ציפורים ישראליות אופייניות (צילום: משה גלעד)
ציפורים ישראליות אופייניות (צילום: משה גלעד)

הזדמנות אחרונה להצטרף לסופרי הציפורים

החברה להגנת הטבע קוראת לתושבי חיפה להצטרף לאלפים שהתגייסו לספירת הציפורים המצויות בישראל. על ממצאי הספירה יש לדווח באפליקציה של אוניברסיטת קורנל או באתר eBird. כיום הציפורים הנפוצות ביותר בישראל הן עורב אפור, דרור הבית, צוצלת, יונת הבית ובולבול ממושקף

פורסם בתאריך: 16.1.20 14:08

החברה להגנת הטבע קוראת לתושבי חיפה להתגייס לספירת הציפורים המצויות בישראל שהחלה היום (חמישי) ותסתיים בעוד עשרה ימים. בהודעה שהוציאה החברה נכתב כי זו הזדמנות אחרונה לתושבי חיפה להצטרף אל אלפי ישראלים שכבר יצאו הבוקר מבתיהם לספירת הציפורים.

בחברה להגנת הטבע מסבירים כי על ממצאי הספירה ניתן לדווח באתר eBird ישראל או באפליקציית eBird של אוניברסיטת קורנל בארצות הברית. זוהי הספירה ה-16 במספר שנתוניה יכללו לאחר מכן באפליקציה של קורנל. נוסף על כך, הנתונים שיאסוף הציבור ישמשו גם צפרים וחוקרים מכל העולם. יצוין כי הפעילות מתקיימת בהובלתו של מרכז הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע והמרכז לטיפוח ציפורי הבר.

 

 

שלומית ליפשיץ מהמרכז לטיפוח ציפורי הבר מציינת כי רוב הסיכויים הם שהמינים בתצפית ליד הבית יהיו עורב אפור, דרור הבית, צוצלת, יונת הבית ובולבול ממושקף: "לפי הדיווחים שמגיעים מדי שנה בספירת הציפורים השנתית, אנחנו מחשבים את המינים השכיחים ביותר. חמשת המינים הללו נפוצים במשכנות האדם בזכות המזון הזמין והיותם סתגלתנים לסביבות משתנות, והם נכללו בראש רשימת המינים הנפוצים גם בשנים הקודמות".

ד"ר נירית לביא-אלון, רכזת מדע אזרחי בחברה להגנת הטבע: "בתקופה הזו, שבה מבט רגעי לשמים יכול לספק הצצה אחרונה למסע הנדידה של השקנאים או העגורים שרק מבקרים בשמי הארץ בדרכם דרומה, כדאי לזכור את דיירי הקבע שלנו. האם אתם מכירים את הציפורים שיש לכם מחוץ לבית, ליד המשרד, ברחוב, בגינה או בפארק? יש לכם עכשיו הזדמנות לעשות זאת".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר