנו לנו את מקומות החניה שהיו עד אז שמורים למנהל החוף, והם סומנו כחניות נכים".

 

 

לדבריה של זיתוני, קבוצת האמהות מבקשת מהעירייה להשלים את המלאכה ולהציב במלתחות מיטה מיוחדת להחלפת חיתולים ובגדי ים לאנשים עם מוגבלויות, שכן פעולה זו אינה אפשרית להיעשות בעמידה או בישיבה. זיתוני: "איתרנו מקום ששימש עד לאחרונה כמחסן ועמד בין המלתחות של הגברים ושל הנשים בחוף המונגש, וביקשנו מהעירייה להפוך אותו למלתחות ולשירותים. עד עכשיו, לא יכולתי להיכנס עם הבן שלי למלתחות הגברים ולהחליף לו שם כי אני אשה, וגם לא למלתחות הנשים כי הוא כבר גבר. הבעיה היא שאנחנו חייבים מיטה שעליה אפשר להשכיב את האדם הנכה ולהחליף לו. שלחתי לעירייה תמונות של מיטה כזו מבית הלוחם ונעניתי שיש בעיה תקציבית. אני מקווה מאוד שהשנה, בגיל 18, הבן שלי יוכל סוף סוף ליהנות מחוף הים בחיפה כמו כל חיפאי אחר".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 

מיטת ההחלפה (צילום: שרית זיתוני)

מיטת ההחלפה (צילום: שרית זיתוני)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. לצבוע בכחול לבן באופנה היום.

    חוף הנכים ומשטחי הבטון עם הרמפה להנגשה, ההצללות וגם החניונים קיימים כ 10 שנים.

  2. פשוט החלטה גרועה

    גם את מעט החול שעוד נשאר בחוף דדו אתם הופכים לבטונדות???
    אני בעד הנגשה לנכים אבל אי אפשר להרוס את כל החוף רק כדי לאפשר לכמה אנשים בכסא גלגלים לשבת מול הים,
    הם יכולים לשבת מול הים גם בטיילת עצמה, מה ההבדל בעצם?? עוד 10 מטר?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד לקבוצת אמאות מובילות שינוי!!
    לכל חיפאי הזכות להנות מחוף הים המדהים של חיפה
    תמשיכו בפועלכן לקידום ההנגשה לכל תושבי חיפה ובמיוחד לחיפאים עם צרכים מיחדים
    שאפו

  4. אחים צדיק

    הרעיון נהדר אבל השימוש בחמור כמו בטון בתוך חול ים הוא אוקסימורון. משטחי בטון לכיסאות גלגלים? דווקא בחול של הים? אולי היה כדאי לחשוב על שימוש בחומר קצת יותר עדין – עץ למשל? מי יבצע ניסור בטון של הגושים האלו בשעת הצורך? זה לא ממש מודולרי לשלוף אותם החוצה…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר