הגידור שביצעו התושבים בכרמל הצרפתי
הגידור שביצעו התושבים בכרמל הצרפתי

לא מחכים לעירייה: תושבי הכרמל הצרפתי מגדרים את הוואדי

לאחר שנואשו מהבטחותיה של עיריית חיפה לגדר את פתחי ואדי עלייה בשכונתם כאמצעי למנוע פלישה של חזירי בר, תושבי הכרמל הצרפתי החלו לגדר את הפתחים על חשבונם. תושב השכונה: "העירייה סופרת רק את שכונות היוקרה"

פורסם בתאריך: 4.2.20 10:28

תושבים בכרמל הצרפתי החלו לגדר על חשבונם את הפתחים של ואדי עלייה מחשש לפלישתם של חזירי בר לשכונה, וזאת לאחר שנואשו מהבטחותיה של עיריית חיפה לעשות זאת.

לטענתם של התושבים, חזירי הבר שמגיעים לרחובות ולחצרות גורמים נזק רב לגינות, למכוניות חונות ולפחי אשפה. ההתארגנות של התושבים מתבצעת באמצעות ועדי הבתים אשר אוספים כספים לגידור ולהקמת שערים בגדר. לדבריהם, העלות לכל בניין מסתכמת באלפי שקלים, אך לתחושתם אין כל ברירה אחרת לנוכח אוזלת היד של העירייה.

לפני כעשרה ימים הודיעה העירייה בפוסט בפייסבוק כי בימים הקרובים היא תחל בגידור אזורי המעבר הראשיים של חזירי הבר לשכונות העיר, וציינה כי בשלב הראשון תבוצע פעולת הגידור בשכונת כרמליה בקטעי המעבר ברחובות ויצ"ו, לאה, צדקיהו, בייליס, רחל ואלכסנדר ינאי, וברחוב לוטוס סביב בית הספר הרצל. עוד נכתב כי ההחלטה באשר למיקומים התקבלה בשילוב של נתוני פניות ציבור אל המוקד העירוני וביצוע מחקר בשטח על ידי אנשי מקצוע. בתמונה המצורפת לפוסט נראות עבודות גידור בגן שמואל הכהן בכרמליה, אשר שוכן במרחק ניכר מוואדי כלשהו.

תושבי הכרמל הצרפתי הבינו מהפוסט שהעירייה אינה מתכוונת לטפל בסביבתם, והחליטו להתארגן כדי לפתור את הבעיה בעצמם.

 

הגידור שביצעו התושבים בכרמל הצרפתי

הגידור שביצעו התושבים בכרמל הצרפתי

 

 

תושב השכונה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "מהפוסט של העירייה למדנו שגן שמואל הכהן נחשב לוואדי, ורצינו לומר להם שהחזירים לא באים מהגן אלא מהוואדיות".

בפוסט גם נכתב שהעירייה מתכוונת להרחיב בהמשך את תוכנית הגידור. לא יכולתם לחכות?

"לא, כי לפי בדיקה שעשינו הם עדיין לא התחילו לגדר אף ואדי. ודבר נוסף – אמנם הכרמל הצרפתי היא לא שכונת יוקרה כמו כרמליה, אבל לא מגיע גם לנו גידור של הוואדיות? אפילו תמרור אזהרה מחזירים לא שמו בשכונה. העירייה סופרת רק את שכונות היוקרה".

עד כמה חמורה בעיית החזירים בכרמל הצרפתי?

"חמורה מאוד. צריך להסתובב בלילה ברחובות ולראות. החזירים הופכים את פחי הזבל שהעירייה הבטיחה לעגן ולא עשתה זאת אצלנו. במקומות שבהם פחי האשפה לכודים בין קירות למכוניות חונות הם דופקים את הפח של המכוניות ושורטים אותן. הם גורמים נזק אדיר לגינות, עוקרים ממטרות ובעיקר מפחידים את מי שנתקל בהם בלילה. זה ממש לא נעים".

מהעירייה נמסר בתגובה: "המהלך המשמעותי להצבת גדרות בנקודות המעבר של חזירי הבר מהוואדיות לתוך שכונות העיר החל לאחרונה בשכונת כרמליה, וזאת לאחר איתור הנקודות בשילוב של נתוני פניות הציבור לעירייה וביצוע מחקר בשטח על ידי אנשי המקצוע. השלמת הגידור בגן שמואל בוצעה כבר לפני מספר חודשים ונועדה למנוע כניסת חזירים לגן. בכוונתה של העירייה להרחיב את המהלך לשכונות נוספות שבהן קיים קונפליקט עם חזירי הבר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבעיה ראשת העיר קליש לא מענין אותה שום דבר אפילו תגובה היא לא נותנת

  2. דנה

    בכרמל צרפתי משלמים רק ארנונה גבוהה ואין שום תמורה
    במיוחד בעידן קליש.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הלשכה ייש שם עובדות מקסימות אז לא ללכלך תודה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר