ח"כ איימן עודה (צילום: אילן אסייג)
ח"כ איימן עודה (צילום: אילן אסייג)

נדחתה בקשתו של ח"כ עודה ללגליזציה לתוספות בנייה

חברי ועדת המשנה לתכנון ובנייה דחו פה אחד את בקשתו של ח"כ איימן עודה ללגליזציה לתוספת בנייה בקומת הקרקע ולתוספת מרפסת לדירה בנכס שבבעלותו ברחוב כבירים 64 בשכונת כבאביר. לשתי התוספות שנבנו ללא אישור כבר הוצא צו הריסה

פורסם בתאריך: 22.7.19 20:19

ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה – חיפה דחתה הערב (שני) את בקשתו של ח"כ איימן עודה ללגליזציה לתוספת בנייה בקומת הקרקע ולתוספת מרפסת לדירה בנכס שבבעלותו ברחוב כבירים 64 בשכונת כבאביר. כזכור כבר בחודש מרץ, כשבועיים לפני הבחירות, עלה הנושא לדיון בוועדת המשנה אולם אז ביקשה חברת מועצת העיר מסיעת חד"ש שהירה שלבי, שחברה בוועדה, להסיר את הנושא מסדר היום בטענה כי יש לבחון שוב את הסוגיה מהבחינה הקניינית.

ההחלטה לדחות את בקשתו של עודה התקבלה פה אחד על ידי כל הנוכחים בישיבת ועדת המשנה – חברי מועצת העיר מיכי אלפר (יו"ר הוועדה), שמשון עידו, סופי נקש, צביקה ברבי, מוטי בליצבלאו, אלי לנדאו, אריה בליטנטל ושרית גולן שטיינברג.

כפי שפורסם אז ב"כלבו – חיפה והצפון", מבדיקה שנערכה בעיריית חיפה עלה כי עודה מבקש לאשר לגליזציה לתוספת בנייה בקומת הקרקע בשטח של 9.5 מ"ר ובמרפסת זיזית לדירה קיימת בשטח של 125 מ"ר שאין לגביה היתר בנייה. כמו כן הוא מבקש לאשר מרפסת גוף בניין ומרפסת זיזית בקומה א', תוך יצירת שטח מקורה בקומת הקרקע בשטח של 22.7 מ"ר.

בסקירה שהוגשה לחברי ועדת המשנה נכתב כי הבניין ברחוב כבירים מתנשא לגובה של ארבע קומות, כאשר לדירות המבקשות לגליזציה "אין היתר בנייה". מחצית מקומת הקרקע קיבלה לגליזציה בשנת 1961, ובשנת 1975 ניתנה לגליזציה לבנייתן של שלוש דירות נוספות אך לא הוצא לכך היתר. גם לקומה העליונה שבנייתה הושלמה בשנת 1981 לא הוצא היתר כנדרש, והוועדה המקומית דחתה אז את הבקשה ללגליזציה "בהיות הבנייה כרוכה בסטייה ניכרת בשל בליטת המבנה למרווח". מאז, כך נטען, נוספו לבניין עוד שתי דירות בקומה נוספת.

בסקירה מפורטים ההליכים שהתנהלו בעניינו של הנכס, ובהם דוחות של צוות הפיקוח, קנס בסך של 24,000 שקל וצו הריסה מ-15 במרץ 2012. בשנת 2015 נדרש אגף הפיקוח לפרט את כל עבירות הבנייה בנכס ולדווח על ההליכים המשפטיים בעניין. במקביל הוציאה העירייה מכתבי זימון למבקשי ההיתר כדי להגיש תוכניות מתוקנות. לטענת העירייה לא הוגשו תוכניות מתוקנות, ולכן, בפברואר 2017 עדכן אגף הרישוי את מבקשי ההיתר כי עליהם להגיש בקשה חדשה ומתוקנת ש"תציג לאישור את הבינוי הניתן לאישור בלבד לרבות הקלות, כאשר יתר הבינוי שאינו ניתן לאישור יוצג בהתאם להריסה". ביוני 2017 נשלחו שוב מכתבי זימון לתיקון התוכנית, אך עד כה לא הוגשו תוכניות מתוקנות, והדבר הוביל להמלצה בפני ועדת המשנה לדחות את הבקשה.

 

 

מחלקת התביעה העירונית בשירות המשפטי של העירייה נתנה את דעתה לעניין וקבעה כי "מדובר בצו הריסה שניתן עוד בשנת 2014 בגין תוספת של כ-22 מ"ר על עמודים במרווח האחורי במפלס הקומה הראשונה. משנת 2014 הצו מעוכב מעת לעת לאור טענות בדבר קידום הליכי הכשרה. בשנת 2015 הוגשה בקשה להיתר. הבקשה כוללת רק את התוספת נשוא הצו אך בבניין קיימות עבירות בנייה נוספות שלא סומנו ולא נכללו בבקשה. מכיוון שמדובר בבניין משפחתי ולא בבית משותף רב דירות היתה התלבטות אם ניתן לדון בבקשה באשר לחלק מהבניין מבלי להתייחס לבניין כולו. על פניו, הדבר לא ניתן. לאור התלבטות זו לא קודמה הבקשה משנת 2015 ולא הובאה מאז לדיון בוועדה, כאשר כל אותה עת התוספת הבלתי חוקית עומדת על כנה ונעשה בה שימוש לא חוקי, ויש תירוץ טוב לעיכובים בלתי נגמרים של צו ההריסה. לאור זאת ועל מנת להביא סאגה זו לסיומה יש להביא את הבקשה לדיון בוועדה, וככל שהבקשה תידחה נוכל לעמוד על ביצוע ההריסה".

בשל כך החליט משרד מהנדס העיר לא לאשר את הבקשה בנימוק כי "נדרשו מבקשי ההיתר כמה פעמים על ידי אגף הרישוי בהגשת תוכנית כוללת לבניין בשלמותו, באופן שזו תציג את המציאות הקיימת במבנה במלואה, ובתוך כך את הניתן להסדרה ולאישור מבחינת היקף השטחים, הקומות, הבליטות למרווחים וכן פתרונות מיגון וחניה לכלל דירות המבנה, ומאידך יוצג להריסה כל הטעון הריסה שאינו ניתן להסדרה ולאישור. תוכניות מתקנות כאמור לא הוגשו". עוד כתב משרד מהנדס העיר כי "בבניין בוצעו במרוצת השנים עבירות בנייה בהיקף ניכר תוך הוספת קומות ויחידות דיור למבנה בלא שהוצא היתר בנייה כדין למבנה הקיים בשלמותו".

גורם המעורה בפרטים טען אז כי הבקשה הוגשה כבר מזמן וכי הוצא צו הריסה לאחר שהפיקוח נדרש לבצע בדיקה. לאחר שהובאו פרטיה נדרש מבקש הבקשה להגיש תוכנית מסודרת, ומכיוון שזו לא הוגשה, דין הבקשה להידחות על ידי משרד מהנדס העיר. "יש שם שני דיירים שמתנגדים לבקשה", הוסיף הגורם, "במקרה שיש מתנגדים, יש צו הריסה ולא הובאה כל תוכנית, ועדת המשנה צפויה להחליט שהיא מקבלת את המלצותיו של מהנדס העיר. אם אכן כך יקרה, הפיקוח יוכל להוציא הנחיות להריסה. המבקש יוכל לגשת לוועדת ערר ולהגיד שבמשך השנים ניתנו בכבביר אישורים לתוספת בנייה של כ-70 אחוז במטרה להביא לסדר בשכונה. מכל מקום, הוא היה צריך להגיש את תוכנית הבנייה ויוכל לטעון שתוכנית הבנייה נתקעה".

היום כאמור הודיעה ועדת המשנה כי היא דוחה את בקשתו של עודה.

ברבי, שהצביע בעד דחיית הבקשה: "הדברים הם חמורים ביותר מבחינת חריגות הבנייה ובנייה לא חוקית, קל וחומר כשמדובר באנשי ציבור. בכל הקשור לבנייה לא חוקית או לאישור רטרואקטיבי של בנייה לא חוקית, אעשה הכל כדי שזה לא יהיה במשמרת שלי. צריך לזכור שכולם שווים בעיני החוק".

מטעמו של עודה נמסר: "המרפסת משתרעת על כל דירות הבניין. ח"כ עודה לא גר בבניין ויקבל את החלטת הוועדה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מפרגנת

    אייטם כזה צריך להיות מסוקר בתקשורת הארצית. לא רק המקומית. כל הכבוד כלבו על הפנית הזרקור על נושא הזה

  2. לכן כל המדינה תיראה כמו כפר ערבי של תוספות מכוערות מכל כיוון

    על כל בקשה שנדחית יש עוד 10 עבירות בנייה שלא מטופלות
    וסביר שאם לא היה ח"כ גם שלו היתה לא מטופלת או אחרכך מלבינים את זה
    יש כל חודש עשרות בקשות לאישור בדיעבד של עבירות בנייה ורובן מאושרות
    אין חוקי בנייה במדינה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר