האנדרטה שהושחתה (צילום: בועז כהן)
האנדרטה שהושחתה (צילום: בועז כהן)

הושחתה האנדרטה לזכר חללי צה"ל בקרית אליעזר

אלמונים השחיתו הלילה את האנדרטה לזכר חללי צה"ל וכוחות הביטחון ברחוב אבנר בקרית אליעזר וריססו עליה כתובות מכוערות. בשעה זו נמצאים במקום עובדי עיריית חיפה במטרה להסיר את הכתובות. המשטרה פתחה בחקירה

פורסם בתאריך: 22.1.20 08:59

האנדרטה לזכר חללי צה"ל וכוחות הביטחון ברחוב אבנר בקרית אליעזר הושחתה במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) לאחר שאלמונים ריססו עליה כתובות מכוערות. המשטרה פתחה בחקירה.

בשעה זו נמצאים במקום עובדי עיריית חיפה במטרה להסיר את הכתובות שרוססו על האנדרטה. סמוך לאנדרטה מוצבת מצלמת אבטחה שהוצבה מטעם העירייה וייתכן שמהסרטונים ניתן יהיה לעלות על עקבותיהם של המשחיתים.

 

מצלמת האבטחה סמוך לאנדרטה (צילום: בועז כהן)

מצלמת האבטחה סמוך לאנדרטה (צילום: בועז כהן)

 

האנדרטה נבנתה בשנת 1969 ביוזמתם של ועד השכונה והעירייה. היא בנויה משלושה עמודים אשר מזכירים רובים שקניהם פונים אל קרקע ונעוצים בבסיס, בתקווה שלא יהא עוד צורך בהם. על אחד מהעמודים מוטבע לוח ועליו שמות החללים, כולם בני השכונה.

 

 

שמות הנופלים על האנדרטה (צילום: בועז כהן)

שמות הנופלים על האנדרטה (צילום: בועז כהן)

 

משה שרביט, אביו של יחיאל (חיליק) שרביט ז"ל שנפל בפיגוע בבית ליד בשנת 1995 ושמונצח באנדרטה, אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "זה כואב לי. בדיוק היום הוא יום האזכרה של בני, ואני אמור לנסוע לבית ליד. מה שמקל עלי זה שאני כותב ספרים ונותן הרצאות. משנת 1948 ועד היום דמעה אחת לא ירדה לי, אבל היום נשברתי. זו לא הפעם הראשונה שבה משחיתים את האנדרטה, זו כבר הפעם העשירית ואולי יותר. אני כבר לא יודע מה להגיד. לא פעם אני מוצא שאנשים גם עושים את צרכיהם שם. פעם בשנה באים ומנקים את המקום, אבל מה עם כל שאר ימות השנה? אני כל הזמן מתריע, ודבר לא משתנה. אני פונה לתושבי קרית אליעזר, להורים ולמורים של התלמידים בשכונה – חנכו את ילדיכם לשמור על האנדרטה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שבו באיזו פינה בלילה תערבו להם , תתפסו אותם , תאנסו אותם. אוהדי הפועל איש חמס

  2. לאוניד

    כתוב ברוסית
    хуй
    בצד אחד
    Богдан+Гарик
    בצד השני, שני שמות זכריים

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שוב פעם רוסים גם בכרמלית בטח הם עשו את הוונדליזם!!!!!! אבל העיקר להעיף את החרדים מהעיר נכון??? כי על החרדים בחיים לא תשמעו שעשו מעשה רע כלשהו אבל בכל זאת להעיף אותם נכון??? הלוואי שהחרדים יעזבו את חיפה ואז יהיו פה רק ערבים וירוסים ואז תראו איך חיפה נמחקת סופית מהמפה ואז תתחננ7 שהחרדים יחזרו לעיר!!!!

  4. עופר

    מי שעשו את זה אלה חלאות שלא ראויים להיקרא בני אדם. מקווה שיתפסו את הנבלות וישמו אותם בכלא.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר