חורף בחיפה (צילום: רמי שלוש)
חורף בחיפה (צילום: רמי שלוש)

נערכים לסערה: העירייה נכנסה לכוננות

לפי הנחיית מטה החירום של עיריית חיפה, החל משעות הערב יתוגברו יחידות המטה העירוניות ויועמדו בכוננות לפינוי סחף, לטיפול בהצפות, לחסימת כבישים ולפינוי מכשולים. עובדי אגף הרווחה מסיירים בעיר במטרה לאתר דרי רחוב ולשכנעם להתפנות לדירות מסתור

פורסם בתאריך: 7.1.20 15:07

מטה החירום של עיריית חיפה בראשות מנכ"ל העירייה איתן שטיאסני התכנס הבוקר (שלישי) לישיבת תיאום הערכות לקראת מזג האוויר הסוער שצפוי לפקוד את העיר החל משעות הלילה ועד ליום חמישי.

לפי תחזית השירות המטאורולוגי, משבי הרוח בחיפה יגיעו ל-70 קמ"ש ויותר, הים יהיה סוער, וגובה הגלים צפוי להגיע עד לשישה מטרים. כמות המשקעים הצפויה לרדת בחיפה היא כ-80 מ"מ.

בעירייה חוששים שמזג האוויר הסוער יגרום להצפות, לקריסת עצים, רמזורים וקירות תומכים שנחלשו בסערות הקודמות, ולנזקים כבדים לטיילות של חופי הרחצה ולחופים עצמם.

לפי הנחיית מטה החירום העירוני, החל משעות הערב יתוגברו יחידות המטה העירוניות ויועמדו בכוננות לפינוי סחף, לטיפול בהצפות, לחסימת כבישים ולפינוי מכשולים כמו עצים, עמודי תאורה ורמזורים. כמו כן ניתנה הנחייה לעובדי מחלקת הדרכים לטפל באופן מיידי בבורות ובמכשולים אחרים שעשויים להיווצר בכבישים ולסכן את הציבור.

עובדי אגף הרווחה בעירייה החלו הבוקר לקיים סיורים יזומים במטרה לאתר דרי רחוב ולשכנעם להתפנות לדירות מסתור זמניות של שירותי הרווחה. הסיורים יימשכו בכל שעות היום והלילה עד לתום הסערה.

המוקד העירוני 106 יפעל במתכונת חירום, יקלוט את פניות התושבים ויעביר אותן לטיפולם של צוותי החירום.

 

 

כמו כן נבדקו מבעוד מועד מערכות ההתראה מפני עלייה במפלס המים שהותקנו במעבר חלוצי התעשייה במפרץ חיפה. בעירייה מציינים שסמוך למעבר הוצבו עגלות שבאמצעותן ייחסמו הכניסות למעבר מיד עם הפעלת מערכות ההתראה. במקביל יקיימו עובדי עירייה סיורים שוטפים בכל המעברים התת קרקעיים בעיר על מנת למנוע כניסה של כלי רכב והולכי רגל בעת הצפה. צוותים עירוניים יעסקו בשאיבה ובניקוז מים במקרים של פריצת ביוב, וכמו כן הועמדו בכוננות כלים מכניים הנדסיים לפינוי סחף ולפתיחת צירי תנועה. סיירות הביטחון העירונית אשר מתוגברות על ידי הפיקוח הכללי יסייעו בחסימת צירים ובפינוי תושבים במידת הצורך.

שירותי הרווחה העירוניים נערכים להעניק סיוע לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, לקשישים ולאנשים עם נכויות שעלולים להיפגע בעקבות הסערה. שירותי הרווחה נערכים גם לפתיחה של מרכזי שהייה לתושבים במקרה של פינוי דיירים עקב הצפות של דירות מגורים.

מטה החירום ממליץ לתושבים להיערך לקראת הסערה, להכין אמצעי תאורת חירום למקרה של הפסקת חשמל, להטעין את הטלפונים הניידים, לנקות מרזבים, לחזק ולקבע חפצים שעלולים להתנתק מרוח חזקה כמו דודי שמש, קולטים, אנטנות, אדניות ועציצים. כמו כן פונה העירייה לנהגים בבקשה לנהוג בזהירות ולהימנע מנסיעות מיותרות, ולדווח למוקד העירוני על הימצאותם של דרי רחוב או כל אדם אחר שעשוי להזדקק לסיוע.

 

מטה החירום של עיריית חיפה (צילום: ראובן כהן)

מטה החירום של עיריית חיפה (צילום: ראובן כהן)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אחר האסון בת"א עצמה, נזעקות כל העיריות בארץ. פוחדות מאחריות. עד לסערות הקודמות,לא טרחו לחשוב על הומלסים ולא על היו כל ההכנות הללו!!

  2. אור

    לא יעזור כלום. הכל חפיף כל ההתנהלות כל המינויים הכל מתנהל ביאללה שלוף וככה זה נראה.עצוב מאד
    חשבנו שיוצאים לדרך חדשה עם קליש.מסתבר שטעינו….עצובבבבבב

  3. תמונה מביכה ממש

    21 גברים יושבים סביב ראש העיר
    מסתבר שנשים לא מסוגלות להיערך לסופה, או להיות בשום גוף עירוני שעוסק בתחומי בטחון??
    21 גברים ו-0 נשים. סליחה יחד עם 5 יועצים חסרי תועלת שעומדים מאחורה – 26 גברים ואפס נשים.
    לתפארת 'קליש'.

  4. יוני

    ראש עיר שמתנהלת בדיוק כמו הקודם.מינויים מוזרים ללא מכרזים יועצי אחיתופל למיניהםמנהלת לשכה שמפרסמת פוסטים לא ראויים ואותי מעניין רק דבר אחד…גברת קליש השחצנית והמתנשאת…שהתמודדת הגעת לכל התושבים וגם לתקשורת…האם וכאשר יקרה חלילה משהו תעדכני אותנו בתקשורת או שגם אז תתנשאי עלינו ולא נשמע מימך דבר.תתביישי לך את ונחדון שלך….אתם אכזבה וגדולה. חבל שהצנעתי לך א ל לא היתה ברירה כי מהקודם נמאס עד מעל הראש…

  5. אפילו לא אשה אחת בכל שירותי הבטחון?

    הישיבה נראית כמו הדרת נשים.
    מזכיר את התמונה של מרקל מוקפת בגברים בועידת היי טק.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר