קורמורנים בקישון (צילום: רשות נחל הקישון)
קורמורנים בקישון (צילום: רשות נחל הקישון)

הקישון מבסס את מעמדו כאתר מועדף על קורמורנים

1,644 פרטים ממין קורמורן גדול נספרו במורד נחל הקישון במסגרת ספירת הקורמורנים הארצית שנערכת על ידי רשות הטבע והגנים. נתון זה מהווה כעשרה אחוזים ממספר הקורמורנים אשר חורפים בישראל

פורסם בתאריך: 14.1.20 13:45

בספירה של קורמורנים גדולים במורד נחל הקישון שערך צוות של רשות נחל הקישון נספרו 1,644 פרטים – נתון המבסס את מעמדו של הנחל כאחד מהאתרים המועדפים ללינת קורמורנים בישראל.

הספירה בוצעה במסגרת ספירת הקורמורנים הארצית שנערכת על ידי רשות הטבע והגנים בעת נדידת הקורמורן הגדול. בסך הכל נספרו באתרי לינה שונים בארץ 15,371 קורמורנים – כעשרה אחוזים מהם באתר מורד נחל הקישון אשר מדורג השנה במקום הרביעי במספר הפרטים.

 

קורמורנים בקישון (צילום: רשות נחל הקישון)

קורמורנים בקישון (צילום: רשות נחל הקישון)

 

 

בכל חורף פוקדים הקורמורנים את שדרת עצי האקליפטוסים בגדת מורד נחל הקישון. אוכלוסיית הקורמורנים באתר לינה זה גדלה בשנים האחרונות באופן משמעותי, ולכן הוא נכלל כאתר מרכזי בספירה הארצית מאז שנת 2007.

קורמורן גדול הוא הגדול מבין עופות המים האירופאים המגיעים לישראל בתקופות הסתיו והחורף. עופות אלה חורפים בישראל ונשארים באזורנו עד לסוף חודש מרץ. הקורמורן ניזון מדגים והוא ידוע כצוללן מצוין.

מנכ"לית רשות הנחל שרון נסים: "הרשות מתכננת בימים אלה להקים פארק צפרות במורד הנחל שיגדיל את שטחו של בית הגידול הדרוש למיני ציפורים שונות אשר שוכנות בנחל, ובהן הקורמורן הגדול. כך יוכל בעתיד הציבור ליהנות ממצפורי מסתור לצפייה בעופות המים בקישון".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר