ילדה לא חגורה במושב הקדמי של הרכב (צילום: עמותת אור ירוק)
ילדה לא חגורה במושב הקדמי של הרכב (צילום: עמותת אור ירוק)

בעשור האחרון נפגעו בחיפה 559 ילדים כנוסעים ברכב

מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בעשור האחרון נפגעו בתאונות דרכים ברחבי הארץ יותר מ-21,000 ילדים בעת שנסעו ברכב. את רשימת הילדים הנפגעים בעשור החולף מובילה ירושלים עם 1,209 ילדים, וחיפה ניצבת במקום השני והלא מכובד

פורסם בתאריך: 12.1.20 12:02

בעשור האחרון (2019-2010) נפגעו בחיפה 559 ילדים (הגילאים 14-0) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, כאשר אחד מהם נהרג ואחד נפצע באורח קשה. בשנת 2019 (בחודשים ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 52 ילדים ברכב.

מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) עולה כי בעשור האחרון נפגעו בתאונות דרכים ברחבי הארץ יותר מ-21,000 ילדים בעת שנסעו ברכב, כאשר מחציתם נפגעו בתאונות בתחום העירוני. את רשימת הילדים הנפגעים בעשור החולף מובילה ירושלים עם 1,209 ילדים, וחיפה ניצבת במקום השני והלא מכובד.

מהנתונים עולה עוד עולה כי בשנת 2019 נפגעו ברחבי הארץ 1,779 ילדים בתאונות דרכים בעת נסיעה ברכב, כאשר 750 מהם נפגעו בתוך הערים והיישובים. כמו כן, בשנת 2019 נהרגו בתאונות דרכים תשעה ילדים שנסעו ברכב, ו-47 ילדים נפצעו באורח קשה.

 

 

מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה: "הילדים שלנו הם הדבר היקר לנו מכל, ולמרות זאת הורים רבים לא מקפידים על חגירתם כראוי ועל נהיגה בטוחה מספיק. הרבה מאוד ילדים קטנים נפגעים בתאונות בזמן נסיעה ברכב, כאשר במקרים רבים הם לא היו חגורים או לא היו ישובים במושבי בטיחות מתאימים לגילם. חסרות יותר מ-200 ניידות משטרה בכבישי הארץ, ואילו ההורים היו פוגשים יותר ניידות הם לא היו נוהגים בצורה שמסכנת את ילדיהם. המשטרה חייבת להגביר את האכיפה ואת הנראות המשטרתית בכבישים, וזאת כדי להרתיע את הנהגים מלהסיע ילדים לא חגורים, אפילו בנסיעות קצרות או ליד הבית. יותר שוטרים ויותר ניידות בכבישים יצמצמו את עבירות התנועה ויצילו חיים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר