מקלחת (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
מקלחת (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

תושבים בחיפה מתלוננים על חשבונות מים מנופחים

תושבים מכל רחבי חיפה מתלוננים לאחרונה על חשבונות מים בסכומים גבוהים משמעותית מאלה שהם היו רגילים לקבל עד כה. לטענתם של רבים מהם, הם נדרשים על ידי תאגיד מי כרמל לבדוק על חשבונם שאין מדובר בנזילה. מי כרמל: "כל צרכן שיפנה יקבל טיפול לשביעות רצונו המלאה"

פורסם בתאריך: 22.1.20 15:23

תושבים מכל רחבי חיפה מתלוננים לאחרונה על חשבונות מים בסכומים גבוהים משמעותית מאלה שהם היו רגילים לקבל עד כה. משיחות שערך "כלבו – חיפה והקריות" עם תושבים עולה כי לא מדובר במקרים בודדים, והדים לכך ניתן למצוא גם בקבוצות הפייסבוק השונות של חיפה.

מי שאמון על גביית חשבונות המים הוא התאגיד העירוני מי כרמל. לטענתם של רבים מהתושבים, כאשר הם פונים למי כרמל הם נענים כי עליהם לבדוק שאין מדובר בנזילה והם נדרשים להציג חוות דעת מקצועית שמאשרת כי אין נזילה בצנרת של דירתם או של הבניין שבו הם מתגוררים. את עלות הבדיקה, שברוב המקרים מגלה כי אין נזילה, הם נאלצים לשלם מכספם. במי כרמל מציינים כי בדיקת הצנרת הפרטית אינה בסמכותם ולכן היא חלה על התושב.

יאיר כצנלסון הוא רווק שמתגורר לבדו ברחוב הסנה הסמוך לרחוב דרך הים בכרמל המערבי. "לפני כמה חודשים החלו החשבונות לעלות אט אט, כאשר השיא היה בחשבון האחרון", הוא מספר, "אני רווק שגר לבד ומשלם בדרך כלל 90-80 שקל לחודשיים, ופתאום קיבלתי חשבון של כמעט 500 שקל. השכן מולי, שבביתו מתגורות ארבע נפשות, קיבל חשבון של 1,700 שקל. אלה סכומים הזויים. בדקנו שאין נזילות ואני יודע שוועד הבית פנה למי כרמל. הם התנערו, ואחרי שדיברו איתם שוב הם אמרו שהם מוכנים לשלוח מישהו שיבדוק את השעון באיזושהי עלות. אני שומע על יותר ויותר אנשים שזה קורה להם. אף פעם לא קיבלתי סכומים כאלה, בחיים לא".

אילנה טובים, תושבת נוה שאנן: "חשבון המים האחרון שקיבלנו היה בסכום של יותר מ-3,000 שקל. לא רק אנחנו קיבלנו חשבונות מנופחים אלא כל ששת הדיירים בבניין. התשלום הממוצע שלנו עמד תמיד על כמה מאות בודדות של שקלים. כשקיבלנו את החשבון האחרון פנינו למי כרמל ואמרו לנו שמשהו במד המים כנראה לא בסדר. לקחנו אינסטלטור פרטי שבדק ואמר שאין שום בעיה עם מד המים. כתבנו מכתב למי כרמל ונענינו שהם ישלחו את המד מים לבדיקה, אבל עדיין לא חזרו אלינו עם תשובה. מעולם לא קיבלנו סכום כזה. תחשוב שמדובר בשישה דיירים, וביחד מדובר בסכום אסטרונומי שמתאים לבריכת שחייה אולימפית. זה נראה כמו שיטת מצליח כי שמעתי שזה קורה לעוד הרבה אנשים. אם לא נקבל תשובה ואת הכסף בחזרה, נתבע אותם".

 

 

שלומית קרס, תושבת קרית אליעזר: "לפני שבוע קיבלנו חשבון של 477 שקל, כשבדרך כלל אנחנו מקבלים בסביבות 280 שקל. זו הפעם הראשונה שבה יש קפיצה כזו בחשבון. התקשרנו למי כרמל ואיש לא ענה לנו אז ירדנו מזה. זה נראה מוזר כי אנחנו רק שני אנשים בבית, ואנחנו לא יושבים מהבוקר עד הערב במקלחת. מ-280 שקל לעלות ל-477 שקל זה הזוי לחלוטין. הגיע הזמן לבדוק מה קורה עם העניין הזה ושלא יעשקו אותנו. למה הפנסיה שלנו צריכה ללכת לדברים שאין בהם היגיון".

אריאלה פייביש בוגנים מתגוררת ברחוב דרייפוס בכרמל צרפתי, וגם היא מתלוננת על כך שבחודשים האחרונים חשבונות המים שהיא מקבלת הם גבוהים ביחס לחשבונות קודמים: "שני החשבונות האחרונים שלי היו בסכומים של כ-250 שקל, שזה לא סביר לעומת החשבונות הקודמים שהיו בסכומים של 150 שקל. לכל השכנים בבניין שלנו היתה עלייה בסכומי החשבונות. פניתי למי כרמל ואמרתי להם 'בואו תבדקו מאיפה למה יש עלייה כזו במחיר, אבל הם בשלהם. אמרו לנו 'יש לכם בעיה, תביאו מישהו שיבדוק, הבעיה לא אצלנו'. זה הזוי. איימתי עליהם בתביעה, אבל אחרי שראיתי בפייסבוק שהנושא מקבל תאוצה אולי כדאי לשקול תביעה ייצוגית".

מתאגיד מי כרמל נמסר בתגובה: "למי כרמל יש מערך צרכנות שנותן שירותים רחבים לכל צרכני העיר חיפה. כל צרכן שנתקל בכל בעיה שהיא יפנה למוקד צרכנות שנמצא בעיריית חיפה וגם בעירוניות בנוה שאנן ובקרית אליעזר ויקבל טיפול לשביעות רצונו המלאה. זאת הדרך הנכונה והמהירה ביותר לבדיקת הדברים. במקרה של טובים שהעברתם אלינו התקבלה אצלינו הפנייה, הליך הבדיקה נמצא בעיצומו, ובימים אלה נשלח מד המים למבדקה לפי הכללים והנהלים, ואנו מחכים לתשובת המבדקה. אנו בעיצומו של התהליך, ולכן איננו מבינים את עיתוי הפנייה לתקשורת".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אתמול הייתי במוקד צרכנות ולא קיבלתי שום מענה. הפנו אותי לרשום מייל למי כרמל. לדברם אין להם סמכות לעשות כלום בנידון. מי כרמל ממש עושים מאיתנו צחוק.

  2. מירב

    גם אצלי יצא חשבון מנופח והם שלחו אותי לפנות דרך המייל , במייל ענו לי שאצלם הכל בסדר וכל בדיקה אצלי היא על חשבוני האישי

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה יש לבדוק? האם לא קיים ברז אל חוזר אחרי שעון? האם הפרפר מסתובב כאשר כל הברזים סגורים?

    אם אחד מאילו נכון אז כנראה שיש לך בעיה

  4. ישראל מ.

    גם אני קיבלתי חשבון נופח פי 3 מהרגיל. יש כוונה לתביעה משותפת? אם כן-אני מצטרף. נחליף פרטים ונדבר בפרטי.

  5. שירה

    כתבתי כבר בכל מקום אפשרי . תזמינו אינסטלטור ותתקינו שסתום אל חוזר קפיצי לפני המונה של מד המים
    זה יפתור את ניפוח החשבונות .שסתום עולה 40 שח . ועבודה עוד 250 . שווה כל אגורה .

  6. מאיר פלג

    https://google.wixsite.com/waterflow סיפור לא חדש, יש כמה סיבות עקרוניות לניפוח חשבונות – חלק ניכר אלה הפרשים בלחצים הידראוליים, שעונים לא מדויקים כולל שעון מרכזי של המבנה, תיקוני צנרת בקו האספקה הראשי שמכניסים לרשת אויר וגרגרי חול – ואז מזלמים עבור אויר, ולעיתים גם זרימה הפוכה בהיעדר שסתומים אל חוזרים. אין טיפול מרכזי – ורק ריכוז תלונות ופניות מרובות אל רשות המים אולי יזיזו משהו

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר