רכב גרר (צילום: ניר כפרי)
רכב גרר (צילום: ניר כפרי)

עציוני מציע: לחדש את נוהל גרירת הרכבים בחיפה

בישיבה הרבעונית של הוועדה לבטיחות דרכים במינהל ההנדסה בעיריית חיפה הציע סגן ראש העיר דוד עציוני לחדש את נוהל גרירת כלי רכב שחונים במקומות שבהם החניה אסורה ובחניות כפולות

פורסם בתאריך: 27.1.20 16:53

עיריית חיפה בוחנת את האפשרות לחדש את נוהל גרירת כלי רכב שחונים במקומות שבהם החניה אסורה ובחניות כפולות – כך עולה מפרוטוקול ישיבה רבעונית של הוועדה לבטיחות דרכים במינהל ההנדסה בעירייה. את ההצעה לחדש את הנוהל העלה סגן ראש העיר דוד עציוני.

מרכז הוועדה יואל אילסר, שהציג את הנושא בישיבה, ציין את נחיצות הגרירה ואמר: "בשל ריבוי חניות כפולות וחניות במקומות שבאיסור נגרמים קשיי מעבר של כלי רכב, והדבר מקשה על התנועה בעיר". לדבריו, האכיפה היום מתבצעת באמצעות מתן דוחות חניה על ידי משטרת התנועה או על ידי פקחי רשות החניה העירונית, "אך כל אלה לא פותרים את הבעיה. המשטרה לא גוררת רכבים".

בדיון צוין כי כדי ליישם את הנוהל יש להקצות לפחות שני מגרשי חניה סגורים בדרום העיר ובצפונה, להציב עליהם שמירה מלאה ולוודא את הימצאותם של גובי תשלום בשתי משמרות לפחות. כמו כן נכתב בפרוטוקול כי "למשאית גרירת רכבים יש לצרף שוטר או פקח עירייה שייתן תוקף חוקי לגרירה וירשום את דוח החניה". בעירייה גם צופים תביעות שיגיעו מתושבים בשל פגיעות בכלי רכבם בעת הגרירה, ולכן, כך צוין, יש לדאוג לביטוח נגד הפגיעות.

הממונה על אכיפת החניה בעירייה מיכאל פרלמוטר ציין בישיבה את הנזק הכלכלי שנגרם בעבר לעירייה כאשר היא ביצעה גרירה של כלי רכב ואמר: "לאור ניסיון העבר, תוך כשלושה חודשי גרירה למדו תושבי חיפה להימנע מעבירות אלו, כך שמספר עבירות החניה שדרשו גרירה פחת מאוד. בעבר בוצעה גרירת הרכבים על ידי קבלן גרירה שההסכם איתו היה על מספר גרירות בחודש, כך שהעירייה נאלצה להשלים את מחיר גרירות כלי הרכב החסרים".

 

 

האחראי על בטיחות בתעבורה בעירייה דוד אלימלך ציין בישיבה כי רכישתן של משאיות להעמסת כלי רכב בשיטת מלגזה צדית נעשית בהזמנה מיוחדת בחו"ל: "המשאית היא יקרה והפעלתה דורשת הכשרה ייעודית של כמה נהגים כדי שזמינותה תהיה לאורך כל שעות היממה".

הוועדה המליצה שעציוני ימנה תמחירן "שיכמת את הכדאיות ואת האפשרויות הכלכליות של הנושא וימליץ על המשך הטיפול".

עציוני אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "עוד לא קיבלנו הצעת מחיר אבל אנחנו עובדים על זה. לא מדובר רק בגוררים אלא גם בהקצאת מקום שאליו יגררו את כל הרכב. יש עוד הרבה פרטים ואנחנו בודקים את הנושא".

האם מצב החניות הלא חוקיות הוא עד כדי כך חמור שחייבים להפעיל גרר?

"כמובן. בעיקר כאשר אנשים חונים בתחנות אוטובוס וכדומה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. מתושלח

    המשטרה לא מתערבת בחניה . מסתובבים ולא מוציאים את האף מהניידת ולא עושים דבר ! גם הפקחים שלכם מסתובבים 3 במכונית ולא עושים דבר !!! מקבלים משכורת על שום דבר .

  2. חניות כפולות. מומלץ לקחת את הרכב למשחטת רכב.

    רק ככה הם ילמדו. במיוחד במרכז זיו ליד בנק לאומי

  3. תושב שומר חוק

    נכון מאוד. סוף סוף מישהו שלא נבהל מהצעקות של בעלי הרחבים שחושבים שהכביש של אבא שלהם.

  4. פקידונים סחטנים ועצלנים

    עוד פעם עובדי העירייה מחפשים תירוצים כדי לא להוציא תכניות לפועל. בשביל מה צריך "תמחירן"? חסרים עובדים שמתעסקים ברכש / עבודה מול ספקים? בשביל מה צריך עובד לפונקציה אחת ויחידה?
    כל הפקידים האלה שבקושי מזיזים את התחת שלהם מהמשרד הממוזג יוצרים שם רע לפועלי העירייה הפשוטים בשטח.

  5. אופטימי

    אני אצביע בעוד שלוש שנים לדוד עציוני. הוא מוכיח את יכולתו מרגע לרגע, מה גם שהוא הרבה יותר בעל ניסיון בפוליטיקה מקליש(עוזר של כחלון לשעבר)

  6. רדיפת כותרות

    צריך תמחירן כי בעירייה של 4 אלף פקידים אין מחלקת רכש?
    המשאיות יקרות – הרי את ההוצאה אתם רוצים להחזיר מחלוקת דו"חות וקנסות לשחרור הרכב…
    מה הבעיה להרתיע את אותם נהגים עם קנסות על ידי פקחים רגילים?
    לא ברור. אבל העיקר לעציוני יש כותרת כי ברור שהוא זה שמאכיל את הסיפור לתקשורת

  7. שימי

    אז אין מה לדבר בכלל על חניוני גרירה ממוחשבים כמו בתל אביב, הא? הרי ברור שלא תצטרכו לדאוג לאף משמרות עובדים ושכרם בחניונים, הכנסות הגבייה יכסו את כל העלות ואף יצמצמו, כי זו עלות חד פעמית, צריך להתרכז רק בפעילות עצמה, ויש לזה הרבה הגיון, למה לדאוג בכלל לחניונים ממחושבים שלא יהיה אפשרי לצאת מהם ללא תשלום באופן עצמאי כמובן. רק לדאוג חד פעמי למערכת מאובטחת ואמינה, זהו.

  8. רינה

    הדבר היחיד שעשה עציוני מאז שנבחר ,כיף שלאבא ולאמא יש כסף שקמה לו את התפקיד

  9. אישימוטו מחיפה

    אני נגד. הגרירות בתל-אביב הן צורה להכניס כמויות אדירות של כסף בלי לפתור את בעיות החניה כלל. אפילו אם גרירה הייתה מסייעת – מה שספק אם הוא נכון – הגברת האלימות מצד הרשויות אינה הדרך לפתרון בעיות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר