המעבר התת קרקעי בתחנת הרכבת חיפה חוף הכרמל
המעבר התת קרקעי בתחנת הרכבת חיפה חוף הכרמל

העירייה מתנערת מאחריותה על מעבר תת קרקעי מסוכן

בעקבות הסערה בשבוע שעבר הפך המעבר התת קרקעי להולכי רגל בין חוף הים לתחנה המרכזית חוף הכרמל חלק ומסוכן. נוסע פנה למוקד העירוני, שממנו נמסר כי השטח שייך לרכבת ישראל ולא לעיריית חיפה. אלא שממסמך שהגיע לידי "כלבו - חיפה והקריות" עולה שהמעבר הוא בבעלות העירייה

פורסם בתאריך: 13.1.20 09:22

מחלוקת בין עיריית חיפה לרכבת ישראל באשר לבעלות על המעבר התת קרקעי להולכי רגל בין חוף היום לתחנה המרכזית חוף הכרמל מסכנת את העוברים בה. המעבר מתחת לפסי הרכבת בין הצד המערבי של התחנה, הקרוב לחוף, לבין צדה המזרחי, הסמוך לתחנה המרכזית, הוא מוזנח ולא מטופל, והשלוליות שנוצרו בו בעקבות הסערה בשבוע שעבר הפכו אותו חלק ומסוכן. בעירייה טוענים שהמעבר שייך לרכבת ושהסמכות לטיפול במקום היא רק של הרכבת, ואילו ברכבת טוענים שהעירייה היא זו שאחראית על המעבר.

אורן שפירא, נוסע קבוע ברכבת שעובר במקום לעתים תכופות, פנה למוקד העירוני כבר בתחילת החודש שעבר והתלונן על המצב. "האם מוכר לכם המצב המביש של מנהרת הולכי הרגל בתחנת הרכבת חיפה – חוף הכרמל?", שאל שפירא, "כנוסע מתמיד ברכבת זו חוויה ממש לא נעימה לעבור שם. לפעמים גם יש חורים ברצפה שמהווים סכנה בטיחותית, ובימים האחרונים עולה מהמעבר ריח של קיא. אני בטוח שזה לא משאיר רושם חיובי על תיירים שמגיעים לחיפה, שזה הדבר הראשון שהם רואים בעיר".

במוקד העירוני הודו לשפירא על פנייתו וכתבו לו שהיא הועברה לטיפול המחלקה לפניות הציבור. כעבור שבוע הוא קיבל הודעה מהעירייה, שלפיה "העניין נבדק מול אגף נכסים, אשר מצא כי השטח אינו חלק משטחה של עיריית חיפה ובסמכותה, אלא מדובר בשטח שנמצא תחת סמכותה של רכבת ישראל".

 

המעבר התת קרקעי בתחנת הרכבת חיפה חוף הכרמל

המעבר התת קרקעי בתחנת הרכבת חיפה חוף הכרמל

 

 

העירייה הפנתה את שפירא לגורם הממונה על פניות הציבור ברכבת, שתשובתה נשמעה מעודדת: "אנו שמים דגש מיוחד על השירות הניתן לציבור לקוחותינו, מכאן שפנייה בנושא זה היא בעלת חשיבות עליונה עבורנו", נכתב בה, "פנייתך כפי שתיארת בנוגע לניקיון בתחנת חיפה – חוף הכרמל הועברה להמשך טיפול ולידיעת הגורמים הרלוונטיים ברכבת ישראל. אנו מודים לך שבחרת להסב את תשומת לבנו ומקווים להמשיך ולהעניק לך חוויית נסיעה נעימה ובטוחה".

שפירא: "חשבתי לתומי שבזה הנושא נסגר, אך דבר לא קרה וההזנחה עדיין קיימת. המקום עכשיו רטוב וחלק בגלל המים שחדרו. ואם חס וחלילה ייפלו שם קשישים זה לא ייגמר טוב".

פנית שוב לרכבת?

"בוודאי, ואז הם חזרו בהם ממה שכתבו לי ואמרו לי טלפונית שהמקום לא שייך להם".

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "המקום שייך לעיריית חיפה ובאחריותה, ולא באחריות הרכבת".

ואכן, מההסכם שנחתם בשנת 1999 בין רשות הנמלים והרכבות (גוף שהתפצל בהמשך לחברת נמלי ישראל ולחברת רכבת ישראל) עולה שהמנהרה נחפרה לבקשתה של העירייה כדי ליצור מעבר ציבורי תת קרקעי להולכי רגל בין חוף הים לבין צדה המזרחי של התחנה (יצוין שבתחנה קיימת גם מנהרה פנימית המקשרת בין הרציפים, והיא נמצאת באחריותה בלעדית של הרכבת). לפי ההסכם, שעליו חתומים מ"מ גזבר עיריית חיפה דאז אהרון רוזין וסמנכ"ל מסחר כלכלה וכספים ברשות הנמלים והרכבות דאז דוד חיים, נקבע כי העירייה תממן את בניית המנהרה עד לסכום של 1.3 מיליון שקל וכי "בתום הפרויקט יימסר המעבר לשימושה ולחזקתה הבלעדיים של העירייה". עוד נכתב בהסכם כי העירייה תבצע בדיקה של המעבר, ולאחר אישורו "ייחשב הפרויקט כמבוצע ונמסר לעירייה".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 

המעבר התת קרקעי בתחנת הרכבת חיפה חוף הכרמל

המעבר התת קרקעי בתחנת הרכבת חיפה חוף הכרמל

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. בושה. רקבת ישראל. תמיד מישהו אחר אשם...... המנהרה הזו שלכם !! ושם מקומכם....

    הלוואי שיפריטו הכל. וכל התחזוקה תעבור לעובדי קבלן מחו"ל. כולל פקחים וכרטיסנים

  2. תושב ממורמר

    זאת הקדנצייה הכי גרועה שהיתה בחיפה מאז הקמתה. גם אם המעבר התת קרקעי לא שייך לעירייה, בסמכותה לאכוף חוקי עזר עירוניים ולא לגלגל את הכדור חזרה. יש בעיר כאוס מוחלט.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ומה עם ההזנחה הפושעת במעבר התת קרקעי המוביל לתחנת רכבת חיפה בת גלים?!?!

  4. תפסנו אותם

    פותח שם דוכן למכירת מזון, שתייה ואביזרים ונראה איזה פקחים יבואו….

  5. זה שמשלם על הכל

    תפתחו שם דוכן למכירת מזון ותראו תוך שעה איזה פקח יבוא לתת דו"ח….

  6. ענת הופמן -אפשר להעביר לשם את המקווה... לא יחסרו להם מים

    לא צריך מאגר על הגג. המים יגיעו לבד לבור המנהרה. פקחים של העירייה לא יגיעו. הרי זה שטח הפקר לא של העירייה ולא של הרכבת.

  7. ענת הופמן בת גלים

    אני התרשמתי מהעובדה שרכבת ישראל ענתה לתושב חיפה על פניתו. זה שעונים זה כבר משהו.
    הנסיון שלי עם עיריית חיפה הוא ששם לא עונים על מכתבים.כתבתי מכתב לראש העירייה עינת קליש,לא פעם אחת אלא מספר פעמים ולא קיבלתי תשובה,אפילו לא תשובה ברמה
    ש"מכתבך התקבל ".החוויה שלי היא שקליש מתייקת מכתבים מתושבים ישר בפח הזבל.

  8. אבי

    העיריה בפשיטת רגל ביחס לתושבים כולל אנשי הקואליציה ששותקים וחא עושים המוטל עליהם.
    ראשת העיר פשוט גרועה והתושבים עשו טעות חמורה שיונה יהב לא המשיך,מעבר לכך העיר פחות נקייה

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תפתחו שם איזה קיוסק בתוך המעבר ונראה מי ייקח אחריות רכבת ישראל או העירייה חחח…
    פשוט לא יאמן, ארגונים עם אלפי עובדים לא יכולים לשמור על מעבר קטן נקי לרווחת הציבור
    תתביישו

  10. צביקה ברבי דורש חניה לעצמו בכל העיר בחינם, למה? ככה

    אבל העיקר שלחברי המועצה אדון ברבי ברבאבא יהיה תו חניה חינם….!!!
    לא דואגים לכלום מלבד לעצמם

  11. אבי

    מזה שנים המנהרה להולכי רגל בין החוף למרכזית חוף הכרמל המקבילה למנהרה של הרכבת בתוך התחנה היא באחריות עיריית חיפה. בכניסה למנהרה יש שילוט שמפנה פונים לעיריית חיפה. זה המצב של קריסת ניהול בעירייה.
    המנהרה המקבילה בתוך הרכבת שייכת לרכבת ומתוחזקת היטב.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר